Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

interieurkleuren van F-zug wagons, Merkur, Rheingold, Gambrinus e.d.

Gestart door blackbird woensdag 06 juli 2011, 16:11:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
interieurkleuren van F-zug wagons, Merkur, Rheingold, Gambrinus e.d.
Hallo allemaal,

Ik ben tussen het bouwen van de baan door ook nog steeds druk bezig met het verfraaien van mijn modellen. De pas aangeschafte Merkur set moet er nu aan geloven. Heb de LED-verlichting al binnen en de stroomvoernede onderdelen. Maar nu de vraag: hoe zien de verschillende interieuren er uit ?

Ik kan nergens, maar dan ook nergens iets van kleuren vinden, 1e, 2e klas, speisewagon als het gaat om de vloeren, en de kleuren van de banken en stoelen en de wanden.

Kan iemand mij aan deze gegevens helpen of weet iemand zo wat  kleuren zijn ?

Graag jullie hulp en reactie.

Mazzel,

Blackbird
Re:interieurkleuren van F-zug wagons, Merkur, Rheingold, Gambrinus e.d.
Rheingold:

http://www.mobadaten.info/wiki/Vorbild:TEE/IC-Wagen_(DB)]KLIK HIER

KLIK HIER

KLIK HIER

Klik hier

KLIK HIER

Klik hier


Zal straks eens verder kijken voor verdere informatie ;) hopelijk kan je hier al mee verder :D

Edit Herman05: Links ingekort. Graag volgende keer zelf doen. Inkorten van een link gaat als volgt:
[url=lange link]hier de tekst waarop geklikt kan worden[/url]
Re:interieurkleuren van F-zug wagons, Merkur, Rheingold, Gambrinus e.d.
Nog een zeer goede site betreffende kleuren binnen de Rheingold wagens :D

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5063150
Re:interieurkleuren van F-zug wagons, Merkur, Rheingold, Gambrinus e.d.
Hallo Bockie,

Dank je wel voor je reactie en je speurwerk. Omdat de foto's nog al variëren weet ik niet goed welke afbeelding(en) voor mij nu de juiste zijn :?
Ik heb mijn vraag nog eens bekeken en die laat ook nog al wat ruimte over voor variatie, hij is iets te breed gesteld.

Waar het mij om gaat is: Marklin set 43237 en uitbreidingset 43238. Dit is de NIEUWE Rheingoldversie uit de jaren 50-60. De donkerblauwe rijtuigen met de  rode, langere speisewagen.
misschien kun je de links en antwoorden die je hebt gegeven nu wat indikken en misschien zelfs nog wat aanvulend beeldmateriaal bovenwater krijgen. Let wel: het gaat om kleuren afbeeldingen of gewoon een tekstbericht waarin de kleuren staan aangegeven.

Vast bedankt voor de verdere inspanning.

Mazzel,

Blackbird