Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.

Gestart door Roeny woensdag 06 juli 2011, 16:27:22

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: RMW op vrijdag 22 juli 2011, 13:52:02
Ik ga het even voor je navragen.
bedankt!
CiteerIk heb er net zelf een paar weken gestaan, maar in prijzen onthouden ben ik nog nooit goed geweest :oops:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Bedoel je als verkoper? Misschien heb je dan aan mij een kerk en een staaltrein verkocht? Het was in ieder geval een jongere gozer met een bril, misschien ben jij het geweest als ik dit zo hoor. Als het zo is, zal het geinig zijn!
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Dat klopt :D !!! Ik heb trouwens nog geen mail terug van Harlaar over de prijs.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Lol, dan hebben we elkaar gezien zonder het te weten. :P
Stonden er 3 forumleden in de winkel tegelijk zonder het van elkaar te weten.

Lijkt me leuk werken daar. Zal ik ook wel willen!
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Voordat we teveel afdwalen, toch nog even een korte reactie. Het is zeker leuk om daar te staan. De ene keer sta ik in A'dam, de andere keer in Badhoevedorp. Dit uiteraard alleen in bepaalde vakanties. Verder ben ik wel full-time websitebeheerder van Märklinstore Amsterdam.

3 forumleden in de winkel? Wie dan nog meer?

Om weer terug te gaan naar de Sprinter: je ziet wel alles in zo'n zaak. Harlaar bouwt de modellen zelf om en test ze daarna ook uit. De modellen bleken door Fleischmann zelf niet echt "3-rail-digitaal-proof" te zijn gemaakt. Het eerste omgebouwde model ging dan ook letterlijk in rook op. Bij de overige modellen heeft Harlaar er wat uit moeten knippen (wat weet ik niet precies, in ieder geval een verkeerde verbinding), waardoor dit soort problemen in de toekomst niet meer voor kunnen komen. Wel handig als je dan een technische man in vaste dienst hebt, die gelijk ziet wat er mis is. We hadden wel de rest van de dag last van een "gesmolten-Vlaflip-lucht" >:-D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
zonde!, mag ik em hebben :P, ik zoek nog een trein die wegens brandstichting word gesloopt :P:)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: RMW op zaterdag 23 juli 2011, 14:37:22
Citaat van: Remie op zaterdag 23 juli 2011, 14:17:05
Lol, dan hebben we elkaar gezien zonder het te weten. :P
Stonden er 3 forumleden in de winkel tegelijk zonder het van elkaar te weten.

Lijkt me leuk werken daar. Zal ik ook wel willen!

Voordat we teveel afdwalen, toch nog even een korte reactie. Het is zeker leuk om daar te staan. De ene keer sta ik in A'dam, de andere keer in Badhoevedorp. Dit uiteraard alleen in bepaalde vakanties. Verder ben ik wel full-time websitebeheerder van Märklinstore Amsterdam.

Gaaf! Zoeken ze in Badhoevedorp nog een enthousiaste jongere werknemer? :P Gewoon voor 1 zaterdag in de 1 à 2 maanden en in de vakantie lijkt het me erg leuk leuk om er te staan. Dus gewoon meer als de hobby dan als bijbaantje.
Citeer

3 forumleden in de winkel? Wie dan nog meer?
Mathijs, ik had de staalwagens mee genomen die hij ook graag had willen hebben. Hij pech, of ik mazzel?
Citeer
Om weer terug te gaan naar de Sprinter: je ziet wel alles in zo'n zaak. Harlaar bouwt de modellen zelf om en test ze daarna ook uit. De modellen bleken door Fleischmann zelf niet echt "3-rail-digitaal-proof" te zijn gemaakt. Het eerste omgebouwde model ging dan ook letterlijk in rook op. Bij de overige modellen heeft Harlaar er wat uit moeten knippen (wat weet ik niet precies, in ieder geval een verkeerde verbinding), waardoor dit soort problemen in de toekomst niet meer voor kunnen komen. Wel handig als je dan een technische man in vaste dienst hebt, die gelijk ziet wat er mis is. We hadden wel de rest van de dag last van een "gesmolten-Vlaflip-lucht" >:-D.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Best raar dat fleischmann daar niet op heeft gelet.
Maakt harlaar deze vla flippies in wisselstroom alleen op bestelling of iets dergelijks?
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citeer
Best raar dat fleischmann daar niet op heeft gelet.

Hoe zo is dat raar?
Fleischman is een gelijkstroom merk, dus zo raar vind ik dat niet eigenlijk.

Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Daar heb je ook een punt. Maar ik zou zeggen kwestie van + op wielen of + op sleper  zal het enigste verschil moeten zijn toch? Waarschijnlijk denk ik te makkelijk?
Maar toch heb jij meer gelijk!
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
nou volgens mij werd de oude sprinter in samenwerking met marklin gemaakt zoiets heb ik weleens gehoord
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: spidermen85 op zaterdag 23 juli 2011, 20:44:05
zonde!, mag ik em hebben :P, ik zoek nog een trein die wegens brandstichting word gesloopt :P:)

Ik denk dat hij terug zal gaan naar Fleischmann.


Citaat van: Remie op zaterdag 23 juli 2011, 23:08:16
Gaaf! Zoeken ze in Badhoevedorp nog een enthousiaste jongere werknemer? :P Gewoon voor 1 zaterdag in de 1 à 2 maanden en in de vakantie lijkt het me erg leuk leuk om er te staan. Dus gewoon meer als de hobby dan als bijbaantje.

Geen idee of ze opzoek zijn B) :help:


Citaat van: Remie op zaterdag 23 juli 2011, 23:08:16
Maakt harlaar deze vla flippies in wisselstroom alleen op bestelling of iets dergelijks?

Nee, toen ik daar voor het laatst stond (vorige week woensdag) stond er ook al één in de vitrine (dus niet besteld).

Wat betreft de prijs; volgens mij kun je beter even zelf een e-mail sturen. Op mijn mail reageren ze niet 8o >:-D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Vreemd dat hier vooral lovende reactie's staan :lol:
Als je het topic op beneluxspoor doorleest blijkt dat fleischmann alleen 3 nieuwe kleurtjes heeft gebruikt. Verder niks aangepast.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Wijbe,
Dat was toch al van te voren bekend?

Ik zit te twijfellen. Ik wil hem erg graag, maar de prijs ja...
Ik kan voor het zelfde geld een rail reiniger kopen en vitrines.
Maar ik vind het juist de hobby om die modellen te sparen die ik vaak zie en ook mooi vind
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Remie,

Dan raad ik je aan om een rail reiniger + slijper te kopen van je geld. Het is opzich een mooi treinstel, maar ver van de werkelijkheid. Over een aantal jaar komt er vast wel een fabrikant met een drietje die wel juist is.....
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Wat voor een decoder zit er eigenlijk in?
Kan hem namelijk niet snel ontdekken :-(
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: FunnyMedia op zondag 07 augustus 2011, 18:42:15

Wat voor een decoder zit er eigenlijk in?


Geen. Moet je zelf bij kopen. Is gebruikelijk bij 2rail.

Gr, Ben.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
OK, onduidelijke formulering van mij  :P
Welke Decoder heeft de MTE er ingepropt bij het ombouwen eigenlijk?
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ik neem aan een esu 4.0. Vor de zekerheid zou je ze kunnen mailen.

Groet,
Remie
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Kuehn.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Meestal zijn die gele sprinters iets van 120euro en deze tegen de 400 euro. belachelijk duur!!!
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
De gele Fleischmann Sprinters waren uiteindelijk misschien ?120 in de dump dus dat lijkt me geen zinnige vergelijking.
Is het ding nog steeds aan de dure kant, dat wel natuurlijk.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Is er eigenlijk een (goedkope) dummymodel te verkrijgen zodat je niet voor een kleine 800 euro gekoppeld gaat rijden?
(Nog niet met Google gespeeld)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Nee.
Zou ook niet veel uitmaken. De hoge prijs wordt bepaald door de kleine oplage en niet door wat motoronderdelen. Als er een aanzienlijk goedkopere dummy zou zijn, dan kocht ik die gelijk en zette er de ontbrekende motoronderdelen in.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Op zich een logisch verhaal maar blijft jammer als je gecombineerd wil gaan rijden.
Wellicht op een beurs of MP ofzo een gelukje tegenkomen.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Even een oud topic opfrissen met een nieuw bericht. Is er iemand die mooie, duidelijke foto's heeft gemaakt van de Fleischmann Vlaflip? Zoveel foto's kan ik namelijk niet vinden 8o.

Weet iemand waarom Fl*. de automatische koppeling van de gele Sprinter heeft vervangen voor een Fl.-koppeling? Ik neem aan dat deze in een NEM-schacht zit? Wat kan men het beste doen als men er weer een NS-koppeling in wil zetten?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
De automatische koppeling is een opzetstukje.
De sprinters hebben geen NEM schacht.
Die opzetstukjes zitten bij elke nieuwe sprinter.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ahh, oké. Mooi dat ze dat nog meeleveren, want die standaard Fleischmann-koppeling vind ik geen gezicht in die Sprinter.

@Iedereen: mooie, duidelijke foto's van de originele Fl*. Sprinter Vlaflip zijn welkom ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Inmiddels zelf ook al een zeer fraaie foto van de Vlaflip tegengekomen. Meer duidelijke foto's zijn welkom:
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ligt het aan mij, of zijn de ramen echt slecht afgewerkt?
Ik zie lelijke witte randen.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ik kan je gerust stellen; je hebt nog goede ogen 8o. Er zitten inderdaad witte randen om de ramen en ook bij de scheiding zijwand/dak. Helaas, zeker voor die prijs, maar verder is het wel een fraai treinstel.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Voor mij de rede om hem niet te kopen voor die prijs. Had hem wel graag gewild.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Er is daarna een versie 2 gekomen die deze punten niet heeft....
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Aaahhh... Dat wist ik nog niet. Waarom is daar eigenlijk nooit ruchtbaarheid aan gegeven?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Dan zal die ooit eens hier moeten komen ;)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: Chris op vrijdag 17 februari 2012, 14:56:40
Er is daarna een versie 2 gekomen die deze punten niet heeft....

Even een korte vraag: is deze tweede versie aan alle winkels in Nederland geleverd, of slechts aan 1 of enkele winkels?

Nog een andere vraag: veel winkels wisselen (al dan niet gratis) de gewone wielen om voor wisselstroomwielen. Bij de aangedreven assen is dat een ander verhaal. Geven deze standaard gelijkstroomwielen geen problemen op Märklin-rails (bv. bij wissels)? Ik heb hier namelijk een oude Sprinter staan, die heel lang geleden door een zaak in Vla*** is omgebouwd op wisselstroom, en die ontspoort vrij snel op wissels. Mocht hij doorrijden, dan hoort men in ieder geval een dreun. Dit gebeurt alleen bij het aangedreven draaistel. Vermoedelijk heeft dit iets te maken met de wielflens. Voor de duidelijkheid: dit gebeurt zowel op K- als op C-railwissels.
Misschien mede door die gelijkstroomwielen, vallen alle functies (koplampen en toeter) ook uit op wissels. De trein zelf (lees: motor) blijft het op de wissels wel gewoon doen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Als je neerzet, door een zaak in vla*** kun je net zo goed neerzetten, mte in vlaardingen...
Het forum explodeert niet, hooguit 1 moderator, als je de zaak hier gewoon bij de naam noemt.

Ook nu hebben we vlaflips omgebouwd, en we hebben geen klachten terug gehoord vanuit de klanten.
Wel geven we aan dat c rails moet gaan, k rails is een ander verhaal. Dat verteld men er ook bij, en we vragen ook welke rails men heeft.

De verbeterde vlaflips zijn gewoon uitgeleverd aan diverse winkels.
Wellicht  eens bellen naar de zaak in vla*** om te vragen of die een idee heeft ?
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: Chris op dinsdag 21 februari 2012, 22:00:32
Wel geven we aan dat c rails moet gaan, k rails is een ander verhaal. Dat verteld men er ook bij, en we vragen ook welke rails men heeft.

Wat kan men dan doen voor goede rijeigenschappen van de Vlaflip op K-rails?


Citaat van: Chris op dinsdag 21 februari 2012, 22:00:32
Als je neerzet, door een zaak in vla*** kun je net zo goed neerzetten, mte in vlaardingen...

Het had net zo goed Vlaanderen kunnen zijn >:-D !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ja ja  :-*

Voor K rail, ja geen directe oplossing.
Bij de een gaat het prima, bij de ander niet.

Sleper heel goed afstellen of lekker diep leggen wil wel helpen.
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ik vind het toch een leuk treinstel zo op de foto.

Tony
Re:Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: Chris op donderdag 23 februari 2012, 14:11:50
Voor K rail, ja geen directe oplossing.
Bij de een gaat het prima, bij de ander niet.

Sleper heel goed afstellen of lekker diep leggen wil wel helpen.

Wel iets om over na te denken. Als deze Vlaflip beroerd rijdt op K-rail, heeft het weinig zin om hem aan te schaffen :?. Hij moet namelijk op de hoofdbaan, waar K-rails wordt gebruikt, komen te rijden.

Hoe zat dat dan bij de standaard wisselstroom-Sprinters van Fleischmann van een aantal jaren geleden? Hadden die ook een (aangedreven) draaistel met gelijkstroomwielen?

Naar mijn idee heeft het afstellen van de sleper hier weinig mee te maken, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk eerder dat de wielflens de "100% oorzaak" is.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Een nieuwe Vlaflip-variant is nu voor te bestellen in de Fleischmann e-Shop. Dit maal ook verkrijgbaar in wisselstroom :thumbup:: klik.

Ik hoop wel dat de bedrukking van deze versie beter is dan van de vorige editie (witte randen om de ramen e.d.).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Hopelijk zijn ze dit keer ook zo slim om het raampje aan het einde van de bakken dicht te maken. Dat is anders echt geen gezicht. Triest dat ze hun mallen daar niet direct op aanpassen, het model is niet voor niets zo duur. :thumbdown:

Jeroen
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Blijft een mooi treinstel, als hij in de winkel ligt zal ik er zeker naar kijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 08 mei 2013, 19:24:01
...als hij in de winkel ligt zal ik er zeker naar kijken.

Fleischmann e-Shop-model ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ik begrijp uit jou reactie dat hij allen via deze shop te bestellen is en dus niet in de winkel komt?

Tja dan wordt het lastig kijken  :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
dan is het wachten op foto's. :P
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Had graag gezien dat ze de 3 delige versie zouden uitbrengen.
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Nu dit topic weer uit het stof is gehaald, heb ik een aantal onnodige citaten verwijderd.
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Ik heb kortgeleden wat vragen gesteld aan Fleischmann omtrent de bedrukking van het nieuwe Sprinter-model 391310 (AC~). Het ging hierbij specifiek om een vergelijking met het model 481107 van enkele jaren geleden, waarbij lelijke witte randen zichtbaar waren langs het dak en de ramen:

CiteerBei dem Damaligen Modell 481107 ist dieser Fehler erkannt worden und wird bei der neuen Serie nicht mehr auftreten.


Ook over de decoder konden zij mij nu al wat meer vertellen:

CiteerDas WS Modell hat einen Uhlenbrock IntelliDrife Decoder eingebaut.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Onbegrijpelijk dat mensen dit model kopen voor de extreem hoge prijs. Achterhaalde techniek, niet op lengte schaal. Wat rechtvaardigt deze prijs?

Voor deze prijs heb je al 1,5 x een nieuwe Roco plan V waarbij zo beetje alles klopt.....
Re: Fleischmann Plan Y in Vlaflip Kleuren verkrijgbaar.
Foto's van de nieuwe serie Vlaflips van Fleischmann (AC: 391310 / DC: 481310): klik.
Opvallend dat ze het nog steeds "Citypendels" noemen bij de firma Modelleisenbahn GmbH.


M.v.g.

Maikel (RMW)