Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Elektronicatechniek
| | |-+  Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687  (gelezen 20795 keer)

bellejt

• Stamgast
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
Re: Draaischijf Marklin 7286 met decorder 7687
« Reactie #50 Gepost op: woensdag 11 februari 2015, 19:31:13 »

thx .Leuk te weten dat dit ook in NL bestaat
Groetjes,Salutations,Greetings,JOHNNY

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
http://www.johnnyrail.net/
Belgie NMBS/Luxemburg CFL.
Ecos kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann
Wielemans Marklin

maverick4

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 14:26:53 »

Heb vandaag de nieuwe transfo van Märklin ontvangen en geïnstalleerd; draaischijf vertrekt enkel als ik aan hendel kom.
Zal er maar terug met naar de handelaar gaan; aan een nieuwe draaischijf (amper 5 maand oud) ga ik niet prutsen.

M.user

• Stamgast
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
« Reactie #52 Gepost op: vrijdag 13 februari 2015, 19:38:59 »

Heb vandaag de nieuwe transfo van Märklin ontvangen en geïnstalleerd; draaischijf vertrekt enkel als ik aan hendel kom.
Zal er maar terug met naar de handelaar gaan; aan een nieuwe draaischijf (amper 5 maand oud) ga ik niet prutsen.

Is een prima plan zeker als die nog zo nieuw is en binnen de garantie valt. Ik heb in het begin ook wat problemen gehad maar dat was wat aanslag. Na volledige reiniging was dit verholpen.

Succes

Groet, Ronald

maverick4

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: maandag 16 februari 2015, 14:49:41 »

Heb de Märklin transfo ontvangen. Draaischijf werkt nog altijd niet. Heb ze maar terug naar handelaar gedaan, deze word nu opgestuurd naar Märklin. Draaischijf is van december 2014. Gelukkig nog in garantie. Zal wel een nieuwe krijgen, spijtig dat je weeral moet wachten.

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #54 Gepost op: zondag 04 oktober 2015, 23:25:31 »

Zo dankzij even wat zoeken, toch een link gevonden daar staat blijkbaar in hoe je de draaischijf kan programmeren.
Dit heb ik ook even bij mijn favorieten gezet, kan altijd van pas komen.

Groeten

Peter
« Laatst bewerkt op: zondag 04 oktober 2015, 23:27:42 door peterke33 »

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #55 Gepost op: maandag 05 oktober 2015, 20:51:07 »

Hallo Peter, fijn dat je dat hebt gevonden, kan idd altijd van pas komen.
Zou je deze link hier ook willen vermelden, misschien is het voor meer mensen erg handig, alvast bedankt.  :arrow: :thumbup:
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

Adjebelle

• Nieuwe Gast
« Reactie #56 Gepost op: woensdag 16 augustus 2017, 17:54:44 »

Hoe actueel en moeilijk het is om zo'n draaischijf digitaal goed werkend te krijgen blijkt wel weer omdat ik nu ook reageer. De links met schema's die erom doen zijn helaas niet meer te volgen. Maar ik heb wel een probleem om de DS met voeding van een aparte trafo goed werkend te krijgen. Decoder heeft zoals eerder gemeld GEEN 16V (L-) aansluiting. Die doet niks als ik e.e.a. precies zo aansluit als door Rose..... wordt voorgesteld. Ik zou dus graag het schema zien, wat nu op de site wordt afgedekt (vereist update ) . Wie wil me daar even aan helpen?

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Jan Willem

64+, en nog steeds dwarsliggend
(maar of het ook nog steeds spoort?)

Adjebelle

• Nieuwe Gast
« Reactie #58 Gepost op: donderdag 08 november 2018, 23:44:31 »

Ik wil hier wel wat op zeggen, want het is gewoon niet waar:

Met deze tekening zie je dat alles is aangesloten op de CS2 digitale stroomkring. Volgens de tekst verderop in het boekje mag de aandrijfstroom niet de digitale stroomkring zijn.

Dat mag juist wel en daarom komen veel mensen waaronder ikzelf hiermee in de problemen. Met een decoder 7687 kun je juist het beste alles met dezelfde digitale rijstroom aansluiten dan werkt het perfect. Er staat duidelijk in de handleiding dat je een aparte strroomkring MAG gebruiken en niet dat je die MOET gebruiken. Ik kreeg aparte voeding met een Marklin trafo niet eens voor elkaar. Niet op de 16V gele uitgang, niet op de rode wisselstroom uitgang van de trafo...nergens mee dus. Maar met de digitale baanspanning geen enkel probleem en je kunt dan ook de rechter en linker bruine massa's met elkaar verbinden. Dat moet zelfs.

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #59 Gepost op: vrijdag 09 november 2018, 08:39:45 »

@citaat Beetje laat Adjebelle. Dit topic is al heel oud en beschrijft hoe het moet. Het is dus gewoon wel waar.......

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte