Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Telex koppelingen

Gestart door wimdekker donderdag 14 juli 2011, 12:18:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Telex koppelingen
Lid sinds: 2010

offline
Telex koppelingen
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om zelf telexkoppelingen op/in een loc te bouwen?
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Re:Telex koppelingen
Bertus
gast

Re:Telex koppelingen
Dag Wim,

omdat ik het aanbod van Marklin van Loks met Telex veel te gering vind, zit ik ook op een manier te vlassen om telex er naderhand op te bouwen. Veel stoomloks hebben tenders waar wel de uitsparingen al inzitten. Anders gezegd, Marklin maakt series vanuit een beperkt aantal gietstukken, dus als er één model met telex in die serie zit, dan is de kans groot dat alle modellen erop voorbereid zijn.

Ik kom erop uit dat je oude V60 lokjes koopt, en daar de telex uit sloopt, en in je eigen model inbouwt. Maar zelf heb ik dat nog niet gedaan. Wel iets om goed voor te bereiden en vooraf uit te zoeken.  

Zullen we met zn allen van 3railforum marklin nog eens een petitie sturen: Meer loks met TELEX!  ;)


PS: Op de beurs in Houten heb ik indertijd wel een systeem gezien (niet van Marklin) van een losse koppeling met daarin een soort telex ingebouwd. Kan je later alsnog je lok ombouwen. Maar ik heb daar nog niets mee gedaan.
Re:Telex koppelingen
Citaat van: wimdekker op donderdag 14 juli 2011, 12:18:34
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om zelf telexkoppelingen op/in een loc te bouwen?
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Krois koppelingen bouw je in +- 17 euro/koppeling.


groeten Dylan
Re:Telex koppelingen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Telex koppelingen
Hallo Wim,

De 37848 heeft een telex koppeling. Dat is een BR 50. Alle loks met dezelfde tender (dat zijn er nogal wat) zijn dus om te bouwen met dezelfde koppeling. Deze is als los onderdeel bij Keuterman te bestellen. Als je daatwerkelijk gaat bestellen, kijk dan even op de exploded view tekening van deze lok en dan kan je voor bijvoorbeeld al je br 44 en br 43 loks de telex erin bouwen. Veel succes ermee.

Groet, Jasper
Re:Telex koppelingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Telex koppelingen
Grappig wat je nu zegt Jasper, mijn vader deed hetzelfde met drijfwerkverlichting, ook nabestelt en ingebouwd.
Re:Telex koppelingen
Lid sinds: 2010

offline
Re:Telex koppelingen
Ik ben er ook mee aan't expirimenteren geweest.
Ik heb nu 3 met Telex waarvan een BR80 met voor en achter 1 :D

Klikkerdeklik