Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Robbie's baan Update 18-12+foto uit oude doos :)

Gestart door robbie vrijdag 08 november 2013, 13:33:32

Robbie's baan Update 18-12+foto uit oude doos :)
Hallo allemaal,

wegens omstandigheden heb ik het afgelopen jaar niets meer kunnen doen aan de modelbaan. Ik heb echter wel veel nieuw materieel aangeschaft :) Waarschijnlijk heb ik de ziekte van Pfeiffer dus ben ik meer thuis zodat ik wat meer tijd heb voor de baan.
Ik ben van plan om een heel nieuw idee uit te voeren. Hierbij kan ik minder rijden maar wel meer laten zien en mijn droom om een groot station te maken realiseren.
Dus deze keer geen bergen meer.
Ik heb nog wel een vraagje. Na mijn eerste testrit merk ik dat veel rails geen stroom meer geeft. Is dit normaal en kun je daar wat tegen doen?
Hier is nog een linkje van mn oude plan met wat materieel. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26077.msg720187#msg720187
Als ik wat verder kom in de bouw zal ik een aantal foto's plaatsen.
Groeten Robbert
Re: Robbie's nieuwe baan
Robbert,
'k wens je sterkte en een spoedig herstel toe.
Veel rust nemen :important:

Ja ga ik doen. Bedankt!

Afgelopen weekend een extra plaat boven de baan gemaakt. Hierop komt het station. Van de rails op de tafel eronder is ongeveer 1,5 meter zichtbaar. hier rijden de goederentreinen en de treinen die niet in het station staan.
Spoorbrug^^
gast

Beste Robbie,

Ga je het oude baanplan opbouwen of heb je het aangepast? (zoja we zijn benieuwd!!!)

Wat het slechte contact van je rails betreft: railgum is misschien een idee?

Veel sterkte!!

Mvg
Spoorbrug^^ (Edwin)

Ik ga een heel nieuw plan maken. Maar het word alleen een station dus niet om te rijden. Ik moet nog even precies kijken hoe ik het daar wil hebben maar zodra ik daa uit ben zal ik het even updaten. Bedankt voor de tip!!!

Even een snelle update. Ik heb voor het stationsgedeelte de sporen uitgelegd. Er zijn 2 doorgaande sporen met 1 extra spoor ernaast. Naast het stationsgebouw liggen 2 doodlopende sporen voor de trek/duwtreinen en kortere treinstellen. Op het lege gedeelte komen nog 2 opstelsporen voor goederen. Helaas is mijn rechte rails op dus dat moet ik nog maar even aanschaffen :). Op de foto staan mijn nieuwste Nederlandse reizigersaanwinsten :D. Commentaar of vragen hoor ik graag!!
Aliebengalie
gast

Mooi materiaal.  :thumbup:

Mvg: Alex

Dankje

Tussen het rusten door heb ik wel weer het een en ander aan de baan kunnen doen. Mijn vader heeft de onderste tafel dichtgemaakt en ik ben zelf alvast begonnen met de bovenste tafel wat groener te maken. Als het goed is komt van de week de nieuwe rails binnen dus kan ik dat alvast afmaken. Ook wil ik de bovenleidingen op gaan hangen. Hoop dat ik daar energie voor heb....
Update 21-11

Update 21-11
Vandaag niet heel veel aan de baan kunnen doen. Wel heb ik net de bestelde rails binnengekregen dus ik kan daar morgen weer mooi mee aan de slag. Foto's volgen!!
Update 23-11

Update 23-11
Vandaag de bovenleiding geplaatst. Ik moet alleen nog kijken hoe ik de tunnelingangen ga maken en hoe ik de bovenleiding daar in breng.
De rails die binnen gekomen is is ook verwerkt, hiermee is het emplacement compleet.(foto 4) Ik heb ook al wat ballast neergelegd om te kijken hoe dat qua kleurcombinatie uitkomt.
Wat vinden jullie hiervan? (foto 5)
Ik ga kijken of ik binnenkort tijd heb om de rest van mijn nieuwe materieel te fotograferen.
Allemaal een heel fijn weekend gewenst!!
Re: Robbie's baan Update 23-11
Ah, Robbie. Das sieht doch sehr gut aus! Schade dass Sie ein bisschen Krank sind! Es hört mich aber sehr gut an, dass sie weiter arbeiten können mit deinem Sporbahn. Vielen Glück mit weiterem Anbau!
Vielen dank!!
Re: Robbie's baan Materieel update 02-12
Hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe Cargo locs.
Erg blij mee. Als ik wat meer tijd heb zal ik de rest ook even fotograferen.
Meiner Meinung nach ist es alles supercool, Robbie! Vielen SpaB mit weiterem Ankauf!
 :) Vielen dan herr Evers
Prachtig gezicht die loks zo naast elkaar. :thumbup:

Tony
Dankjewel Tony. Vond het zelf ook wel een mooi plaatje :D
Hierbij de laatste foto update van mijn nieuwe materieel. alle locs zijn digitaal/delta. Op de foto ontbreekt een ICE 1.
Van links naar rechts: BR 101 in camouflagekleuren, BR 152 in afleveringskleuren, BR 120 met ZDF reclame.
Daarnaast een reeks 55 en de 1205.
Ik hoop van de week weer verder te gaan met het aankleden van de baan. Foto´s volgen dan nog....
Re: Robbie's baan Update 6-12

Re: Robbie's baan Update 6-12
Gisteren een tankstation op de baan geplaatst. Het dak ervan ligt los, er moeten nog een aantal dingen in geplaatst worden. verder moet er nog wat groen bij geplaatst worden.
Hier helaas nog geen tijd voor gehad.
Re: Robbie's baan Update 18-12
Vandaag weer eens lekker met de baan bezig geweest. ik heb met karton een dijk/viaduct constructie gemaakt en daarover grasmat gedaan. Daarover heb ik een weg aangelegd. Het is allemaal nog ruwbouw, het moet nog afgewerkt en gedetailleerd worden. als jullie ideeën hebben hoor ik ze graag!!! Op de overige foto's een overzicht en mijn sinterklaasaanwinst, de 3 witte VTG ketelwagons. Heb meteen de hele keteltrein neergezet. Vragen of opmerkingen hoor ik graag!!!
Groeten Robbert
Mooie update Robert. :thumbup:

Tony
Vandaag per toeval een foto ontdekt van hoe het allemaal begon. Met de rails van mijn pa en mijn eerste eigen locomotief de 1657. Ik had toen op de vloer een baan liggen en met plankjes wegen aan gelegd. Later is daar een tafel voor in de plaats gekomen, ik zal binnenkort kijken of ik daar foto's van heb.
Groeten Robbert