De lok is een 33641, de doos een 37641. Het verschil is de decoder, in die van mij zat een deltaprint

.
Voor de ombouw waren een aantal doelen gesteld:
21 MTC Decoder
Schakelbaar sluitsein
Schakelbaar rangeersein
Het volgende schema is gebruikt zodat alle seinen geschakeld kunnen worden

Om dit mogelijk te maken zijn er 4 versterkte aux uitgangen nodig. Deze bevinden zich allemaal op de adapterplaat van esu 51968. Echter het probleem is de ruimte in de lok. Zonder aanpassing van de adapterplaat gaat het niet passen.

De zaag erin.

Die is kapot.

En hij past in de kap.

Weerstanden aan de led print solderen. Links komt de massa, de middelste 2 een weerstand van 1kOhm en rechts 1 van 1.2kOhm.

Vervolgens een oude hardeschijfkabel gestript en deze gesoldeerd tussen adapterplaat en de led printjes.

Verder de andere led print er nog op aangesloten, geen foto van.
Ombouw klaar denk je.... Blijkt de kap er niet op te passen. Adapterlaat plus draden blijken ongeveer 1/2 mm te hoog te zitten. Er een nacht goed overnagedacht dacht ik dat er achter in de kap meer ruimte was dan voorin. Achter is de kap dus meer verdiept:
Links is voor, rechts is achter. Rechts zit er een tapje in zodat er geen kortsluiting kan ontstaan tussen adapterplaat en chassis.

Helaas moet de printplaat verder worden bewerkt zodat hij achterin past. Ongeveer op de hoogte van de speaker aansluitingen moet er een gat in zodat hij om de 'schroefplaats' past. Ik gebruik de speaker aansluitingen gelukkig niet. Helaas werd het printspoor van de elektronische massa ook onderbroken. Hier moest weer een draadje tussen kwam ik later achter. Verder de printsporen verderop de print nog een keer onderbroken zodat er geen kortsluiting komt met de massa. De schroef die de print vast houd zit namelijk aan de massa en raakt ook de printsporen aan.
Verder nog een gat geboord op een plaats waar geen printsporen zitten. Vanuit de onderkant komen hier de draden naar boven. Ze gewoon over de bovenkant van de print te leiden past 'waarschijnlijk' niet. Tevens is er dan kans op afknijpen ter hoogte waar de huif begint. Tevens nu dunnere draden gebruikt. De gebruikte kleuren staan in het schema.

Verder alles afgewerkt, dan gaat het er zo uitzien. Het onderste blauwe draadje verbind de elektronische massa weer.

Van beide zijkanten:

De voorkant, nu ook de kabelboom die naar het ledprintje, sleper en massa gaat.

Dit was de ombouw. Vond het een pittige ombouw. Heb je het de eerste keer netjes klaar past het net niet. Uiteindelijk is het resultaat naar mijn zin, en zou bij een volgende ombouw het precies hetzelfde doen.
Heeft iemand nog vragen over de ombouw, stel ze!
Verder stel ik het zeer op prijs als de ombouw wordt beoordeeld!