Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Handige functie in Wintrack

Gestart door Daan donderdag 07 juli 2011, 15:45:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Handige functie in Wintrack
Hoi allemaal,

Ik weet niet wie van jullie hem al kennen, maar vandaag een razend handige functie ontdekt in Wintrack.

Als je een bepaald stuk tussen twee rail uiteinden wilt opvullen met passtukjes, hoef je niet zelf te gaan pielen, maar kun je wintrack laten proberen. Alsvolgt:

1. Rechtsklik op geel bolletje waar je wilt beginnen, en druk Ctrl-D
2. Klik op het gele bolletje waarmee je wilt verbinden.
3. Kies vervolgens of er wel of geen S-curve gemaakt mag worden, en eventueel een minimum boogstraal die gebruikt moet worden.
4. Klik continue search.

Een voor een komen nu de mogelijkheden voorbij, razend handig moet ik zeggen. Scheelt een hele hoop gepuzzel :-). Ook geeft hij netjes aan wat de speling is.

Gr. Daan
Re:Handige functie in Wintrack
Dat is inderdaad een handige functie. Ik kende 'm al. Overigens heeft de functie ook zijn beperkingen, hoor. Regelmatig zijn de geboden alternatieven niet erg fraai en soms is een oplossing ronduit belachelijk. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Maar desalniettemin is het een onmisbare functie.

Groet, Dick
Re:Handige functie in Wintrack
Aliebengalie
gast

Re:Handige functie in Wintrack
Had het even gevraagd,maar is net als mijn voorganger al zei,soms maakt ie er wel een potje van.
En dan daarna is het passen en meten , en vaak komt het in de prktijk toch weer anders uit.
Ook kun je naar hartelust rotzooien en zo passend maken.
Zo zie je maar dat de praktijk vaak anders is dan in theorie.
Maar het is een prima hulp middel om te kijken wat en hoe iets gaat worden.
Veel suc6.

Mvg: Alex