Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

i11 ls models

Gestart door union pacific zondag 10 juli 2011, 23:21:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
i11 ls models
union pacific
gast

i11 ls models
Hallo! heb een vraagje. ik heb sinds vorige week de I11 rijtuigen met stuurstand. weet iemand hoe je de rijrichting lichten laat werken samen met de loc mee? De loc is een reeks 1328 van ls models (wisselstroom voor marklin). groeten davy
Re:i11 ls models
Spoorman
gast

Re:i11 ls models
Hallo Davy,

Mooie aanwinst, staat ook op mijn verlanglijstje. :thumbup:

In de stuurstand kun je een functiedecoder ESU 52621 inbouwen. Hoe dat moet zie je hier:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28516.msg439396.html

Gr, Ben.
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2009

Schiedam

offline
Re:i11 ls models
Hoi Davy,

In mijn I11 wisselstroom rijtuigen met stuurstand (LS Models 43550) zit al een fuctiedecoder. Deze staat standaard op adres 3. In mijn bijpassende loc HLE 1342 (LS Models 92515) zit een mfx decoder. Ze kunnen dus niet het zelfde adres krijgen. In mijn CS1 heb ik een dubbeltractie aangemaakt. De lichten in de stuurstand wisselen nu mee met de loc.

Groet, Just
Re:i11 ls models
union pacific
gast

Re:i11 ls models
Ik gebruik het mobile station 2. kan je daarmee ook de reeks 13 en de stuurstand samenvoegen? Ik heb ook een MFX decoder in mijn loc. Davy
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2006

offline
Re:i11 ls models
Beste onbekende (of verlegen ?),

Als je de decoder in de stuurstand hetzelfde adres adres geeft als de lok gaan de lichten samen uit en aan.
Wel zul je de functies moeten omkeren in de stuurstandrijtuig  anders heb je 2 x rood of wit licht.
Met een Mfx decoder lukt dat niet maar dat zit standaard niet in een LSM lok.

Mvg

Olivier
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2009

Schiedam

offline
Re:i11 ls models
Hoi Olivier

Citaat van: Olivier77 op maandag 11 juli 2011, 23:47:47
Beste onbekende (of verlegen ?),

Hij heet Davy en hij zet zijn naam onder zijn berichten.

Citaat van: Olivier77 op maandag 11 juli 2011, 23:47:47
Met een Mfx decoder lukt dat niet maar dat zit standaard niet in een LSM lok.

In deze LS Models loc (NMBS type HLE 13) voor wisselstroom zit dus wel standaard een MFX (ESU LokPilot M4) decoder. Althans zo heb ik hem gekocht en Davy blijkbaar ook.

Groet, Just
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2009

Schiedam

offline
Re:i11 ls models
Hoi Davy,

Citaat van: union pacific op maandag 11 juli 2011, 22:59:29
Ik gebruik het mobile station 2. kan je daarmee ook de reeks 13 en de stuurstand samenvoegen? Ik heb ook een MFX decoder in mijn loc. Davy

Ik zag er niets over staan in de handleiding. Je zou de decoder uit deze loc kunnen omwisselen met een decoder uit een andere loc die geen MFX heeft. Als je dan het adres van de loc en de stuurstand gelijk maakt dan werken de front- en sluitseinen samen (eventueel in de decoder van de stuurstand de richting andersom zetten).

Groet, Just
Re:i11 ls models
union pacific
gast

Re:i11 ls models
Hey Gromit! ik vrees dat al mijn locs MFX zijn. enja zo decoders gaan verwisselen, daar begin ik niet mee, het bolt nu goed. ik begrijp het nu wel van die adressen. ik plaats de stuurstand gewoon op een apart adres als dat gaat, tot er een andere oplossing voor bestaat. kga nu ook niet constant heen en weer rijden ;-) mercie voor den uitleg. groeten Davy
Re:i11 ls models
TimT
gast

Re:i11 ls models
Hoi leuk dat er al een oplossing is zijn deze eigenlijk nog ergens verkrijgbaar en rijden zo over r1 bochten want ik zou ze graag kopen

Mvg Tim
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2009

Schiedam

offline
Re:i11 ls models
Citaat van: TimT op vrijdag 15 juli 2011, 21:44:59
Hoi leuk dat er al een oplossing is zijn deze eigenlijk nog ergens verkrijgbaar en rijden zo over r1 bochten want ik zou ze graag kopen

Mvg Tim

Hoi Tim,

Volgens de handleidingen van LS Models van zowel de loc als de rijtuigen is de minimum boogstraal 358 mm. Ze kunnen dus door R1.  :)

Groet, Just
Re:i11 ls models
TimT
gast

Re:i11 ls models
Citaat van: Gromit op vrijdag 15 juli 2011, 22:38:40
Citaat van: TimT op vrijdag 15 juli 2011, 21:44:59
Hoi leuk dat er al een oplossing is zijn deze eigenlijk nog ergens verkrijgbaar en rijden zo over r1 bochten want ik zou ze graag kopen

Mvg Tim

Hoi Tim,

Volgens de handleidingen van LS Models van zowel de loc als de rijtuigen is de minimum boogstraal 358 mm. Ze kunnen dus door R1.  :)

Groet, Just

Dankje voor je snel antwoord nu nog weten waar ze tekoop zijn liefst in belgie want vanbievliet noch modeltreinparadise heeft ze :( en kan zie voorlopig niet bestellen
Re:i11 ls models
union pacific
gast

Re:i11 ls models
Hey Tim! ik heb mijn volledige set (8 stuks) 2weken geleden gekocht bij "Het Spoor" in Haasrode (Belgie). er lagen toen nog een paar sets met stuurstand en sets met 3 rijtuigen. Je moet natuurlijk al uitkijken welke nr's je koopt want ze zijn idd al een hele tyd uit en niet allemaal vindbaar. handige tip, kijken op de site van hun winkel ;-) de i11ven zijn echt de moeite om te hebben als je van B modellen houd. Trouwens, vorige vrijdag den reeks 5528 gekocht bij Vanbiervliet want mijn goederen reeks 1504 komt voor de toekomstige M6 rijtuigen van LS models te hangen. groeten Davy
Re:i11 ls models
TimT
gast

Re:i11 ls models
Supper dat m6's er bbijna zijn :p nog een laatste vraagje over i11 omdat ik recent en probleem heb opgemerkt met mijn heris treinen
kunnen de treinstellen over een wissel en een meegebogen wissel zonder tegen de wissellantaarn aan te rijden ? want ik heb dit probleem met mijn heris i4/i5

Groeten Tim
Re:i11 ls models
union pacific
gast

Re:i11 ls models
Ik vrees dat die I11ven dat ook gaan doen vermits ze redelijk laag komen. ik denk trouwens bijna elk rijtuig, eender welk merk. Je zal je wissellantaarentje moeten aanpassen ofzo  ;) groeten Davy
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:i11 ls models
Davy

Zou een optie niet kunnen zijn van die toch niet zo fraaie lichtblokken te verwijderen ! 't maar een idee, veel heeft te maken met het feit dat die wagons schaal 1/87 zijn en dat je bochten en wissels (van Marklin) eerlijk gezegd maar geschikt zijn voor wagons op 1/100 . :-( :?

Een andere optie zou zijn als je baan nog moet gebouwd worden of je hebt de mogelijkheid ze steeds  rechtdoor te laten rijden (althans op zichtbare delen! en misschien anders ook !)

Groeten Peter ;)
Re:i11 ls models
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:i11 ls models
Belgische rijtuigen en wissellantaarns gaan eigenlijk niet samen.Wissellantaarns is een uitvinding van de DB.Heb er in Belgie nog weinig zien staan.