Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687

Gestart door Sjaak Lange maandag 27 juni 2011, 15:21:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
thx .Leuk te weten dat dit ook in NL bestaat
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Heb vandaag de nieuwe transfo van Märklin ontvangen en geïnstalleerd; draaischijf vertrekt enkel als ik aan hendel kom.
Zal er maar terug met naar de handelaar gaan; aan een nieuwe draaischijf (amper 5 maand oud) ga ik niet prutsen.
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Citaat van: maverick4 op donderdag 12 februari 2015, 14:26:53
Heb vandaag de nieuwe transfo van Märklin ontvangen en geïnstalleerd; draaischijf vertrekt enkel als ik aan hendel kom.
Zal er maar terug met naar de handelaar gaan; aan een nieuwe draaischijf (amper 5 maand oud) ga ik niet prutsen.

Is een prima plan zeker als die nog zo nieuw is en binnen de garantie valt. Ik heb in het begin ook wat problemen gehad maar dat was wat aanslag. Na volledige reiniging was dit verholpen.

Succes

Groet, Ronald
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Heb de Märklin transfo ontvangen. Draaischijf werkt nog altijd niet. Heb ze maar terug naar handelaar gedaan, deze word nu opgestuurd naar Märklin. Draaischijf is van december 2014. Gelukkig nog in garantie. Zal wel een nieuwe krijgen, spijtig dat je weeral moet wachten.
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Zo dankzij even wat zoeken, toch een link gevonden daar staat blijkbaar in hoe je de draaischijf kan programmeren.
Dit heb ik ook even bij mijn favorieten gezet, kan altijd van pas komen.


Groeten

Peter
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Hallo Peter, fijn dat je dat hebt gevonden, kan idd altijd van pas komen.
Zou je deze link hier ook willen vermelden, misschien is het voor meer mensen erg handig, alvast bedankt.  :arrow: :thumbup:
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Hoe actueel en moeilijk het is om zo'n draaischijf digitaal goed werkend te krijgen blijkt wel weer omdat ik nu ook reageer. De links met schema's die erom doen zijn helaas niet meer te volgen. Maar ik heb wel een probleem om de DS met voeding van een aparte trafo goed werkend te krijgen. Decoder heeft zoals eerder gemeld GEEN 16V (L-) aansluiting. Die doet niks als ik e.e.a. precies zo aansluit als door Rose..... wordt voorgesteld. Ik zou dus graag het schema zien, wat nu op de site wordt afgedekt (vereist update ) . Wie wil me daar even aan helpen?
Re:Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Ik wil hier wel wat op zeggen, want het is gewoon niet waar:

Met deze tekening zie je dat alles is aangesloten op de CS2 digitale stroomkring. Volgens de tekst verderop in het boekje mag de aandrijfstroom niet de digitale stroomkring zijn.

Dat mag juist wel en daarom komen veel mensen waaronder ikzelf hiermee in de problemen. Met een decoder 7687 kun je juist het beste alles met dezelfde digitale rijstroom aansluiten dan werkt het perfect. Er staat duidelijk in de handleiding dat je een aparte strroomkring MAG gebruiken en niet dat je die MOET gebruiken. Ik kreeg aparte voeding met een Marklin trafo niet eens voor elkaar. Niet op de 16V gele uitgang, niet op de rode wisselstroom uitgang van de trafo...nergens mee dus. Maar met de digitale baanspanning geen enkel probleem en je kunt dan ook de rechter en linker bruine massa's met elkaar verbinden. Dat moet zelfs.
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
 @citaat Beetje laat Adjebelle. Dit topic is al heel oud en beschrijft hoe het moet. Het is dus gewoon wel waar.......
Re:Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Citaat van: M.user op zondag 04 december 2011, 20:25:31
Blijkbaar zijn er bij meerdere forumleden problemen met het aansluiten van de digitale draaischijf decoder.

Hierbij de foto zoals ik de nieuwste Märklin 7687 decoder heb aangesloten. Dit volgens de tekening van Ben die hiervoor eerder op dit draadje een link heeft gezet.

De booster is bij mij een Märklin 6647 trafo geworden, deze is 32Va.

Hier de foto van de aansluiting op de decoder. Op deze manier werkt de draaischijfbesturing via de CS2 perfect.



Voor de duidelijkheid nog even de link van Ben (Spoorman)


http://www.ollismodellbahnseite.de/images/zip/Drehscheibe.pdf

Succes allemaal en groet,

Ronald

Ook wij zijn bezig om onze Marklin draaischijf aan te sluiten met een 7687 decoder. We hebben alle manieren van aansluiten geprobeerd en ook vooral de bovenste maar de draaischijf tikt wel maar draait niet. Wij werken met een Ecos 2 en iTrain. Allebei tikt hij maar loopt niet. Als wij dan het analoge kastje aansluiten doet hij het perfect. Is de decoder dan defect of een instelling niet goed? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!!
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Hoi,

Ik gebruik dit topic even om mijn vraag in te stellen over het aansluiten van de 7687 decoder op de draaischijf.
Omdat mijn draaischijf geen pukkel doet op de 7867 decoder, ben ik gaan zoeken en ontdekte dat er twee verschillende uitvoeringen zijn van de 7687 decoder, namelijk met aansluiting "L" en de latere uitvoering zonder de aansluiting "L".
Ik heb hier de eerste uitvoering met "L".
De huidige handleiding van de Märklin website behandeld alleen de laatste uitvoering zonder "L" aansluiting. :?
Nu vroeg ik me af of iemand kan bevestigen dat ik de "L" op op de gele bus van de trafo moet aansluiten???

Ter info: Ik gebruik een CS1R en een 6017 booster voor de wissels en de draaischijfdecoder heb ik ook op deze 6017 booster aangesloten.
De aansluitingen op de 7687 decoder voor de stroomvoorziening van de brug zijn nog niet aangesloten.
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
ik heb de 7686 decoder op mijn draaischijf en wel met L aansluiting.
Nu raadt Ma aan om de B aansluiting door te verbinden naar de L aansluiting (omdat ze geen transfo's meer leveren). Ikzelf heb de L aansluiting verbonden met de gele aansluiting van de transfo (dus 16V AC op L en O). De L aansluiting op de 7686 is gewoon de voeding voor de interne elektronica
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Ik heb inderdaad de "L" aangesloten op de gele bus van de trafo die de booster ook voedt en de draaischijf is inmiddels tot leven gekomen.
Inmiddels heb ik spoor 1 vastgelegd, dan krijg je een schorre sirene te horen als je op CLR drukt.
Maar ik krijg de andere sporen er niet in, hij pakt niet wat ik invoer.
Ik beweeg de brug dan met de klok mee tot het tweede spoor en druk dan op "INPUT" en de knop wordt dan zwart, maar verder gebeurt er niks.
Vervolgens dezelfde handeling voor de sporen 3, 4 etc. en dan na het laatste spoor (22) op "END" en dan uit de config mode.
Maar als ik de brug dan naar spoor 2 stuur, gaat hij veel verder en stopt niet bij spoor 2.
Iemand die weet wat ik fout doe?