Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ortwein

Gestart door Har dinsdag 21 april 2015, 19:30:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ortwein
Lid sinds: 2011

offline
Ortwein
Op marktplaats staat een Ortwein Tee-treinstel te koop dat geschikt voor is 3 rail.

Uiteraard heb ik een beetje Ortwein zitten googelen. Ik kan maar summiere info vinden.
Is dit bij jullie bekend?

klik
Re: Ortwein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Ortwein
Voor zover ik het begreep, was dit een kleinserie fabrikant uit de zestigerjaren, die o.a de V 80 en VT 11,5 in het programma had.

Heb ik uit deze bron:

klikje doen

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Ortwein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ortwein

Hoi Hans,

Ortwein had blijkbaar connecties met Tesmo. Je vindt de TEE en de V80 soms terug met die namen op internet.
Ze bestonden in de 60er jaren.
Ik heb een Tesmo V80 die op Märklin rails kon rijden (analoog) met nadruk kon, want na een paar maanden gaf hij er de brui aan.
Beetje ingewikkeld en telkens haperend aandrijfmechanisme. Is nu een dummy-loc.

Hoe de kwaliteit van de TEE is weet ik niet, maar hij zou wel heel goedkoop moeten zijn, wilde ik het riskeren.

Grtz Tony
Re: Ortwein
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Ortwein
Hoi Tony,

Dank je wel voor de aanvulling, en ik denk dat de VT11,5 wel een hele aparte verschijning was destijds, maar of ie ook het niveau haalt van de huidige aanbieders.......dat valt te betwijfelen.

In de advertentie die Har aangaf, zie je het bewuste treinstel en wat me opvalt is dat de eindwagens al gekoppeld zijn met 1 wagon.
De aanbieder ervan zegt dat ie op Märklin rijdt, maar niet of ie technisch in orde is :(
Ook vindt ik de tekst summier van het model, en waarom al twee delen koppelen?

Weet ook niet of de bewuste fabrikant al uitbreidingssetjes had, anders blijft het bij een vierdelig treinstel.
Toch lijkt het me wel leuk om het model te kunnen bekijken, want onbekend maakt onbemint.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Ortwein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ortwein

Hoi Harry !

Bij xobor-alte modelbahnen vond ik de TEE. De wielstellen zitten los gemonteerd blijkbaar.
Conclusie van de bezitter; leuk als vitrinemodel.
Ook bij Stummiforen staat wat.
Voor die ?150,- op marktplaats die gevraagd wordt, lijkt het me een erg groot risico.

Google maar eens op Tesmo HO

Was wel een leuk google-zoektochtje  :P  Grtz Tony

Grtz Tony
Re: Ortwein
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ortwein
Hé leuk Tony. Via Tesmo kwam ik op een artikeltje over dit TEE treinstel met wat meer foto's ervan.

Dit artikeltje verduidelijkt veel:

klik

150 euro is aardig wat inderdaad.
Re: Ortwein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ortwein
Dat artikel had ik ook gevonden, Harry. Stond alleen op een andere site.
Zag ook ergens een 5-delig stel samen met de V80 met wagons.
Werd geschat op 300-500 pond. Probleem is altijd , dat je nooit zeker weet, hoe serieus je zoiets moet nemen.
Laat staan dat je het voor zo'n bedragen kunt verkopen.

Voor 50 euro zou ik het zo in de vitrine zetten.

Misschien een poosje wachten en dan bieden  :P

Grtz Tony

Ps. Las ook ergens dat dat ding wie ein Rakete over de baan vloog, zodra je de trafo open draait  :-)
Re: Ortwein
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ortwein

Ja Tony, wat ik niet ga doen is wie ein Rakete de aanbieder bellen. Misschien wel zeldzaam maar voor mij niet zo interessant.

mvg Harry
Re: Ortwein
JB
gast

Re: Ortwein
Ik vroeg me al af waar ik die naam had gezien maar ik besef opeens dat Peperkamp een 7 delige set in de verkoop heeft. Is wel 2 rail maar ook iets goedkoper...

Jan