Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

roco plan d

Gestart door bartvwee maandag 04 juli 2011, 13:39:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
roco plan d
bartvwee
gast

roco plan d
hallo allemaal,

ik zit er over te denken om 6 roco plan d rijtuigen aan te schaffen
weet iemand of dit mooie modellen zijn? :help:

groet bart
Re:roco plan d
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:roco plan d
Hallo Bart,

Zolang wij niet weten welke plan D rijtuigen het gaat kunnen wij je ook niet verder helpen.
Als het gaat om plan D's van het eerste uur zijn deze niet zo mooi als de plan D rijtuigen die van de laatste jaren zijn.
Er zit namelijk erg veel verschil in. :)

Groetjes,

Antal
Re:roco plan d
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:roco plan d
Hallo Bart,

Dat zijn fraaie rijtuigen die van één van de laatste series zijn.
Het enige nadeel (wat ik heb) is dat je even de asjes moet vervangen en je roco kortkoppelingen moet gebruiken.
Bij de Märklin kortkoppelingen trekt de trein zich uit de (R1 en R2) bochten en ontsporen ze.
Voor de rest is het een lust voor het oog en zijn ze qua detail magnefiek!

Groetjes,

Antal
Re:roco plan d
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:roco plan d
Een blauwe 1100 kan inderdaad of een 1200 van Märklin of je kan een Electronen 1300 nemen. :)
Bijna alles heeft ervoor gezeten zelf een NS 1000! :)
Kijk rustig wat je zelf graag wilt en wat voor jou de trein zo mooi maakt. ;)

Groetjes,

Antal
Re:roco plan d
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:roco plan d
Kijk rustig op marktplaats en laat in je keuze ook de kwaliteit en rijeigenschappen meewegen.
Ik weet niet in hoeverre je van details houdt maar hier zit ook een verschil in qua locs van de bekende merken en producties.

Groetjes,

Antal
Re:roco plan d
Ronald69
gast

Re:roco plan d
Citaat van: kippenlijntje op maandag 04 juli 2011, 14:36:36
..... een Electronen 1300 nemen. :)
Groetjes,
Antal

Doe dan toch maar een ELECTROTREN 1300, of als je goed zoekt een Rivarossi 1300.

Grt, Ronald.
Re:roco plan d
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:roco plan d
Foutje bedankt! :-) :thumbup:

Groetjes,

Antal
Re:roco plan d
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:roco plan d
Citaat van: bartvwee op maandag 04 juli 2011, 16:20:19
ik denk toch maar een roco 1100 Berlijns blauw
Dat lijkt me een heel mooi besluit  :)
Zowel de 1100 mèt als zonder botsneus kunnen, maar zonder staat vind ik het mooist. Nadeel is alleen dat de 1122 van Roco (dat is de laatste uitvoering) een beetje schaarse frontverlichting heeft. De versie mèt neus heeft hele mooie felle leds en dat ziet er iets mooier uit vind ik.

Zelf vind ik vanwege de ronde vormen van Plan D ook een 1000 ervoor wel mooi staan, maar ik weet A. niet hoe de rijeigenschappen van dat Roco-model zijn (frameloc, m.n. deze had vroeger geloof ik niet zo'n goed reputatie op Mä-rails) en B. wel dat deze combi zeker met de NS-vignetten niet zo vaak te zien was in het echt.
Re:roco plan d
Ronald69
gast

Re:roco plan d
Citaat:
B. wel dat deze combi zeker met de NS-vignetten niet zo vaak te zien was in het echt.

Wikipedia meld als volgt:
Vanaf de zomer van 1948 werden zij in dienst gesteld tussen Amsterdam en Eindhoven. Ze hadden een maximumsnelheid van 160 km/h en de lijn Amsterdam-Utrecht werd daar zelfs volledig voor vernieuwd met nieuwe rails. De 1000-en bleken al zeer snel niet geschikt te zijn voor die snelheid en hun maximumsnelheid werd verlaagd tot 100km/h. Daardoor reden zij vanaf 1954 alleen in de goederendienst. In de jaren zeventig kregen ze toch nog reizigersdiensten: de wintersporttreinen naar Oostenrijk en Zwitserland werden op het Nederlandse stuk Den Haag-Utrecht-Eindhoven-Venlo v.v. deels door 1000-en gereden. De locs waren aanvankelijk olijfgroen geschilderd, later werd dit Berlijns blauw. De 1006 sneuvelde bij een spoorwegongeval te Tilburg in 1961, waarbij ook loc 1156 aan zijn einde kwam.
Vanaf 1975 werden zij nog uitsluitend in het zuiden des lands ingezet. Dit omdat ze nogal storingsgevoelig waren en NS ze daarom zo dicht mogelijk bij de hoofdwerkplaats in Tilburg wilde houden. Ook kon zo het machinistenkorps dat dienst deed op de 1000 kleiner worden gehouden. Na de aflevering van de nieuwe elektrische locomotieven van de serie 1600 werden de laatste locs van de serie 1000 in 1982, na een diensttijd van 34 jaar, buiten dienst gesteld.

Grt, Ronald.

Re:roco plan d
Lid sinds: 2008

offline
Re:roco plan d
Weet waar je aan begint!!!!!!!!

Ik heb er 2 (63655, spik-plinter-nieuw voor 80 Euro /stuk gekocht) en ze liggen altijd nog in de kast.
Reden: er is gewoon niet aan alle onderdelen te komen om de locs geschikt te maken voor M*rails.

Veel verstandiger is direct een 3-railversie te nemen, zie Roco bestelnummer 69896.
Re:roco plan d
Ronald69
gast

Re:roco plan d
Nee omdat de Plan D rond 1982 werden afgevoerd en de 1600en tegen die tijd in dienst kwamen.

Grt, Ronald.
Re:roco plan d
bord
gast

Re:roco plan d