Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

runaway piko ice 3

Gestart door zoldertreinman maandag 11 juli 2011, 16:38:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
runaway piko ice 3
Lid sinds: 2010

offline
runaway piko ice 3
wie heeft hier ook ervaring mee?? en is er wat aan te doen??? ik heb een piko ice 3 ( M track) en soms schiet ie er ineens zonder oorzaak full speed vandoor om dan door de snelheid ergens uit de bocht of ergens tegenaan te botsen, mijn seinen zijn analoog dus geen stroom bij rood en daar gebeurt het nooit maar gewoon bij stilstaan op de baan kan die er elk moment als een speer vandoorgaan!!!!!!
Re:runaway piko ice 3
Nobody
gast

Re:runaway piko ice 3
Ik heb geen ervaring met een Piko ICE. Heb wél een lok die een Uhlenbrock decoder in zich had en die vertoonde dat gedrag ook. Vertoonde, want na inbouwen van een ESU lokpilot was het probleem verholpen.
Re:runaway piko ice 3
Aliebengalie
gast

Re:runaway piko ice 3
Heb meerdere Piko's maar nog nooit dit euvel mee gemaakt,wel met een ander merk decoders.
Ik zie dat je in Rotterdam woont,als je er niet uit komt , heb ik wel een andere decoder voor je.
Geen probleem.
Heb er zat.....

Mvg: Alex
Re:runaway piko ice 3
Spoorman
gast

Re:runaway piko ice 3
Citaat van: zoldertreinman op maandag 11 juli 2011, 16:38:26

ik heb een piko ice 3 ( M track) en soms schiet ie er ineens zonder oorzaak full speed vandoor om dan door de snelheid ergens uit de bocht of ergens tegenaan te botsen


Je kunt de "analoog herkenning" van de decoder uitzetten, daarmee is het probleem weg. Je hebt daar wel een centrale voor nodig die CV's kan schrijven.

De waarde van CV29 uitlezen. Daar 4 van aftrekken en de nieuwe waarde er weer inzetten.

Gr, Ben.
Re:runaway piko ice 3
Lid sinds: 2010

offline
Re:runaway piko ice 3
hallo Ben, ja die piko is dan even alnaloog is met de volle 20 volt, dan alle stroom eraf en het -reset- weer en is weer normaal, en ik begrijp uit je bericht je het voorkomen ken door zg analoog uherkenning it te zetten maar met cv waardes enzo dat snap ik nog net helemaal, ik ben nog maar net een jaar met digitaal bezig, dank voor je reactie
Re:runaway piko ice 3
Spoorman
gast

Re:runaway piko ice 3
Citaat van: zoldertreinman op maandag 11 juli 2011, 21:46:33
hallo Ben, ja die piko is dan even alnaloog is met de volle 20 volt, dan alle stroom eraf en het -reset- weer en is weer normaal, en ik begrijp uit je bericht je het voorkomen ken door zg analoog uherkenning it te zetten maar met cv waardes enzo dat snap ik nog net helemaal, ik ben nog maar net een jaar met digitaal bezig, dank voor je reactie

Misschien is er een Rotterdammer die kan programmeren en die je even kan helpen?

Gr, Ben ex Rotterdammer
Re:runaway piko ice 3
Aliebengalie
gast

Re:runaway piko ice 3
Tuurlijk is die er....... :D

Ik weet uiteraard niet hoe de zoldertreinman zijn baantje aanstuurt.
Met een IB (oud model) lukt het me ook prima.
En ik kan uiteraard met de ESU programmer de cv's van me piko's stuk voor stuk uitlezen (helaas niet allemaal tegelijk).

Dus de waarde van cv 29 is dat uiteraard ook.
Daarna de uitkomst van de waarde - 4 , en deze nieuwe waarde wegschrijven.
Moet geen enkel probleem zijn.

Heb helaas niet de kennis en vakmanschap zoals Ben die bezit,maar dit zou me zeker lukken.. :D

Maar dan wel hier thuis.

Want anders mot ik met me pc over straat en begint men te lachen over antiek etc etc... :D

Maar misschien als duidelijk is wat zijn besturings systeem is , kan hij het mischien wel zelf.
Hulp heeft hij hier in ieder geval genoeg.

Mvg: Alex
Re:runaway piko ice 3
Lid sinds: 2010

offline
Re:runaway piko ice 3
Hallo Alex
ik heb 2 m track banen die van elkaar zijn gescheiden ze kopen wel over elkaar, en voor allebei de banen een ms nr 1 en op allebei die ms staan een aantal loks, die ice 3 is de eerste piko die ik heb gekocht en al het andere in marklin met M decoders en zelf ingeboude  esu en uhlenbrocks, niks gen sound en de seinen anaoog, dus redelijk simpel
dank voor je aanbod om bij je lang te komen .. graag, ook leuk kenns te maken en ik neem  de piko mee en ben ook benieuwd om te zien hoe dat allemaal werkt en moet, met cv's etc want dat snap ik totaal niet 
Re:runaway piko ice 3
Aliebengalie
gast

Re:runaway piko ice 3
Ik zie dat je overdags volgens mij ook thuis bent.
Ik stuur je zo een PBtje.

Mvg: Alex
Re:runaway piko ice 3
veldkamp
gast

Re:runaway piko ice 3
Alex ik heb er het volste vertrouwen in :D :D
wanneer vind de eerste gastendag daar in  Charlois plaats ?

Ik schrijf me alvast in  voor het dag programma van knutsellen met decoders voor beginners.

Ik hoor wel van je.

:lol:

gr erik
Re:runaway piko ice 3
Aliebengalie
gast

Re:runaway piko ice 3
Sorry Erik,inschrijving is helaas al lang gesloten.
Je bent weer is te laat he.

Alleen voor noodgevallen benk bereikbaar..... :D :D :D

En di decoders inbouwen is niet moeilijk , maar rekening houden met de dingen eromheen vergt wel enige kennis en ervaring,en die heb ik beslist nog niet...gaat me wel goed af hoor voorlopig.

Mvg: Alex
Re:runaway piko ice 3
veldkamp
gast

Re:runaway piko ice 3
Thanks :mrgreen: moet jij niet alles klaar zetten voor de visite :D

erik
Re:runaway piko ice 3
Aliebengalie
gast

Re:runaway piko ice 3
Ik mot wel ff de zooi beetje opruimen , dat heb je goed gezien....hangt er ergens een camera die online is toevallie?
Maar we kenne bijna daar weer lopen.....en die cv is 30 seconden werk,dus das het probleem niet.....

Mvg: Alex
Re:runaway piko ice 3
veldkamp
gast

Re:runaway piko ice 3
IN je eigen topic nog meer >:-D