Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Langzaam rijden bij onweer?

Gestart door Acido dinsdag 28 juni 2011, 10:40:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Aliebengalie
gast

Re:Langzaam rijden bij onweer?
Ach ja ,alles heeft zijn keerzijde toch.

Mvg: Alex
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Gewoon diesels er voor. Spanning  er af en dan: kedengedeng. nooit begrepen waarom in geval van storing niet de werkpaarden er voor worden gezet.



gr erik 
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Een diesellok voor een koploper :help: 8o :thumbdown:
Re:Langzaam rijden bij onweer?
En wat als er sein-en wisselstoringen zijn?
Dan rijdt er helemaal niks meer dus heb je ook niks aan Diesels.

Grt, Ronald.
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Langzaam rijden bij onweer?
En hoe waren nu de gebeurtenissen hier in het westen... Dordrecht-Rotterdam v.v.
16:52 - 17:45
Op de NS-site, hele dag goed bereikbaar, was aangekondigd dat "mijn" InterCity uitgevallen was. Arriva reed volgens schema, dus een langere overstaptijd (15 Min.)
De eerstaansluitende sneltrein was op tijd en had alleen oponthoud bij het inrijden van Rotterdam CS. 5-tal minuten ofzo. Wat anders zo'n 22 minuten duurt werd dus bijna verdubbeld.  En dat had ik al gelezen op de NS-site. Eigenlijk prima dus. :thumbup:
22:12 - 22:42
De reis terug kende alleen weer dat "mijn" InterCity niet reed als 'probleem'. En ook dat wist ik al.... Met de internationale trein toch nog eerder dan normaal kunnen vertrekken. Tot mijn geluk had-ie 12 minuten vertraging. Scheelde weer 20 minuten wachten. Eigenlijk ook prima dus... :thumbup:
Arriva reed nogsteeds op tijd.

Wat ging fout: 's-middags bij 35 graden, ter compensatie van het ongemak, een gratis bakkie koffie van de NS.... :D

Op alle stations voldoende info op de schermen.
Kortom: enige hinder, meer niet.

Citaat van: Willem E op dinsdag 28 juni 2011, 15:13:16
RTLZ-Nieuws meldt dat het huidige weer juist goed is om de buien zich te laten ontwikkelen. 8o

Hagelbuien, putjes in je autodak, windstoten 120 km/u, dit najaar snoeien niet meer nodig, wat willen we nog meer.

Ga straks met de trein naar rotterdam-CS en vanavond laat weer terug. of niet.... ;)
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Hier (Scheveningen) was er niks loos. Alleen om 01.30 uur deze nacht hevig regenbuitje.
Alle ellende is, gelukkigerwijze, aan ons voorbijgegaan.
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Als iedereen nu eens van het koper afblijft kan de bliksem gewoon...... >:-D
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Aliebengalie
gast

Re:Langzaam rijden bij onweer?
In Rotterdam is het mijnsinziens wel meegevallen,beelden van Spijkenisse en Alblasserdam op TV zeiden toch iets anders dan wij hier in Rotjeknor hebben meegemaakt.
Zo zie je maar dat het op enkele kilometers afstand heel anders kan lopen.

Mvg: Alex
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Ik lees met enige verbazing sommige reacties. De NS kan het gewoon nooit goed doen. Spelen ze in op het voorspelde weer, dan is er kritiek dat alles overtrokken is; laten ze alles rijden waardoor er bij blikseminslag op de emplacementen geen beweging meer in te krijgen is, dan gaat iedereen gillen dat het belachelijk is dat de dienstregeling niet was aangepast. 8o

Men is afgegaan op het voorspelde weer. Hoe moeilijk dat soms te voorspellen is bleek gisteren maar weer eens. Sommige delen van het land hebben er nauwelijks wat van gemerkt; op andere plaatsen waren zelfs windhozen. 75.000 bliksemontladingen (bron) is wel extreem hoor.

Er kunnen altijd dingen beter, maar in dit geval denk ik dat er gezien de gegevens die vooraf beschikbaar waren gewoon verstandig is gehandeld. Dat dat niet voor iedereen even prettig is, is een ander verhaal.

Rutger
Re:Langzaam rijden bij onweer?
De natuur hebben wij niet in de hand.
Dat de NS er op in speelt is prima, aangezien het in Brabant helemaal los is gegaan als ik de beelden zie en er geen trein meer reed richting het zuiden.
De chaos is dan beter te overzien / bij te sturen als er minder treinen onderweg zijn.

En inderdaad, bij een groot deel van de mensen zal de NS het nooit goed kunnen doen, we zijn teveel verwend in dit land met vaak om het kwartier een trein.

Groeten van Jarno
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Degene die vaak het hardste klagen zijn de reizigers die af en toe eens met de trein reizen en metname die met een kruidvatkaartje o.i.d. in het weekend reizen terwijl er werkzaamheden zijn gepland. En als je die mensen er op wijst dat dit al lang is aangekondigd via diverse media kijken zij je aan of ze water zien branden.
Wij krijgen nu al vragen wanneer in Juli het station Zwolle dichtgaat en hoe men moet reizen terwijl dit pas voor Juli 2012 is gepland, zo goed wordt er gelezen en geluisterd naar wat er in de media is verteld.
Wat dat betreft kunnen wij het nooit goed doen.

Grt, Ronald.
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Wat hebben deze laatste berichten te maken met het starterstopic ?  :thumbdown:
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Minder treinen is op zich een goede actie geweest van de NS. Als het echt zo vroeg mis gegaan was met het weer dan had het langzamer kunnen rijden goed kunnen helpen zonder allerlei vertragingen bij later geplande treinen te veroorzaken. Nu het slechte weer later kwam hadden mogelijk nog wat extra treinen tussengevoegd kunnen worden. Daar moet dan wel een scenario voor gemaakt zijn.

Probleem bij verstoringen is niet alleen de niet rijdende trein of vertraagde trein op het moment van de verstoring. Het verleden heeft bewezen dat de verstoring lang nawerking heeft omdat treinen niet meer aangekomen zijn op een plaats waar zij een volgende dienst hadden moeten starten.

Bij langzamer rijden bij onweer kan ik mij in ieder geval wel wat voorstellen: eerder stoppen bij bovenleiding breuk, gevallen bomen of een inslag met als gevolg een seinstoring etc..
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Tijdens onweer heb ik nog nooit langzamer moeten rijden.
Wel bij harde wind. Doordat de bovenleiding teveel heen en weer beweegt en met een te hoge snelheid kan de stroomafnemer naast de draad komen met alle gevolgen van dien.
Voor de rest van de topic reageer ik maar liever niet.

Raymond.
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Citaat van: MCN op zondag 03 juli 2011, 21:54:38
Tijdens onweer heb ik nog nooit langzamer moeten rijden.
Wel bij harde wind. Doordat de bovenleiding teveel heen en weer beweegt en met een te hoge snelheid kan de stroomafnemer naast de draad komen met alle gevolgen van dien.
Voor de rest van de topic reageer ik maar liever niet.

Raymond.

Juist. Waar het mij om ging is dat de aangevoerde reden om de dienst zo gronding uit te dunnen kolder is: "Met onweer moeten treinen langzamer rijden"...
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Citaat van: Acido op maandag 04 juli 2011, 20:48:25Juist. Waar het mij om ging is dat de aangevoerde reden om de dienst zo gronding uit te dunnen kolder is: "Met onweer moeten treinen langzamer rijden"...

Na de herfst (bladval) en de winter (vorst en sneeuwval) staat nu ook de zomer (warmte-onweders) garant om reden te zijn de dienstregeling uit te dunnen. Is kijken hoe de Familie Spoor volgend jaar met de lente-kriebels omgaat. Daar is tot nu toe nog niet op ingedekt en kan niet langer ongemoeid gelaten worden...
Re:Langzaam rijden bij onweer?
Citaat van: Acido op maandag 04 juli 2011, 20:48:25
Citaat van: MCN op zondag 03 juli 2011, 21:54:38
Tijdens onweer heb ik nog nooit langzamer moeten rijden.
Wel bij harde wind. Doordat de bovenleiding teveel heen en weer beweegt en met een te hoge snelheid kan de stroomafnemer naast de draad komen met alle gevolgen van dien.
Voor de rest van de topic reageer ik maar liever niet.

Raymond.

Juist. Waar het mij om ging is dat de aangevoerde reden om de dienst zo gronding uit te dunnen kolder is: "Met onweer moeten treinen langzamer rijden"...

Ik vond de maatregel uitstekend. Het knmi gaf een weeralarm af, dit was ook goed te zien op buienradar 24uur. De reden die de woordvoerder aangaf is jammer genoeg niet juist, maar dat de dienst uitgedund werd omdat de trein eventueel langzamer zouden moeten rijden, top.

Raymond.