Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin seinen

Gestart door spidermen85 dinsdag 05 juli 2011, 18:18:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin seinen
spidermen85
gast

Marklin seinen
hallo beste forum leden,

ik weet het niet zeker maar dit lijkt me tog beste plek om dit topic te starten
ik zat net even op Conrad.nl te kijken naar seinen, waarbij ik ging kijken voor Marklin seinen dus ik klik er een aan
de prijs: 125,- 8o 8o 8o PER SEIN!!!!!!
licht dit aan mij of wat?! ik neem aan dat je aardig wat seinen nodig hebt! en dan voor die prijs!
aangezien ik seinen wil gaan aanschaffen heb ik ook naar andere seinen gekeken van Viessman zijn ze 25,- per stuk maar ik vermoed dat er verschil in zit !!! maar wat?!
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
hier een ander marklin sein voor 12,-  8o 8o 8o hoe kan dat
rijd de lok bij rood dan gewoon door ofzo 8o
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin seinen
Hoi Spiderman,

De seinen die jij gezien hebt zijn de digitale seinen van Marklin. Deze zijn idd duur.
Ik heb ze zelf ook maar heb ze te koop staan. Aangezien ik met koploper ga werken heeft de decoder geen functie meer. Koploper gaat ze dus schakelen.
Ga denk ik over op Viessmann seinen. Zijn stuk beter te betalen.

Maikel

Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
ja idd ik snap er dus niks van
ik wil de seinen gewoon zelf schakelen met een schakelkastje voor 4 seinen
dat kan tog ook met een hobby sein van marklin?!
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2010

offline
Re:Marklin seinen
Ik heb laats een viessman sein 4500 gekocht,
33 euro, valt wel mee.
Ik ga hem deze week aansluiten, dus ik hou je wel op de hoogte  ;)

MVG Clint
Re:Marklin seinen
Aliebengalie
gast

Re:Marklin seinen
Citaat van: spidermen85 op dinsdag 05 juli 2011, 21:20:16
ja idd ik snap er dus niks van
ik wil de seinen gewoon zelf schakelen met een schakelkastje voor 4 seinen
dat kan tog ook met een hobby sein van marklin?!

Das helemaal correct wat je schreef.
De hobby seinen werken via dat kastje.

Mvg: Alex
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
ik snap al waarom die andere zo duur zijn, omdat je die ook digitaal kunt besturen zoals met CS
als ik het goed heb.
maar dat is nou juist het grappige ik wil juist dat je het zelf moet besturen met zo'n kastje en dat is nog goedkoper ook! :D

alleen waaraan ik twijfel, iemand bij  de marklin shop hier vertelde dat je treinen dan stoppen met afrem vertraging
is dat waar?
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
hmmm dat is minder
dus dat zou betekenen dat als je ze op rood zet dat vervolgens de trein gewoon door rood rijdt
want je moet wel gewoon op rails enzo aansluiten
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Marklin seinen
Citaat van: spidermen85 op woensdag 06 juli 2011, 09:08:20
Hoby seinen ... dus dat zou betekenen dat als je ze op rood zet dat vervolgens de trein gewoon door rood rijdt ...
Ik denk dat als je het sein zo aansluit dat het wel moet lukken.
De seinen 74371, 74380 en 74391 zijn alleen geschikt om
aangesloten te worden op het schakelbord 72751.
Voorzichtig: bij het gebruik van andere schakelborden
kunnen de seinen beschadigd raken.
De seinen zijn alleen geschikt voor de montage aan C-rails.
De seinen 74371 en 74391 hebben de mogelijkheid voor treinbeïnvloeding.
Alle seinen die aangesloten zijn op een schakelbord 72751
moeten zich in dezelfde stroomkring bevinden.
Bron Märklin.
Mvg.
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Marklin seinen
Dat klopt, staat bij M* in de produkt beschrijving.

Link en dan artikelnummer invoeren. 74391


Enkelvoudig bloksein voor het gebruik op de hoofdlijn. Wisseling van Hp0 (rood) op Hp1 (groen). Regeling van de rijstroom over schakelbord 72751. Onderhoudsarme LED´s. Hoogte zonder voet ca. 78 mm. Passend schakelbord 72751. Met andere schakelborden kan het sein 74391 niet schakelen!


Gr. Charlie
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen


De seinen 74371 en 74391 hebben de mogelijkheid voor treinbeïnvloeding.
Mvg.

[/quote]

??!! zijn er dan ook seinen zonder??!!
trein beinvloeding betekend tog dat ze stoppen bij rood en rijden bij groen?! dat is tog bij elk sein wat je aansluit
daarnaast heb ik net even een sein gekocht met bijhorende kastje!
maar om het helemaal mooi te maken moest ik een vertaginsmodule hebben of hoe dat ook mag heten.. 65euro!!!!! 8o voor elk sein dat je aansluit. dus ik dacht dan laat ik ze tog maar even zonder rijden!!!!!
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Marklin seinen
Die vertragings module is om de trein mooi te laten stoppen. als je nu het sein gebruikt, stopt de loc in eenkeer. En heeft dan ook geen spanning voor b.v. frontverlichting. Het sein wat je hebt sluit echt de stroom toevoer abrupt af of aan.

gr.  Charlie
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
ja dat is eigenlijk niet mooi maar om nou voor elk sein zon afrem dinges te kope  8o
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2010

offline
Re:Marklin seinen
Citaat van: spidermen85 op woensdag 06 juli 2011, 15:14:49
ja dat is eigenlijk niet mooi maar om nou voor elk sein zon afrem dinges te kope  8o

Die van AJ kosten 9 euro per sein!


groeten Dylan
Re:Marklin seinen
spidermen85
gast

Re:Marklin seinen
klopt weet ik intussen ;)
dus ik ga er eerst 1 van AJ kopen
stuk beter dan die bij wentink 8o
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re:Marklin seinen
Ik heb seinen van Viessmann aangeschaft en decoders van Littfinski. Aansturing via Maklin CS2 in combi met WinDigipet
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Marklin seinen
Ik rij met koploper.Ga gewoon seinen aanschaffen die ik leuk vind (Belgisch) en stuur de lampjes of leds aan via een K84.De seinen dienen toch maar voor het uitzicht.Mijn CFL seinen maak ik zelf of ik zou er in de Luxemburgse winkels moeten vinden.Als je een schema voor de aansturing nodig hebt kan je op mijn site kijken.PS: je kan dit ook als je de K84 gebruikt voor je stopsectie.Je moet dan wel een weerstandje toevoegen naar de stopsectie.Dit om het geheugen van de oudere decoders te ondersteunen.
Re:Marklin seinen
Lid sinds: 2010

offline
Re:Marklin seinen
Citaat van: spidermen85 op woensdag 06 juli 2011, 13:48:35
??!! zijn er dan ook seinen zonder??!! trein beinvloeding betekend tog dat ze stoppen bij rood en rijden bij groen?! dat is tog bij elk sein wat je aansluit

Ja, Ik denk dat er meer seinen zonder treinbeïnvloeding zijn dan met, er zijn genoeg merken die seinen leveren en misschien nog wel mooier dan Märklin maar dat is persoonlijk.

Citaat van: spidermen85 op woensdag 06 juli 2011, 13:48:35
maar om het helemaal mooi te maken moest ik een vertaginsmodule hebben of hoe dat ook mag heten.. 65euro!!!!!

Citaat van: spidermen85 op donderdag 07 juli 2011, 18:51:02
dus ik ga er eerst 1 van AJ kopen stuk beter dan die bij wentink

Wentink levert Märklin, Albert Jan levert zijn eigen productie / zelfbouw. Daar zit een groot verschil in. Voor de producten van Märklin betaal je de hoofdprijs...  Ben je een beetje handig kan je ze ook zelfbouwen: Huib Maaskant Afremmodule

Groeten Ronald.
Re:Marklin seinen
RenevKl
gast

Re:Marklin seinen
Ik heb ook een aantal Marklin seinen maar deze zijn wel erg mooi hoor en inderdaad de duurste is nu 125 euro (ik had er ooit 90 euro voor betaald). Voor mij een groot nadeel van de goedkopere seinen is dat er een berg draden door de open mastjes naar de lampjes gaan. Bij de digitale Marklin seinen zie je absoluut geen draad en is de mast gewoon open. Ik ken de beeldwisselingen van de Viessmann seinen niet, maar die van Marklin zijn prachtig. Ik denk dat ik er wel meer ga aanschaffen maar het hakt er wel in.

Zie ook de twee filmpjes die ik ooit eens had gemaakt.
http://www.vankleef.com/marklin-76393-76394-76395-en-76397-seinen-2/

Rene

Re: Marklin seinen
gjvdz
gast

Re: Marklin seinen
Kan de afremmodule van meneer Maaskant ook gebruikt worden voor de lichtseinen van viessmann? want hier zit de voedingslijn van de leds in de paal, terwijl dit bij viessmann de massa is, en de voeding van de leds aangesloten wordt op de blauwe draad, ( ofwel rood, ofwel groen licht, met een wisselschakelaar)
Re:Marklin seinen
Aliebengalie
gast

Re:Marklin seinen
Het werkt alleen niet Rene , ik kan ze (nog) niet afspelen.

Mvg: Alex