Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.

Gestart door Ronald69 zondag 03 juli 2011, 02:35:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.

Foto genomen vanaf de traverse naar spoor 3-5.
Links waar de machines staan zijn de sporen 5a-6a die de gehele week buitendienst zijn.


Spoor 5a-6a waar de voorbereidingen bezig zijn voor het plaatsen van de trilmachine voor de damwanden.


Voormalige tunnelopgang op het 2e perron op spoor 6-7 alwaar de sloopwerkzaamheden in volle gang zijn.


Gesloopte tunnelopgang op spoor 3-5.


Desolate aanblik op spoor 5-6.


Nogmaals de trilmachine en opgebroken sporen 5-6.

Foto's zijn niet al te scherp omdat deze zijn genomen met de mobiel.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Voor een ex Zwollenaar vind ik het interessante plaatjes! Ondanks de scherpte bedankt!
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Foto's bij daglicht:









Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Moooooooooi zie ik de clampbodys ook weer eens die ik in het verleden wel eens gemaakt heb voor ICE  B) De clampbody is het onderdeel wat de damwandplaad vasthoud bij het intrillen

Mvg, Johan
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle.
Nog meer foto,s en van betere kwaliteit, met dank aan JW.

Deel 1:


























Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle.
Deel 2:




















Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Mooie foto's. Ik wist niet dat er in Zwolle een tunnel werd gebouwd. Wordt het hele station ondergronds aangelegd of komt er een tunnel onder het station door? Waarvoor is die tunnel dan?
Groeten,
Marc
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Er komt een tunnel onder het station door.
die is er al wel, maar door de komst van de Hanzelijn (zie ander topic) wordt deze te
klein. Deze tunnel wordt nu verbreed en verbouwt.
Ook komt er in Zwolle een extra perron tbv de Hanzelijn.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Tunnel wordt verbreed naar 40 meter, is niet alleen voor de doorloop maar aan weerskanten komen ook winkeltjes
Ja ja Zwolle krijgt allure  :D

Mvg, Johan
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
@ Johan,
Niet helemaal waar, Er waren 2 plannen.
Plan 1: tunnelbreedte van 5 naar 17 mtr.
Plan 2: tunnelbreedte van 5 naar 47 mtr, incl. winkels.
Aan het begin van de werkzaamheden is de breedte naar 47 mtr. gegaan wat te zien is aan de aangepaste perrons(stalen platen)
2 Weken geleden is er besloten om de breedte weer naar 17 mtr. te maken, volgens Plan 1.
Het hele winkelplan komt hiermee te vervallen wat te maken had met de extra kosten die dat met zich mee bracht.
De sloop van de oude loods heeft overigens te maken dat er ruimte gemaakt moet worden voor de sporen naar het nieuwe 4e perron.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
47 meter lijkt mij wel erg breed.
Zouden er volgens plan 2 dan winkel in de tunnel komen?
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Weer van plan verandert  8o gemiste kans  :(

Mooie foto's van Jan-Willem  B)

Mvg, Johan
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
@ Ad,
Ja, de plannen waren er om winkels in de vernieuwde tunnel te maken. Wat inhoud dat de looppaden in de tunnel verbreed wordt tot 17 mtr(nu 5mtr) en de overige 30 mtr(2x15mtr) waren voorbehouden voor winkelruimte.
Nu wordt er voorbereid( slaan van damwanden en heien van de palen) op 17 mtr.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 24 juli 2011, 00:13:35
Weer van plan verandert  8o gemiste kans  :(

Mooie foto's van Jan-Willem  B)

Mvg, Johan
:D Dankje Johan, ik leer het ooit nog wel eens :p Ik heb Ronald nog een paar van die plaatjes gestuurd, daar ik zelf geen flauw idee heb hoe dat hier neergezet moet worden.
Grt, JW
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Ha JW, hoe gaat ie?
Jij als pc expert kan dat toch wel
Zit tegenwoordig in Kampen, zie elke dag de Hanzelijn in aanbouw

Mvg, Johan
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hallo Ronald,

Bedankt voor de mooie duidelijke foto's die jij en misschien andere maken van dit project.
Zo kunnen ook mensen waar geen spoorwegen zijn volgen wat er gebeurt.

vr.gr. Günther
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 08 augustus 2011, 09:41:48
Ha JW, hoe gaat ie?
Jij als pc expert kan dat toch wel
Zit tegenwoordig in Kampen, zie elke dag de Hanzelijn in aanbouw

Mvg, Johan

Zow... da's goed nieuws...... ben ik er weg, zit jij daar..... ik zit tegenwoordig in Apeldoorn.
Maak er wel eens gebruik van om dan even de VSM te crashen....:p
Enne..... ik ben wel expert in PC's, maar dat behelst alleen het besturingssysteem en alle andere
zooi, photoshop en Lightroom daargelaten, heb ik niet zoveel mee.
Zal eens proberen of ik hier een topic met wat plaatjes kan openen, heb nog wel een paar leuke  :D

Rest me één vraag........ die plaatjes moeten zeker al ergens online staan? Of kun je die
hier uploaden? even proberen dan maar.....

Hier

Verder als dit kon ik het niet uitvogelen

grt, JW
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hoi JW,

De door jou aangedragen suggestie is een goede, ikzelf upload de foto's bij TinyPic en kopiëer deze hier op het forum zodat ze gelijk zichtbaar zijn.
BTW, mooie foto's.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Armsein op vrijdag 12 augustus 2011, 01:13:10
kun je die
hier uploaden? even proberen dan maar.....
Zie hier ===> Klik
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Nobody op vrijdag 12 augustus 2011, 15:53:39
Citaat van: Armsein op vrijdag 12 augustus 2011, 01:13:10
kun je die
hier uploaden? even proberen dan maar.....
Zie hier ===> Klik

Dankjewel Nobody, ik ga het zeker proberen. Mijn foto's voldoen altijd aan de 3 x 2 standaard en die 800 bij nog wat en 250 kb gaat ook wel lukken. PS is erg geduldig als het daarop aankomt  :)

@Ronald: wat bedoel je? Zelf foto's uploaden? Ja ach, dat scheelt jou werk en ik leer hier weer hoe dat allemaal moet. Misschien van de week nog even in Zwolle kijken, alhoewel...... ik heb vakantie en ik weet niet hoe de laatste week gaat worden.

grt, JW
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hoi JW,

Niet dat het mij veel werk scheelt maar ik heb er geen probleem mee dat jij foto's over de voortgang van de verbouwing in dit draadje plaatst want tenslotte heb ik o.a. foto's van jouw geplaatst en die zijn van uitstekende kwaliteit.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Een foto van afgelopen maandagavond. Ben een beetje aan het klooien geweeest, maar ik vond het wel interessant om eens op de grens van beweging en verlichting te gaan zitten
Rechts de 40xx (dacht eerst 42xx, maar is drie bakken?) en links de 4086. Uiteraard heb ik hier en daar wat aan de foto gedaan, want de lucht was voor mij even belangrijker dan de treinen. Het is niet zo moeilijk om de trein er zonder beweging op te zetten, maar dan heb ik geen lucht :D
Grt, JW
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Heb nog een plaatje van Zwolle.....Ik denk dat Ronald die wel graag wil zien....:D
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
En alweer een station dat verandert in een bouwput, die hadden we nog niet genoeg...
Naja, in ieder geval wel een reden om daar weer eens te gaan kijken :)

Gr L0.6
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Leuk topic Ronald. Ik kom af en toe in Zwolle en ik vind het leuk om tussendoor te zien hoe de werkzaamheden vorderen. De 22e ben ik er weer en kan ik het zelf bekijken.  :) Dit topic sluit ook mooi aan bij het topic over de Hanzeboog.  :thumbup:

@Armsein: Mooie foto's met die koplopers in Zwolle!
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Armsein op dinsdag 13 september 2011, 23:52:18
Heb nog een plaatje van Zwolle.....Ik denk dat Ronald die wel graag wil zien....:D
Ik vind ze ook wel mooi hoor  :D
Heb boven op parkeerdek ook regelmatig gestaan heb ergens nog filmpje ronddwarrelen toen er sneeuw lag , dan is het er ook mooi .
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Gromit op woensdag 14 september 2011, 16:03:26
Leuk topic Ronald. Ik kom af en toe in Zwolle en ik vind het leuk om tussendoor te zien hoe de werkzaamheden vorderen. De 22e ben ik er weer en kan ik het zelf bekijken.  :) Dit topic sluit ook mooi aan bij het topic over de Hanzeboog.  :thumbup:

@Armsein: Mooie foto's met die koplopers in Zwolle!

Dankje Gromit...
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Citaat van: Armsein op dinsdag 13 september 2011, 01:15:59
Een foto van afgelopen maandagavond. Ben een beetje aan het klooien geweeest, maar ik vond het wel interessant om eens op de grens van beweging en verlichting te gaan zitten ...
je 'klooit' wel aardig :-)
want dit zijn twee prachtige foto's, waarvan als je er naar kijkt, je kunt zeggen: het lijkt nèt een leuk station in Zwolle.
de bende is aardig buiten beeld gebleven. Mooie tijd-opnames !
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Als ik jou was zou ik je diafragma ergens op 12 of 14 ofzo zetten. Dan worden de lampjes wat sterriger in plaats van dikke lichte klompen. ;)
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Twee foto's van de verbouwing, heb er meer maar heb er iets mee uitgevreten. Om een lang verhaal kort te maken, na een half uur pielen kon een van de drie de vuilnisbak in en die is niet meer te redden. Heb nog wel het origineel, maar die komt dan nog wel een keer, morgen hoop ik.

Wou tekst tussen de foto's zetten, maar op de een of andere manier wil dat niet. Er wou meer niet vanavond, dus het zal wel. De onderste foto is aanklikbaar en dan kun je hem in wat beter formaat bekijken.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Goed.... de overzichtsfoto van de bouwput voor de nieuwe tunnel. Deze ligt aan de Zuidwest?kant van het station, zeg maar IJsselzijde.
Ten overvloede: Op de eerste foto zie je een gele baan op het eerste perron, waar deze begint en eindigt is de breedte die men heeft gebruikt om stalen platforms te leggen, welke eigenlijk een beetje aftekenen hoe groot de ruimte daar is genomen om de betonnen dakdelen in te leggen. Voor meer info: www.zwollespoort.nl voor het tijdsverloop van de verbouwing. Met dank aan Ronald voor de nodige info. :D
Ik denk dat deze foto ook aanklikbaar is..... twee keer zelfs! Het is een panoramafoto!
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hoi JW,

Wederom prachtige foto's en v.w.b. de info, graag gedaan.
Extra info bij jouw commentaar bij de eerste foto:
De stalen platen met gele band gaven de breedte van de tunnel weer van 47 mtr(17mtr tunnelbreedte en 2x15mtr voor de winkels) maar die plannen zijn afgeblazen en terug gebracht tot de oorspronkelijke breedte(17mtr) die in de eerste plannen voorkwamen.

Op de panoramafoto en "voorpleinfoto" kun je de werkelijke breedte zien welke tussen de damwanden te zien zijn.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Goed...... er is nieuws...... Prorail heeft het volgende bekend gemaakt:
Persbericht:

Nieuwe planning werkzaamheden station Zwolle

ProRail en de aannemer hebben besloten de werkzaamheden op station Zwolle opnieuw in te plannen. De huidige werkplanning kan niet binnen budget worden uitgevoerd. Daarom stelt ProRail prioriteiten en wordt werk over een langere periode verdeeld. Om te zorgen dat de Hanzelijn eind 2012 open kan, wordt allereerst het vierde perron afgebouwd. De buitendienststelling van deze zomer gaat in de huidige vorm niet door. Samen met vervoerders en reizigersorganisaties wordt opnieuw naar de buitendienststellingen gekeken.

Vervoerders en reizigersorganisaties

Reizigers krijgen gedurende de verbouwing van station Zwolle nog wel te maken met een aantal kleinere buitendienststellingen dit jaar. De exacte uitwerking daarvan is nu onderwerp van onderzoek. Nieuw in te plannen werkzaamheden zijn bijvoorbeeld ook de verdere bouw van de perrontunnel en de aanpassingen aan het spoor. Bij het opstellen van de nieuwe werkplanning betrekt ProRail vanzelfsprekend de vervoerders, maar ook reizigersorganisaties om de hinder voor de reiziger zoveel als mogelijk te beperken.

Kosten

Om de kosten beter te beheersen prioriteren ProRail en de aannemer de bouwwerkzaamheden opnieuw en wordt het werk over een langere periode uitgesmeerd. Uitgangspunt bij de nieuwe werkplanning is dat de meest urgente werkzaamheden als eerste worden uitgevoerd. De opening van de Hanzelijn staat daarbij voorop.

Nieuwe inzichten

ProRail en de aannemer kijken continu naar de beheersing van de risico's in de werkplanning en kosten van de werkzaamheden van de verbouwing van station Zwolle. De afgelopen weken hebben aannemer en ProRail helaas geconstateerd dat de werkzaamheden volgens de huidige werkplanning niet binnen budget uitgevoerd kunnen worden. Doorgaan op de huidige voet zou financieel onverantwoord zijn.

Noot:
Merkwaardig dat eerst uit kostenoverwegingen besloten is de hele handel vier te sluiten en nu komt men daar blijkbaar op terug. Waarschijnlijk.........(armseingokje) heeft men ingezien dat ook met die planning het niet haalbaar is om de Hanzelijn op tijd in gebruik te nemen. Als ik zie wat er nog gedaan moet worden (nieuwe perrons en bovenleiding verleggen wisselstraat, sloop hoek van het gebouw van Wartsila enzo meer) dan zou dat wel eens een te grote brok geweest kunnen zijn.

Edit:
Iemand stuurde me nog een linkje met een brief van de Minister over dit onderwerp:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/01/18/buitendienststelling-station-zwolle/lp-i-m-0000001569.pdf

Voor wie er wat aan heeft,

Grt, JW

(als laatste update, het gat voor de tunnel staat nu vol met water, geen idee waarom dat is, men had juist gekozen voor een 'droge'bouw. Misschien dat Ronald nog even zijn licht kan laten schijnen daar?
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hoi JW,

Dat de spoortunnel op dit moment zich vult met water heeft te maken met opkomend grondwater en de "overvloedige" regenval van de afgelopen tijd.

Grt, Ronald.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar beter gevraagd dan gegokt  :) Waarvoor dank Ronald.

grt JW
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Wat ik (uit de krant) begreep is dat er gelazer is over meerwerk. Veel meerwerk. Prorail kan dat allemaal niet betalen en stelt nu prioriteiten en geeft voorrang aan de Hanzelijn. Aannemer heeft zijn spullen van de bouw gehaald. Ik kan me voorstellen dat wanneer hij zijn pompen ook van de bouw heeft gehaald (maar dat weet ik niet zeker) dat de tunnel zich vult met water.
Re:Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Zo... dat is nog een nieuws.... dat zou betekenen dat er ook na twee keer helemaal uitrekenen nog fouten in de begroting zitten. En, het betekent dus een beste vertraging voor het geheel. Ben benieuwd hoe een en ander verder gaat.

Grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Even een vraag in dit topic........ ik heb aardig wat plaatjes van de verbouwing inmiddels, moeten die hier, of in een nieuw topic? Ik kan een selectie maken van de verschillen die er inmiddels zichtbaar geworden zijn, of een chronologische volgorde tot aan vandaag. Roept u maar.....
grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Doe maar hier! :D
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Goed, dan zal ik per keer een aantal foto's neerzetten waar de onderlinge verschillen goed te zien zijn. Ben bezig met een overzicht en als ik morgen tijd heb (ga nu slapen) dan zal ik de eerste even plaatsen.

grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Goed, zoals beloofd een paar 'kleine' verschillen, niet allemaal vanuit dezelfde positie, maar het geeft een aardig beeld.

#1 Dit is het station zoals het er ooit bijstond, vlak voordat de kap eraf zou gaan. eb geen datum bij deze plaat, maar zou maar zo ergens in 85-87 geweest kunnen zijn.

Station Zwolle oude toestand by BlonTT, on Flickr

#2 Helaas niet vanaf hetzelfde standpunt, maar toch geeft het een goed idee van de verschillen. Deze foto is van 6 juni 2012.

Virm 6-6-1404 by BlonTT, on Flickr

#3 De watertoren, deze heeft er lang gestaan, maar moest uiteindelijk het veld ruimen. Let ook op de plaats van de loods op de achtergrond, de latere kuilwielenbank.

Zwolle watertoren by BlonTT, on Flickr

#4 een plaatje van wat later in de tijd, paar gebouwtjes geplempt en de sporen zijn er nog. Eigenlijk was dit al nadat de werkplaats helemaal vernieuwd was.

zwolle-1892 by BlonTT, on Flickr

grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Een nog betere foto van de laatste getoonde situatie, is te vinden in het topic van Fasca op pagina 5 (klik hier) Geen idee hoe ik dat hier neer moet zetten onder het woordje link, misschien dat een van de moderatoren dat even kan doen.

Grt, JW

Edit Herman05: Link iets ingekort. Het inkorten van een link gaat als volgt:
[url=http://forum.3rail.nl/hierdusjewebsite]Dit is de tekst waarop je kan klikken.[/url]
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Nog even een paar kleine verschillen dan maar.....

#1 Foto is gemaakt op 06 mei 2012 vanaf de loopbrug


Zwolle060512-0125 by BlonTT, on Flickr

#2 Wederom zelfde plek nu op 28 mei 2012


Zwolle280512-1101 by BlonTT, on Flickr

#3 Zelfde plek op 06 juni 2012......let ook op het perron en de bovenleidingmasten, deze lagen toen aan de andere zijde van de loopbrug al naast het spoor.


Zwolle060612-1400 by BlonTT, on Flickr

#4 als laatste een plaatje van de werkzaamheden op het nieuwe perron, vermoedelijk de fundering voor de kap


Zwolle060612-1407 by BlonTT, on Flickr

#5 Laswerkje op 6 juni


Zwolle06062012-7853 by BlonTT, on Flickr

#6 Dit is wel grappig.....de parkeerplaats op de achtergrond.... op de voorgrond de bovenleidingmasten waar ik het eerder over had.


Zwolle02062012-1250 by BlonTT, on Flickr

EDIT

Vond er nog twee, zoek de verschillen.....:D
#7 De damwand staat....25 08 2012


Zwolle25082011-2805 by BlonTT, on Flickr

#8 Bijna alles weg, nog een spoor.....20 02 2012


Zwolle20022011-2436 by BlonTT, on Flickr

Grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Hoi JW,

Ik vond nog een dia die ik gemaakt heb vanaf het dak van de lokloods genomen vlak voor de renovatie.
Jaartal weet ik zo niet meer.


Bij vergeleken bij nu is er niets meer van over  :-(

Mvg, Johan
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Fraaie Johan!!! Het leuke is dat het wel te dateren is denk ik, die is namelijk gesloopt na de bouw van de chunnel :D Zal ongeveer tussen 1993 en 1995 geweest zijn, dus jouw foto is van voor die tijd. Vraagje, was deze al met je digitale camera gemaakt? Dan kun je de Exiff wel raadplegen voor de juiste datum :D

grt, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Nee JW anna loog nog volledig in die tijd  :-)

Ik schreef toch al dia dia,s zijn altijd analoog  ;) :P

Mvg, Johan
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
ooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwww...... zeg dat dan eerder :D Sja dat is dan jammer, altijd als Anna de baas is weten we het niet meer :D
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Geen anna-plaatjes, maar direct uit de digi-knipper.... een kleine update van de werkzaamheden.

#1 Een panorama van de wisselstraat, klik 1 keer op de foto dan zie je hem op zwarte achtergrond, dan met rechts en kies voor original.....


Zwolle230612-1 by BlonTT, on Flickr

#2 Vanaf een bekend standpunt een ander zicht op de zaak


Zwolle23062012-1822 by BlonTT, on Flickr

#3 ...... en dit is de andere kant.....


Zwolle23062012-1820 by BlonTT, on Flickr

Have fun, JW
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Zo, even gezocht en dit gevonden: en dan HIER op klikken, hier staat waar ik naar op zoek was, namelijk de info wanneer men de trogbruggen gaat inschuiven. Tenminste als je even doorklikt op DEZE link. Het leuke is dat er ook een webcam schijnt rond te slingeren alwaar je de werkzaamheden kan volgen. Die vind je HIER.

Doe Er Uw Voordeel Mee!!

grt, JW (heeft net een nieuwe panoramafoto van de trogbruggen op Flickr gezet)
Re: Werkzaamheden tunnelbouw Station Zwolle nu echt begonnen.
Nog twee weken en dan is het zover. Dan worden de trogbruggen ingeschoven. (voor zover te zien op de webcam, is alles aan elke trogbrug inmiddels af) Start 28 en 29 juli met een uitloop naar het weekend erop. De totale treindienst wordt op zijn kop gezet, doordat de IC's vermoedelijk gaan eindigen in ....jawel 't Harde. Men is daar druk doende een noodperron aan te leggen langs spoor 4 (foto's volgen z.s.m.) en er is aan het spoor geknutseld met wat rare gele plankjes, kabels, kastjes en rode buizen. Dus 't Harde heeft dan een week lang de status van IC-station !!! :D

grt, JW