Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal

Gestart door Kayotic zondag 10 juli 2011, 15:08:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Kwam langs Deventer 10-07-2011 14:22



Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Leuke foto en leuk filmpje  :)
Maar toch vind ik die Friese Stoomtrein Maatschappij nogal overbodig. Ze gaan rijden op het traject Sneek - Stavoren. Daar rijdt op dit moment Arriva. De FStM gaat daar dus naast rijden, dus van een nostalgisch traject kun je niet spreken.
De overheid heeft een paar miljoen hier in gestoken terwijl andere museumorganisaties net het hoofd boven water kunnen houden.
Nee, van mij had dit niet gehoeven  :(
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
This wel een splinternieuwe loc :lol:
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
loopt op bio-diesel  O:-D
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
wat en stink ding zeg bah  8o hij was wel goed warm toen ik ernaast stond

ik ben namelijk vrijwiliger maar ik geef toe hij is top  :thumbup:
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
En toch hoort een stoomlocomotief op kolen en water te rijden.  ;) 

Martijn
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
hij rijdt op water ;)
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
alleen water?
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
water en bio diesel

hij was gisteren goed warm onze loods was 40 graden  8o

de te-5933 was ook nog warm en toen de 23-058 binnen kwam ging de verwaming,s meter goed omhoog

Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
ik dacht al :D
Mooie lok ;)
Re:FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
morgen ga ik hem goed bewonderen en zal foto,s voor jullie maken

23-058
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Hallo Iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat er iets is geschreven over de Fstm. Maar is er nu nog verder nieuws. Wat gebeurd er bijvoorbeeld met de lok 23 058. Staat ie nog in Nederland? Wordt ie verkocht aan de SSN of VSM. Kortom heeft er nog iemand info over deze Duitse loc.

Groet, Jasper
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Die 23 staat in stadskanaal volgensmij ik zag hem vandaag nog onder wat kleden
Hij reed niet mij werd verteld die die van sneek kwam dus dat zal hem wel zijn
Wat er verder mee gebeurd weet ik niet

Mvg Danny
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Star mag de loc niet gebruiken van de eigenaar Eurovapor .

Eurovapor en DLM zitten deze Modern Steam loc in de maag . ze proberen hem door te verhuren .
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Jammer zeg

Het is zo n mooie loc en hij kan nog gebruikt worden maarja wat niet mag mag niet :(

Mvg Danny
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Hallo allemaal,

Wat ik begreep is dat er een oliestook installatie ingebouwd is die op raapolie brandt. De installatie is zo ingebouwd dat het later erg makkelijk is om de installatie weer uit te bouwen en de lok weer geschikt te maken voor kolenstook. Ik heb ook begrepen dat alles nog gewoon aanwezig is om de lok met een kolenvuur op te stoken. Het is dan ook te hopen dat bijvoorbeeld de SSN of de VSM de lok overneemt zodat deze lok weer rijdend te aanschouwen is. Gaat het misschien toch nog een keer lukken om een 23er treffen in Nederland te organiseren. Immers er zijn nu in Nederland 4 23ers aanwezig. De 23 023 (SSN) 23 071 + 23 076 (VSM) en dan de 23 058 (Fstm). In Duitsland zijn ook nog een aantal 23ers rijvaardig bewaard gebleven. De 23 042, 23 096. Verder weet ik even niet. Meer info is altijd welkom.

Jasper
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
De 23 105 is er ook nog (DB museumloc), dat ding dat in Nürnberg is afgefakkeld.
De STAR kan, wil en zal verder niets doen met dit ellende ding, hij staat ons alleen maar in de weg :(
Overigens zomaar weer op kolen rijden zit er niet in, dan zul je eerst een nieuwe asbak moeten bouwen en monteren & weer een rooster in de vuurkist plaatsen. En dan nog wat zaken. Een 23'er is trouwens alleen interessant voor de hoofdbaan, niet voor onze lijn.
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Mooi filmpje en mooie lok.

Tony
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Een paar foto's nog van mij, niet veel bijzonders...






Filmpje bij de ingraving bij De Lutte
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Nou Tim, een kolenbak draaien ze hun hand bij de SSN niet voor om, dat weet ik wel.....dus ik zou zeggen daarheen met die 23'er. Dan is ie ook in goede handen voro zolang er op gepast moet worden.
@Wesley, die niet zo bijzondere foto's zien er wel goed uit, vooral die van die V-200  :) :P :D

grt, JW
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Die is van de Bentheimer Eisenbahn
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Citaat van: Jasperkc op zondag 16 september 2012, 22:50:42
Hallo allemaal,

Wat ik begreep is dat er een oliestook installatie ingebouwd is die op raapolie brandt. De installatie is zo ingebouwd dat het later erg makkelijk is om de installatie weer uit te bouwen en de lok weer geschikt te maken voor kolenstook. Ik heb ook begrepen dat alles nog gewoon aanwezig is om de lok met een kolenvuur op te stoken. Het is dan ook te hopen dat bijvoorbeeld de SSN of de VSM de lok overneemt zodat deze lok weer rijdend te aanschouwen is. Gaat het misschien toch nog een keer lukken om een 23er treffen in Nederland te organiseren. Immers er zijn nu in Nederland 4 23ers aanwezig. De 23 023 (SSN) 23 071 + 23 076 (VSM) en dan de 23 058 (Fstm). In Duitsland zijn ook nog een aantal 23ers rijvaardig bewaard gebleven. De 23 042, 23 096. Verder weet ik even niet. Meer info is altijd welkom.

Jasper

er zijn er in totaal nog acht, een sowieso als monument(weet niet waar) en de 23 105 zoals gezegd in duitsland
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Een lijstje van 23ers:
- 23 019
- 23 023
- 23 029, monument in Aalen.
- 23 042
- 23 058
- 23 071
- 23 076
- 23 105

Gr Locje0.6
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 30 oktober 2012, 20:07:13
Een paar foto's nog van mij, niet veel bijzonders...
Ik vind de opnamen wél bijzonder (fraai). :thumbup:
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
De foto s zijn juist bijzonder mooi.

Tony
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Ok, bedankt :D
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Hallo Allemaal,

Las zojuist in een ander topic Dat de lok verkocht is aan zwitserland. Wat nu de bedoeling is, dat is mij nog niet geheel duidelijk, maar daar kom ik binnenkort wel achter. Iedereen met meer info. Reageer maar.

Jasper
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Ding ziet er in ieder geval behoorlijk minder goed uit dan bij aankomst hier, das wel wat jammer. Nou maar hopen dat deze een goed tehuis krijgt.

Grt, JW
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
op het nmld forum is meer te lezen. o.a. van betrokkenen. met foto's .
http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=6&t=83
wat ik begrijp is dat de lok er zo slecht uitziet omdat er lang niets aan gedaan is. de laag stof is dus behoorlijk groot....

gr
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
Linkje voor wat meer plaatjes.

Grt, JW
Re: FStM Overbrenging 23058 naar Stadskanaal
De loc gaat terug naar zijn (half nieuwe) eigenaar, Dampf am Hauenstein. Loc moet 9 mei weer rijden. En is inderdaad veel vuil.