Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kosten voor reparatie br 216 db van roco?

Gestart door sos zaterdag 17 februari 2007, 22:13:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kosten voor reparatie br 216 db van roco?
hallo allemaal,

ik heb egt superpech gehad met een mn nieuwe loc ==> ik had hem net 2 dagen binnen, rij ik er net mee op een testrondje met c-rails, vliegt ie uit de bocht het trapgat in naar de verdieping eronder>.<.
de gevolgen:
een buffer is afgebroken, een het aankoppermechanisme aan 1 kant is afgebroken, het plaatje van de lampjes binnenin de kap is enigszins naar buiten gedrukt, het sleepcontact is eraf gevallen (inmiddels weer gemaakt :)

nou, al met al dus een enorm pechongeluk, maar gelukkig werkt de loc techisch nog 100%. Verder heb ik toevallig ontdekt dat de loc een decoder heeft en prima rijdt op mn mobile station(toevallig pakte ik naar een paar keer proberen het goede adres)!

maar nu wil ik de loc graag zoveel mogelijk in ere herstellen, en ik wil dat het liefst laten doen. Weten jullie wat deze grap ongeveer gaat kosten?
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
wat je kan doen is kijkennaar de tekening van losse onderdelen die zit er toch bij en naar je handelaar gaan
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
het probleem bij mijn loc is dat aan-/afkoppelstuk 1 geheel is met het hele "aandrijfdeel" (dus zo'n deel met 2 assen waarvan er 1 wordt aangedreven). Als er een onderdeel vervangen moet worden is dat dus dat hele deel, maar aangezien ik eigenlijk alle afgebroken onderdeeltjes wel heb teruggevonden leek het mij handiger dat ze door een professional weer op hun oorspronkelijke plaats worden gelijmd (ik doe het liever niet zelf omdat de onderdeeltjes zo fijn zijn dat het er waarschijnlijk lelijk uit gaat zien als ik het zelf probeer.
Maar wat kost het ongeveer om deze onderdeeltjes weer op zijn plaats te laten lijmen denken jullie?

Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
Geen flauw idee. Dit is gewoon afhankelijk of je je spullen bij een goede handelaar koopt of niet.
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
Hallo,

Heb je al eens geïnformeerd naar de kosten bij de winkel waar je de loc gekocht hebt? Misschien kunnen zij je verder helpen.

De kosten? ik denk dat het richting uurloonkosten zal gaan, maar dat hangt af van de verkoper/persoon die de reparatie zal gaan uitvoeren.

citaat van davy
CiteerDit is gewoon afhankelijk of je je spullen bij een goede handelaar koopt of niet.

Ik ben benieuwd wat de definitie is van een goede handelaar?

Groetjes

willie
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
ik heb mijn locje voor 35 euro op marktplaats gekocht (niet slecht he voor een digitaal locje dat toen in nieuwstaat was?:P), er is dus geen sprake van een handelaar waar ik hem gekocht heb. Ik denk dat kuypers hobbyhuis in utrecht wel een goede winkel is om mijn locje te laten repareren (iemand ervaring met deze winkel?).

hmpf, ik baal echt als een stekker dat ik me loc na een paar rondjes rijden al gemold heb...  :(
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
Tja een loc dient nu eenmaal om te rijden en niet om een duik te nemen  :?
Re: kosten voor reparatie br 216 db van roco?
als het aan het rijwerk van de loc ligt kan het gemaakt word ( weet alleen de kosten niet ) als de kap van de lok ook grote schade heeft op geholpen bij de duik , misschien een leuk bak om te verbouwen naar een DH 1504 http://www.privat-bahn.de/DH1504_Fotos.html

dit is een vernieuwde 216 .