Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

wissel Marklin

Gestart door WIBO dinsdag 05 juli 2011, 18:06:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel Marklin
WIBO
gast

wissel Marklin
heb een Marklin digitaal 29539startset gekocht ; en heb problemen met de wissels. wie weet raad ?
ik heb hem pas gekocht maar de winkel is opgeheven . WAT NU .de wissels werken maar een kant uit .het keyboard  1/2 op station staat goed  MVG . WIBO

Wil me wel voorstellen maar kan de link niet vinden . tot mails WIBO .
Re:wissel Marklin
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:wissel Marklin
Voor het voorstelhoekje KLIK

Misschien moet je eens proberen om de schroefjes van je wisselaandrijving 'n tikje losser te zetten.
Heeft bij mij wel eens gewerkt. of je trekt het handbedienheveltje ( is dat 'n Ned woord?) er eens uit kijken of het dan wel werkt.

Grt Rieske
Re:wissel Marklin
D. Eshuis
gast

Re:wissel Marklin
ik had hetzelfde. door de handbediening te verwijderen was het bij alle wissels bij mij opgelost
Re:wissel Marklin
Thorfinn
gast

Re:wissel Marklin
Ik had ook problemen maar dat was doordat ik de aansluitdraden omgekeerd had verbonden,
het rode draadje moet een het korte pinnetje.

btw. weet iemand als je een lampje koopt voor een wissel hoe dat wordt aangesloten?
Neemt dat stroom af van de rails of moet je dat met een aparte transfo voeden? (zoja, welke?)
Ik zie ook nergens bij mijn aansluitbox of ms2 iets om het aan te sluiten.
Ik heb dezelfde set als de topicstarter. Klikkerdeklik

edit wakkie: link ingekort
Re:wissel Marklin
fransspoor
gast

Re:wissel Marklin
Beste Thorfinn,

Ik heb de geel/groen stroomdraadjes aangesloten op de corresponderende aanluitingen van een aparte trafo.

Mvgr,

Frans.
Re:wissel Marklin
Thorfinn
gast

Re:wissel Marklin
Welke? kan je het serienummer geven?
Re:wissel Marklin
wesleycockerill
gast

Re:wissel Marklin
Citaat van: Rieske op dinsdag 05 juli 2011, 18:26:59


het handbedienheveltje ( is dat 'n Ned woord?)

Ja hoor, in vergelijking met mijn aan de cabarateur verwijzende "gasgeefgeval" :D

maar inderdaad kun je een schroefje los draaien, heb er net met deze tip mijn slechte wissel mee verholpen!

Dank
Re:wissel Marklin
WIBO
gast

Re:wissel Marklin
hallo allemaal
bedankt voor de reactie op Marklin wissel ;firma Linde in Heerlen heeft ze opgestuurd voor garantie.
Nu even  afwachten wat Marklin doet . Ik hou jullie op de hoogte . Veel Groeten . WIBO .