Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Jouef NS 1306 herschilderen en ombouw

Gestart door Jessendelft donderdag 23 juni 2011, 16:02:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Jouef NS 1306 herschilderen en ombouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Jouef NS 1306 herschilderen en ombouw
Let er wel op, als je de geheel gele versie maakt, de lok aparte front- (A-sein) en sluitseinen heeft.  ;)
Re:Jouef NS 1306 herschilderen en ombouw
@ wijbe: klopt. Ik dacht, nou nog 1x eroverheen, en toen was het te dichtbij en zat er te veel op. Dit heb ik weggehaald met een kwast, waardoor ik dit gekregen heb. Maar zoals het er nu uit ziet gaat het weer helemaal goed komen :)

@ ronald: Daar heb ik rekening mee gehouden. Ik heb al metalen plaatjes voor op de voorkant en een verlichtingssetje gemaakt (3 geel, 2 rood, 3 geel, 2 rood, met een scheiding in het midden)
Re:Jouef NS 1306 herschilderen en ombouw
UpdateVandaag heb ik de wagons die ik had gekocht een kleine schilderbeurt gegeven. Het ging mij nu om de draaistellen, die eerst lichtgrijs waren.
Ik heb ze nu zwart geschilderd (samen met mijn broertje) en het resultaat is geweldig!


Dit is zoals ze waren



Hier zijn er al een paar geschilderd



Ik bedacht me dat de wielen eigenlijk ook wel een mooi zwart kleurtje konden gebruiken, dus daar ben ik maar mee begonnen



Timo (mijn broertje) aan het schilderen



Alle draaistellen zwart geschilderd



De wielen met een laagje verf



De draaistellen met hun wielen









De draaistellen onder de wagons


Ik had de smaak te pakken, dus ik heb gelijk ook maar even de onderkant van de wagons aangepakt, en daar zit nu ook een mooi laagje zwarte verf op



Tot hopelijk de volgende update!!