Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Beschrijving Roco versie Br 64

Gestart door Davy maandag 16 oktober 2006, 15:53:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Beschrijving Roco versie Br 64
Sorry maar alleen in het Duits.

Zieonderstaande link.
http://www.dreileiter-magazin.de/tools/0506_BR_64_Roco-Minitest.pdf

Bron: Dreileiter-magazin.
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Blausee-Mitholz
gast

Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Davy, je geeft geen beschrijving maar een verwijzing.
Liever zie ik een eigen uitgebreid  verslag van jou met zelf gemaakte foto's e.d. dan dit soort verwijzingen, die kunnen we zelf ook wel vinden op het web als het moet.

Mvg, Johan.
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Ik heb de loc zelf niet.
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Hallo Davy.
Ben het met Johan wel eens dat ik liever jouw beschrijving zou lezen! :(
Maar dat jij niet alles kunt kopen en is uiteraard te begrijpen, misschien moet er een sponsor actie opgestart worden zodat jij gewoon alle locs kunt kopen en daar dan weer een voortreffelijke beschrijving van kan geven! :wink:
Maar verder ben ik blij met iedere beschrijving die jij geeft! 8)
Bedankt voor alle moeite.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Misschien kan hij soliciteren als verkoper in een modeltrein winkel.  :D
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Omdat ik met spanning in afwachting ben of Marklin nog zal komen met een BR 64 en/of BR 24,heb ik dit verhaal met meer dan gemiddelde belangstelling gelezen.
Het moge duidelijk zijn dat Roco hier een topprodukt in de verkoop heeft en het zal voor Marklin moeilijk zijn om dit te evenaren,sterker nog,omdat Roco ook een BR 24 heeft aangekondigd is het nog maar de vraag of Marklin de investering nog wil doen.
Het lijkt wel of er tussen Roco en Marklin stilzwijgende afspraken zijn gemaakt over wie wat wel of niet uitbrengt.
De test geeft het model een tien met een griffel,ik heb erg veel zin om de wisselstroomversie te gaan kopen.
Ik heb op dit forum ooit eens lelijke dingen gezegd over de naar mijn mening slechte kwaliteit van andere merken in vergelijking met Marklin.
Roco lijkt toch wel een uitzondering op de regel te zijn.
Wat ik niet helemaal goed begrijp is waarom forumleden niet mogen verwijzen naar websites.
Johan zegt tegen Davy dat men deze informatie zelf ook wel kan vinden.
Tja,als we alles zelf zouden kunnen vinden dan hadden we ook geen forum nodig.
Er zijn intussen ontelbare websites waarop een bijna onbeperkte hoeveelheid informatie staat.
Dan is het toch handig als degene die het al gevonden heeft hier naar kan verwijzen?
Of moeten we allemaal weten dat er een Dreileiter Magazine bestaat?
Als ik zo eens naar de vragen kijk die in het algemeen op dit forum worden gesteld dan kunnen negen van de tien vragen worden beantwoord door zelf met bijvoorbeeld Google op internet te zoeken.
Maar dan is de lol er ook gelijk af.
Wij zijn toch op de wereld om mekaar te helpen,nietwaar?
Of moeten we eerst voor Euro 236.- een model kopen om er over te mogen schrijven?
Sorry Johan,maar dat begrijp ik niet zo goed.
Please educate me in this respect.
Groet,
Paul

Re: Beschrijving Roco versie Br 64
De loc heeft wel enkele tekortkomingen. Hij is oa.moeilijk te openen voor onderhoud.
Re: Beschrijving Roco versie Br 64
Citaat van: Davy op zondag 11 februari 2007, 18:14:52
De loc heeft wel enkele tekortkomingen. Hij is oa.moeilijk te openen voor onderhoud.


Dacht altijd dat Roco propageerde een praktisch onderhoudsloze motor te hebben.

Enne de opmerking van Paul: Roco en Märklin stilzwijgende afspraken?
Nou als ik het programma incl. nieuwtjes 2007 vergelijk zou ik het niet zeggen!
Hoogstend Flm en Märklin want hun nieuwtjes zijn meestal van heel andere orde en zeer verschillend van elkaar.
Flm. brent een wisselstroomvariant van de BR95. Bovendien weet men (Flm dus)donders goed wat Märklindochter Trix in gelijkstroom doet en kiest dus voor hele andere modellen.

Marklinisten mogen trouwens hopen op een BR24 van Märklin zelf want dan zit de motor gewoon waar die hoort: In de loc en niet in de tender!