Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tweehuizen: de elektronica

Gestart door Buster maandag 27 juni 2011, 20:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tweehuizen: de elektronica
Hallo allemaal,

Hier begin ik een topic over Tweehuizen, mijn testbaan, waarop ik de inbouw van het faller car system test, maar ook veel scenery.
In deze baan wordt het faller car system het hoofdonderwerp, en niet treinen, zoals veel mensen wel hebben.
Dit is mijn eerste modelbouwproject ooit!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Kritiek en tips zijn altijd welkom.
Als je vragen hebt (lijkt me sterk, want ik weet hier het minst van af van het hele forum), stel ze dan gerust.

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op maandag 27 juni 2011, 20:08:59
Als je vragen hebt (lijkt me sterk, want ik weet hier het minst van af van het hele forum), stel ze dan gerust.

Wat is je baanplan? :P

Lijkt me leuk een baan met veel FCS, er komen zeker ook van die extra dingen zoals stopplekken kruizingen en van die hekken?

Groeten,
Martijn
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Tweehuizen is een baantje in de vorm van een soort uitgerekte 8, maar dan liggend.
(kan je het nog volgen?)
En dan is het stukje tussen de twee cirkels een lange dijk.
Ik heb op de dijk en de cirkels het faller car system geïnstalleerd.
Ik heb op de dijk twee draden voor het faller car system op ongeveer een centimeter naast elkaar gelegd, en ik heb in de linkercirkel een systeem (zonder wissels) zodat de auto de ene keer linksom om de cirkel heen gaat en de volgende keer rechtsom.
Hieronder zie je wat plaatjes van de scenery in de rechtercirkel tot nu toe, en een plaatje van de hele baan.
De hele baan is ook gewoon verplaatsbaar. (Wel zo handig, want je kan hem gewoon op je tafel zetten!)
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Ik ben nog wel preiserfiguurtjesloos. (leuk woord voor galgje :D)
Deze moet ik zeker een keer kopen.
Hieronder staan nog wat plaatjes van m'n linkercirkel, maar dat is nog niet vast, en alleen maar mooi neergezet. Ook staat er een plaatje van de DHL-vrachtwagen op de dijk (daar moet nog wel wat gras op gezaaid worden, maar de tuinbedrijven in Tweehuizen zijn op het moment bezig met de tuin van de Bustermeester... :P)
De muur die je op het eerste plaatje vooraan ziet is een fallerproductje.
Die zitten rondom de beide cirkels, en gaan in het midden over in de dijk.
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Nu nog een foto van de faller muur van het rechter cirkeltje, en gewoon nog even een mooie foto van mijn toyota landcruiser voor mijn zelfgemaakte akkertje.
(gisteren omgeploegd, daarom nog zo netjes.)
Het idee is om later een neergestort eenpersoonsvliegtuigje op die akker te plaatsen, en dan politie met zwaailichten erbij...
Maar dat duurt misschien nog wel even... ;)
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op maandag 27 juni 2011, 20:31:53
Het idee is om later een neergestort eenpersoonsvliegtuigje op die akker te plaatsen, en dan politie met zwaailichten erbij...
Maar dat duurt misschien nog wel even... ;)

Hoi Buster,

Dat zal dan wel voorpagina nieuws zijn voor Tweehuizen, gelijk ''aktie'' op de baan. :O 8o
Je zij trouwens dat het een testbaan is, komt er in de toekomst dan bijv. een rechthoekige baan met meer huizen? (goede naam, ''Meerhuizen'')

Succes met je plannen, :thumbup:

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de wagen de ene keer links gaat en de andere keer recht? , zonder wissel?

De Scenery ziet er netjes uit, ik ben benieuwd naar dat vliegtuigje :)

Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Marklin5 op dinsdag 28 juni 2011, 08:42:58
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de wagen de ene keer links gaat en de andere keer recht? , zonder wissel?
Ik heb het onderstaande baanplan gebruikt (ik ben niet zo goed met paint...)
De lijntjes zijn de rijdraden van de auto's.
De tekening is natuurlijk niet op schaal, de dijk in het midden is in het echt veel langer.
Als je de lijn volgt, zie je dat hij de ene keer linksom de rechtercirkel gaat en de andere keer rechtsom.

Ik heb vandaag ook wat zelfgemaakte hekjes geplaatst (leve de lucifers!).
Er ligt nog heel veel gras om de palen heen, dat moet ik nog even weghalen met de stofzuiger+sokmethode. Ook zie je het neergestorte vliegtuigje dat door het hek heen is gecrasht.
Kritiek is natuurlijk altijd welkom!
Re:Tweehuizen opbouw
Nu nog een rookgenerator erbij  :mrgreen: en een ledkaarsje dat brandt naboots en dan vragen ze aan jou of je niet de brandweer moet bellen  :mrgreen: :lol: :twisted:


Ziet er prachtig uit!

groeten Dylan
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Roeny op maandag 27 juni 2011, 21:49:00
Dat zal dan wel voorpagina nieuws zijn voor Tweehuizen, gelijk ''aktie'' op de baan. :O 8o
Je zij trouwens dat het een testbaan is, komt er in de toekomst dan bijv. een rechthoekige baan met meer huizen? (goede naam, ''Meerhuizen'')
Ja, de pers zal niet wegblijven! :D
Er komt in de toekomst inderdaad ook nog een grotere baan. Tweehuizen is om te oefenen met alles. :P
En inderdaad, Meerhuizen is een goede naam! :thumbup:
Citaat van: minitreintje op dinsdag 28 juni 2011, 18:12:20
Nu nog een rookgenerator erbij  :mrgreen: en een ledkaarsje dat brandt naboots en dan vragen ze aan jou of je niet de brandweer moet bellen  :mrgreen: :lol: :twisted:
Ja, er komt wel een flikkerend ledje in, maar een klein, niet te duur rookgeneratortje kon ik nog niet vinden op internet.
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re:Tweehuizen opbouw
hoi

rook generator van SEUTHE

mvg gerard
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Bedankt Gerard,

Bij Seuthe zag ik deze staan, en hij was maar ?6,79!
Ik denk dat ik die ga inbouwen, maar dat komt na alle scenery.
Groeten van Buster.
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: minitreintje op dinsdag 28 juni 2011, 18:12:20
Ziet er prachtig uit!
Bedankt, leuk om te horen
Citaat van: Marklin5 op dinsdag 28 juni 2011, 08:42:58
De Scenery ziet er netjes uit, ik ben benieuwd naar dat vliegtuigje :)
Ook bedankt, ik ook... :P
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Tweehuizen opbouw


Ik heb de lijntjes gevolgd, en na een tijdje kijken is het gelukt  :D
Mooie constructie!, ik ga kijken of ik het misschien kan namaken, ergens  :P
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Marklin5 op dinsdag 28 juni 2011, 19:45:19
Mooie constructie!, ik ga kijken of ik het misschien kan namaken, ergens  :P
Bedankt voor het compliment!
Ik heb het principe van een andere site, maar ik weet echt niet meer welke :?.
Ik heb het wel aangepast, maar de wegenbouwer van tweehuizen heeft er wel lang over na moeten denken... :D
Groeten van Buster.
(Één van mijn andere hobby's is badmintonnen :D)
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hallo iedereen,
Weten iemand misschien nog wat over het rookgeneratortje van seuthe dat in dit topic besproken wordt?
Ik wil hem inbouwen in het gecrashte vliegtuigje op mijn baan.
Groeten van Buster.
(er komt binnenkort weer een update over tweehuizen)
Re:Tweehuizen opbouw
Nobody
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Het gekreukelde vliegtuigje stamt uit de eerste wereldoorlog, dus tijdperk één (1).
't Is (volgens mijn bescheiden mening) een Sopwith F.1 Camel.
Re:Tweehuizen opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Hey Buster,

Je diorama ziet er al mooi uit.
Dat baanplan van die auto's is erg doordacht, moest 5 min kijken voordat ik heb snapte.  :D

Je zou dat vliegtuig nog wat kunnen weatheren, het heeft nog een beetje zo'n 'plastic look'.  ;)

Veel succes met de verdere bouw.


Groet, Lesley
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi Buster,

Ziet er leuk uit zo met die zelfgemaakte hekjes erbij.
Ik heb ook nog even je rij route gevolgd en het is inderdaad een slimme truc, zeker ook omdat je zo alles goed kan testen.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet na je plannen. :) (rookgenerator, hulpdiensten, licht en detail)
Nog een klein tipje: denk goed na over wat er in het echt zou gebeuren, op die manier vindt je de details die je nodig hebt om het ''af'' te maken.
Maar omdat jou vliegtuigje geen airbus is, zijn de details realistisch gezien makkelijker te realiseren.
Succes,

Mvg,

Jeroen

PS. Hou ook wel van badmintonnen. :mrgreen:

Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties! (vind ik leuk :D)

Citaat van: Nobody op donderdag 30 juni 2011, 02:02:37
Het gekreukelde vliegtuigje stamt uit de eerste wereldoorlog, dus tijdperk één (1).
't Is (volgens mijn bescheiden mening) een Sopwith F.1 Camel.
Klopt! Waarschijnlijk een vliegfanaat die is gecrasht met zijn prachtstuk! >:-D

Citaat van: lesley001 op donderdag 30 juni 2011, 08:40:07
Je diorama ziet er al mooi uit.
Dat baanplan van die auto's is erg doordacht, moest 5 min kijken voordat ik heb snapte.  :D
Je zou dat vliegtuig nog wat kunnen weatheren, het heeft nog een beetje zo'n 'plastic look'.  ;)
Bedankt!
Ik moet het vliegtuig natuurlijk nog weatheren (was ik eigenlijk wel vergeten 8o) :D


Citaat van: Roeny op donderdag 30 juni 2011, 10:34:14
Ziet er leuk uit zo met die zelfgemaakte hekjes erbij.
Ik heb ook nog even je rij route gevolgd en het is inderdaad een slimme truc, zeker ook omdat je zo alles goed kan testen.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet na je plannen. :) (rookgenerator, hulpdiensten, licht en detail)
Nog een klein tipje: denk goed na over wat er in het echt zou gebeuren, op die manier vindt je de details die je nodig hebt om het ''af'' te maken.
Maar omdat jou vliegtuigje geen airbus is, zijn de details realistisch gezien makkelijker te realiseren.
Succes,
Bedankt voor de complimenten.
Ik ben ook benieuwd hoe het er uit ziet als ik klaar ben, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk nog wel even duren...

Ik heb overigens besloten om eerst alles in het rechter cirkeltje af te maken (ook electriciteit enzo, en poppetjes).

k' Heb gisteravond nog wat gras gemaakt op de muur, aan de rand van de weg, tegenover de binnencirkel (de buitencirkel dus...).
Ook heb ik een klein stukje dijk begrast.
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
MINI UPDATE!!! :warning:

Hieronder foto's van het onkruid wat groeit op de rand van de baan. Ook zijn er wat uitlopers naar beneden, die over de onafgewerkte randen van het steentjespapier heengaan.
(het waren meerdere stukjes papier naast elkaar).

Groeten van Buster.
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op donderdag 30 juni 2011, 19:49:29
MINI UPDATE!!! :warning:

Hieronder foto's van het onkruid wat groeit op de rand van de baan. Ook zijn er wat uitlopers naar beneden, die over de onafgewerkte randen van het steentjespapier heengaan.
(het waren meerdere stukjes papier naast elkaar).

Hoi Buster,

Het is altijd slim om ''lelijke'' plekjes, gaatjes en randen weg te werken met een struikje of andere vorm van begroeïng.
Op sommige stukjes waarbij de achtergrond iets te hoog geplakt was heb ik dit ook zo opgelost. Natuurlijk moet dat struikje dan ook wel weer goed aansluiten op de achtergrond.
De pagina is geladen maar er zijn nog geen foto's te zien. :( Nog even uploaden maar. :)

succes verder,

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
chopper
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Heey Buster,

Jij hebt al een mooi baantje zo hoor.
Ziet er leuk uit, het baanplan lijkt op een bril  >:-D

Kwa scenery ben je erg lekker bezig, het ziet er realistisch uit!
Ook al is het een testbaantje.

Ben benieuwd naar de rookgenerator, en de overige update's!
Heel veel succes en plezier met de baan, en tot de volgende update ;)

Groet Elden
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Bedankt voor de reacties!

Citaat van: Roeny op donderdag 30 juni 2011, 23:39:11
De pagina is geladen maar er zijn nog geen foto's te zien. :( Nog even uploaden maar. :)
Ze staan er nu wel bij, Jeroen. Ik was ze gewoon vergeten! :?

Citaat van: chopper op vrijdag 01 juli 2011, 00:30:26
Jij hebt al een mooi baantje zo hoor.
Ziet er leuk uit, het baanplan lijkt op een bril  >:-D
Bedankt!
Inderdaad!  8) :D
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi Buster,

Ik heb je foto's gezien en ze zien er fraai uit, mooi gedaan zo. :thumbup:
De weg ziet er ook erg egaal, vlak en goed van kleur uit, netjes hoor.
Misschien nog een struikje of bloemmetje in de berm erbij. (geeft een extra + punt voor de toerisme in Tweehuizen :D :P)

Ben benieuw naar de verdere vorderingen,

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
wautah91
gast

Re:Tweehuizen opbouw
hoe heb je de straten eigenlijk gemaakt? met het officiele faller freesje en dan met gips afgipsen?
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Roeny op vrijdag 01 juli 2011, 11:03:22
De weg ziet er ook erg egaal, vlak en goed van kleur uit, netjes hoor.
Misschien nog een struikje of bloemmetje in de berm erbij. (geeft een extra + punt voor de toerisme in Tweehuizen :D :P)
Bedankt! :)
Ik moet inderdaad nog wel een paar boomvlokken kopen, die ik dan kan gebruiken als lage struikjes enzo.
Ook moet ik wat ijslands mos kopen of plukken, als wat grotere struikjes.
Misschien kan ik hele korte ministukjes rood of geel garen afknippen, en die dan een beetje in het gras strooien, als bloemen.

Citaat van: wautah91 op vrijdag 01 juli 2011, 18:44:46
hoe heb je de straten eigenlijk gemaakt? met het officiele faller freesje en dan met gips afgipsen?
Nee, ik heb een stukje multiplex op vorm gezaagd met de decoupeerzaag, en toen heb ik met een priem en een mesje het geultje gemaakt voor de draad. Dat was wel lastig!
Maar uiteindelijk is het redelijk gelukt. Ik heb toen ook nog een klein beetje gips in de geul+draad gedaan, en toen geschilderd.
Je ziet als je goed kijkt nog wel wat bobbels van de draad, maar voor een testbaan vind ik het goed genoeg.
Re:Tweehuizen opbouw
wautah91
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Misschien kan ik hele korte ministukjes rood of geel garen afknippen, en die dan een beetje in het gras strooien, als bloemen.


doe wat schuursponsjes (zonder de schuurkant) in de blender oid en je hebt prachtige vlokken :D

Citeer
Nee, ik heb een stukje multiplex op vorm gezaagd met de decoupeerzaag, en toen heb ik met een priem en een mesje het geultje gemaakt voor de draad. Dat was wel lastig!
Maar uiteindelijk is het redelijk gelukt. Ik heb toen ook nog een klein beetje gips in de geul+draad gedaan, en toen geschilderd.
Je ziet als je goed kijkt nog wel wat bobbels van de draad, maar voor een testbaan vind ik het goed genoeg.

ja daar ging het om bij mij was het infrezen met een dremel ook een hels karwei en het is bij mij ooit zo vlak gekomen als bij jou!
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi hoi,

Als ik er nog eens aan toe kom om met car system (of soortgelijk systeem) te werken, zal ik iniedergeval de bovenfrees erbij houden met breedte aanslag en een ''V'' freesje.
Zo kan je mooi een puntje eruit frezen en netjes de draad verwerken.

Ik vindt het knap dat je het met een priem en mesje voor elkaar hebt gekregen.  8o Heb je je niet bezeerd..?

Veel succes met het maken van de bloemen, het idee dat Wouter gaf lijkt me zeker de moeite waard.

@Wouter,
(goed idee Wouter, je weet.. ''will it blend, that's the question! Kuch kuch''  :mrgreen: :mrgreen:)

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citeerdoe wat schuursponsjes (zonder de schuurkant) in de blender oid en je hebt prachtige vlokken
Bedankt! Dat is een goed idee! Dat ga ik proberen!
CiteerIk vindt het knap dat je het met een priem en mesje voor elkaar hebt gekregen.   Heb je je niet bezeerd..?
Ja, ik had wel wat uitschieters, maar vooral gewrichtspijn van het harde aandrukken op de priem. Maar ja, waar gehakt wordt vallen spaanders! :D
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hallo allemaal, MINI UPDATE  :warning:

Ik heb gisteren even wat struikjes geplaatst, gemaakt van schuursponsjes. Dat kan je zien op de onderstaande foto. Ook zie je als je goed kijkt in de schuur een soort muurtje. Dat moeten opgestapelde hooibalen voorstellen. Ook zie je vooraan bij het hek een klein hekje dat open en dicht kan. Ook ben ik bezig geweest met de verlichting, maar die is nog niet aangesloten.
Dat komt omdat ik nog geen schakelaartjes heb voor op het mini-bedieningspaneeltje dat ik ooit wil gaan maken. Daarmee wil ik in de toekomst ( ;)) de verlichting in de huisjes aan- en uitschakelen, de rookgenerator bedienen, het vuur in het vliegtuig aanzetten, de zwaailichten van de hulpverleningsdienstvoertuigen aan- en uitzetten en eventueel nog andere dingen.
Maar dat is nog lang niet zover!

Groeten van Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi Buster,

Ik dacht eerst eigenlijk dat de achtergrond een stapel kloofhout moest voorstellen, maar het ziet er leuk uit.
Leuk om te zien dat je zo op de details zit. :wink:  (daar heb ik oog op)

Ik merk dat je graag dingen zelf bouwd, ga je ook zelf wat bomen maken..? Misschien wel leuk voor langs de weg.

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Tweehuizen opbouw
je doet het al beter dan ik, goed bezig, en houden zo  :thumbup:
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hallo forummers,

Citaat van: Roeny op dinsdag 05 juli 2011, 21:48:30
Ik dacht eerst eigenlijk dat de achtergrond een stapel kloofhout moest voorstellen, maar het ziet er leuk uit.
Leuk om te zien dat je zo op de details zit. :wink:  (daar heb ik oog op)
Ik merk dat je graag dingen zelf bouwd, ga je ook zelf wat bomen maken..? Misschien wel leuk voor langs de weg.
Hey Jeroen. Thanks voor de complimenten! Ja, ik wil ook nog zelf bomen gaan maken, maar ik weet niet hoe ik boomschorspasta kan maken (ik vind het leuk om alles zelf te maken.)

Citaat van: julian op dinsdag 05 juli 2011, 21:59:38
je doet het al beter dan ik, goed bezig, en houden zo  :thumbup:
Bedankt Julian!
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Hee Buster leuk ga zo door! :)

Maarten
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: marklin150jaar! op donderdag 07 juli 2011, 22:20:58
Hee Buster leuk ga zo door! :)
Bedankt, Maarten!
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
 :warning: UPDATE  :warning:

Ik heb even een lampje aangesloten en in het boerderijtje gezet.
Dit is nu nog tijdelijk, maar later komt het er wel zo uit te zien.
De eerste foto is laat op de middag gemaakt, de tweede nog wat later... :D
Die houtmuur/hooibaalmuur in de schuur is er ook zodat je niet naar binnen kan kijken en alle onafgewerkte lampjes en dingetjes ziet. Tussen de muren kiert nog wel wat licht, maar op de foto kan je dat niet zo goed zien. Dat moet ik nog even aan de binnenkant afwerken met tape.
Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi Buster,

Dat ziet er leuk uit. :)
Ga je ook straat verlichting plaatsen, of heb je daar niet genoeg batterijen voor. :P
Die kan je overigens ook zelf maken: buisjes kopen, ombuigen, kleurtje spuiten, lampje met draadjes erdoor, zelf gefabriceerd kapje erop, en klaar. Leuk projectje. :D

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Roeny op vrijdag 08 juli 2011, 16:11:55
Die kan je overigens ook zelf maken: buisjes kopen, ombuigen, kleurtje spuiten, lampje met draadjes erdoor, zelf gefabriceerd kapje erop, en klaar. Leuk projectje. :D
Dat is inderdaad wel erg leuk om te doen!
Ik denk dat ik dat misschien nog ga doen als ik klaar ben met de rest!
Bedankt voor de tip!
Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Hoi Buster,

Dat brengt leven in de brouwerij.  :P

Wel zwarte tape gebruiken, anders schijnt het er nog doorheen.


Groet, Lesley
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: lesley001 op vrijdag 08 juli 2011, 17:09:30
Wel zwarte tape gebruiken, anders schijnt het er nog doorheen.
Dat was ik inderdaad van plan! :D
Groeten van Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hoi,

Ik zat gisteren even te googlen, en wat blijkt: Tweehuizen bestaat ook in het echt!  :P
Kijk hier maar eens en typ Tweehuizen maar eens in! :D
Het is een klein gehucht met letterlijk twee huizen! :D

Groeten van Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op zaterdag 09 juli 2011, 10:07:57
Hoi,

Ik zat gisteren even te googlen, en wat blijkt: Tweehuizen bestaat ook in het echt!  :P
Kijk hier maar eens en typ Tweehuizen maar eens in! :D
Het is een klein gehucht met letterlijk twee huizen! :D

Groeten van Buster

Ik heb gekeken Buster en ik zag het inderdaad staan.  :lol: :lol:

Mvg,

Jeroen
Re:Tweehuizen opbouw
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op vrijdag 08 juli 2011, 16:22:04
Citaat van: Roeny op vrijdag 08 juli 2011, 16:11:55
Die kan je overigens ook zelf maken: buisjes kopen, ombuigen, kleurtje spuiten, lampje met draadjes erdoor, zelf gefabriceerd kapje erop, en klaar. Leuk projectje. :D
Dat is inderdaad wel erg leuk om te doen!
Ik denk dat ik dat misschien nog ga doen als ik klaar ben met de rest!
Bedankt voor de tip!
Gr, Buster

Leuk projectje, auto's en scenery ipv treinen, al gaat mijn voorkeur uit naar de treinen. Het is natuurlijk ook mogelijk om zo'n module in een andere baan te integreren.

Nog even iets over de zelfbouw van lantaarns;
Een aantal jaren geleden heb ik voor een Z-spoor baantje zelf een paar booglantarentjes gefabriceerd.
Het staat nog op het forum zie
hier op forum
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: robkop op zaterdag 09 juli 2011, 12:14:10
Leuk projectje, auto's en scenery ipv treinen.
Bedankt!
Citaat van: robkopNog even iets over de zelfbouw van lantaarns;
Een aantal jaren geleden heb ik voor een Z-spoor baantje zelf een paar booglantarentjes gefabriceerd.
Oh, dat is gaaf zeg!
Mooi gedaan!
Ga ik zeker onthouden!

Ik ben trouwens gepromoveerd tot "Toffe Gast"! :D

Groeten van Buster.
Re:Tweehuizen opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: Buster op zondag 10 juli 2011, 16:30:39
Ik ben trouwens gepromoveerd tot "Toffe Gast"! :D

Groeten van Buster.

Dat's nog niks, kijk maar naar die van mij.  :mrgreen: :mrgreen:


Groet, Lesley
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Hoe kom je daaraan? :O

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Tweehuizen opbouw
Ik kan nu de zoekfunctie niet gebruiken, dus het is moeilijk op te zoeken hoe het gegaan is.  :?

Maar ik nam zegmaar het initiatief om een kaart van Nederland te maken en erop te zetten waar iedereen woont.


Groet, Lesley
Re:Tweehuizen opbouw
Buster
gast

Re:Tweehuizen opbouw
Oké, cool! :D

Gr, Buster
Re:Tweehuizen opbouw
Citaat van: lesley001 op maandag 11 juli 2011, 09:45:47
Ik kan nu de zoekfunctie niet gebruiken, dus het is moeilijk op te zoeken hoe het gegaan is.  :?

Maar ik nam zegmaar het initiatief om een kaart van Nederland te maken en erop te zetten waar iedereen woont.


Groet, Lesley

Maar inmiddels zijn er ook een hoop mensen die in het buitenland wonen, dus misschien moet je de kaart maar iets gaan vergroten tot europa ofzo. >:-D

Mvg,

Jeroen