Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Piko Juli maand loc

Gestart door Aliebengalie woensdag 29 juni 2011, 18:07:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Piko Juli maand loc
Voor de maand Juli...
Gelukki zit de mijne er weer bij deze x de 6 asser (de 4 heb ik al) deze loc heeft een uitstekende trekkracht.


59380 inkl. lastger. Digitaldecoder
94,99 ?


Alle info van Piko.
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=6406

Mvg: Alex

Ps: oeps had de foto groter verwacht ,maar helaas.
Re:Piko Juli maand loc
Zo beter?

Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Piko Juli maand loc
Bij Conrad is die 6 asser 99,99 ???? 8o
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Dit zijn ook duitse prijzen die in de folder staan.
Maar als je links en rechts een beetje rond kijkt,koop je ze toch voor een lager bedrag.
Hou alleen rekening met verzendkosten......zeker niet onbelangrijk.
En als je toch online koop,en je doet het goed, betaal je geen verzendkosten bij conrad.
Doch ik koop hem liever bij mijn dealer,dan extra risico bij gooi en smijtwerk.
Kijk op youtube naar de trekkracht van deze prima lok.

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2009

offline
Re:Piko Juli maand loc
Mooie loc, helemaal voor die prijs. Ik heb ook de mak1206 gehad en die beviel me erg goed. Dus ik verwacht dat deze ook wel weer priema zal voldoen. Volgens mij is dit ook een priema tijdperk 3/4 loc of niet?? Misschien de vriendin maar eens lief aan kijken of ik een beetje extra zakgeld kan krijgen deze maand :D
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Piko Juli maand loc
gehad ???
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2009

offline
Re:Piko Juli maand loc
Yep, de mak is alweer van eigenaar gewisseld. Ik had hem heel entousiast gekocht omdat ik hem voor dat bedrag niet kon laten liggen. Echter bij nader inzien paste hij totaal niet bij mn tijdperk en land. Maar hij beviel me super goed dus ik heb wel vertrouwen in Piko.
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Die zien er mooi uit, en rijden ook super goed,en zeker voor dat geld.
Vandaar dat ik ze bijna allemaal heb nu.....
Doe gelukkig niets aan tijdperken (kom alleen tijd te kort).... :D

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
spidermen85
gast

Re:Piko Juli maand loc
ik zag een filmpje van je dat je een marklin Mak en een piko Mak achter elkaar hebt rijden, 2 van die rode, piko lijkt goed te rijden! :D
Re:Piko Juli maand loc
Citaat van: spidermen85 op dinsdag 19 juli 2011, 11:40:18piko lijkt goed te rijden! :D

Doen ze ook
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
 :thumbup:
Re:Piko Juli maand loc
spidermen85
gast

Re:Piko Juli maand loc
ja idd ik wil namelijk nog een aantal dingen van piko :P

een BR01.5 of een BR03
een Mak 1206 (van een nederlands bedrijf)
en misschien nog een keer de ICE3
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
De maks , ja daar heb ik er wel een paar van...
En de ICE heeft hier vorige week nog een blokje gereden,van een medeforummer.
Ziet er ook wel mooi uit hoor.
Ja sorry stoommers zijn niet helemaal mijn ding,dus die zou ik nooit kopen van Piko.
Maar verder benk er dik te vreden mee hoor.

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
spidermen85
gast

Re:Piko Juli maand loc
waar koop je je Maks als ik vragen mag
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Gewoon bij mijn dealer , zie me onderschrift.

Mvg: Alex

Re:Piko Juli maand loc
Hoi Alex,

Bedankt voor de link in je onderschrift,
Mooi spul hebben ze, ik zet de link in m'n lijst.  :)

Handig dat je ook kan aanvinken voor een ombouw tot wisselstroom, dat zie je niet vaak. (en ja, ik weet dat je het ook zelf goedkoper kan doen. B))

Mvg,

Jeroen
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko Juli maand loc
Heb hem ook besteld bij Johan, nog niet binnen :|

Mvg Gert
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Je zal er geen spijt van krijgen Gert.
Heb de snelheid en verlichting aardig getemperd.
Rijd perfect.

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2009

offline
Re:Piko Juli maand loc
Die maandloc kost bij conrad 99.99 maar dat is dan incl. verzendkosten. Is tog geweldig dat er nog nieuwe loc's voor zulke bedragen worden gebouwd. Het is jammer dat mn hele baan is afgebroken en dat ik pas in oktober ofzow weer ga beginnen anders had ik hem nu meteen besteld.
Weet iemand ook of die soundmodules van uhlenbrock wat zijn?? Want de uhlenbrock decoder in de mak1206 beviel me priema en voor ongeveer 80 euro koop je een geluidsmodule en die kan je dan aansluiten op je decoder.

groeten JW
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Jan op Youtube staan enkele filmpjes van Piko loks met hun geluidsmodules.
Ze zijn uiteraard goedkoper dan de Esu geluidsdecoders omdat deze decoders gekoppeld worden aan de standaard ingebouwde decoder.
Dus zelf geen functie's onboard hebben dan alleen geluid produceren.
Maar lijken me zeker niet verkeerd kwa geluid.
Alleen ik kies liever voor ESU (in mijn geval omdat ik graag nog wel is speel met andere geluiden).
Probleem kan alleen zijn dat er weinig plek is voor een geluidsdecoder van een ander merk,zonder iets aan de lok te moeten verbouwen.
Meestal (en ook bij deze maand lok) is er ruimte voor de standaard speaker van Piko.
Verder een mooie in mijn ogen een geweldige lok,met veel trekkracht (ook ivm eigen gewicht).

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko Juli maand loc
Zo....de Loc is binnen, even CV's aangepast, en nu eens testrijden op de baan :P

Mvg Gert
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Citaat van: v200marklin op woensdag 20 juli 2011, 14:51:09
Zo....de Loc is binnen, even CV's aangepast, en nu eens testrijden op de baan :P

Mvg Gert

Zo das snel Gert,hoop dat ie je bevalt.
Heb de snelheid naar beneden gezet,en verlichting wat gedemt.
Ik denk dan dat je vlak voor een levering meegenomen bent,want ze benne daar niet altijd even snel...in iedergeval wel sneller dan ESU , wat een drama is het daar.

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko Juli maand loc
Loc rijdt gewoon helemaal PRIMA, schitterende uitvoering, mooie rij eigenschappen.

Ja dat PIKO timmert aardig aan de weg, en van mij mogen ze, beter dan die arrogante achterlijk hoge prijzen van M* :P

Mvg Gert
Re:Piko Juli maand loc
Nameless
gast

Re:Piko Juli maand loc
Citaat van: v200marklin op zaterdag 23 juli 2011, 13:57:51
Loc rijdt gewoon helemaal PRIMA, schitterende uitvoering, mooie rij eigenschappen.

Ja dat PIKO timmert aardig aan de weg, en van mij mogen ze, beter dan die arrogante achterlijk hoge prijzen van M* :P

Mvg Gert

Goed om te horen :thumbup:

Ik heb zelf enkele PIKO G modellen, en ook die rijden prima en zijn maar half zo duur als de LGB modellen die de laatste tijd allemaal bagger zijn (lak problemen, verkeerd gemonteerde delen, missende onderdelen...)
Re:Piko Juli maand loc
Aliebengalie
gast

Re:Piko Juli maand loc
Uiteraard moet je wel voorzichtig zijn.
Er zijn enkele zg "hobby"modellen die nog steeds niet voorzien zijn van slipbandjes.
Gert maakte al een paar keer terecht opmerkingen over.
Zonder slipbanjes zijn de rijeigenschappen bagger , je hebt natuurlijk geen trekkracht.
Nu zijn er uiteraard voor een paar euro assen met antislipbanjes te koop,maar ik koop liever geen lok zonder deze bandjes.
Ik heb dus gister weer een mooie taurus "hobby"lok gezien,waar geen slip bandjes omzitten.
Ik koop dan liever voor wat meer een Expert model , waar meer mooiere onderdelen en slipbandjes opzitten.

U bent gewaarschuwd.

Mvg: Alex
Re:Piko Juli maand loc
spidermen85
gast

Re:Piko Juli maand loc
Citaat van: Nameless op zaterdag 23 juli 2011, 14:15:34
Citaat van: v200marklin op zaterdag 23 juli 2011, 13:57:51
Loc rijdt gewoon helemaal PRIMA, schitterende uitvoering, mooie rij eigenschappen.

Ja dat PIKO timmert aardig aan de weg, en van mij mogen ze, beter dan die arrogante achterlijk hoge prijzen van M* :P

Mvg Gert

Goed om te horen :thumbup:

Ik heb zelf enkele PIKO G modellen, en ook die rijden prima en zijn maar half zo duur als de LGB modellen die de laatste tijd allemaal bagger zijn (lak problemen, verkeerd gemonteerde delen, missende onderdelen...)

ik moet zeggen dat ik zelf naar mijn mening dat de modellen van piko zelfs realistischer zijn, zelf heb ik ook wat LGB, en die loks, wagonnen vind ik allemaal een beetje lomp vergeleken met de diesels en dat stoomlokje van Piko