Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Eerst skaten en hangen, nu basketballen...

Gestart door Gerard zondag 19 juni 2011, 22:31:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Behalve een plek om te skaten en rondhangen krijgt de jeugd van Driehoven binnenkort ook de beschikking over een basketbal-oefenveldje. Na een korte zoektocht heeft de gemeente een plek gevonden waar deze gebouwd gaat worden.


<de hekken en de schutting rond het veld staan op hun plaats>


<de andere zijde>


<en voor deze mensen doen we dit allemaal>

Het afwerken, zoals schilderen van de schutting en plaatsen van de paal met basket, kan beginnen.
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Je blijft meester in de kleine leuke dingen voor op een baan. De krenten in de pap.  :thumbup:

gr.  Charlie
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
De jeugd in Driehoven heeft toch maar niet te klagen. Een skatebaan, een poppodium en nu weer dit. Het moet niet gekker worden, hoewel ook hierna zal de burgemeester vast met vele nieuwe ideeën komen. :thumbup:

Het is weer een leuk alledaags tafereeltje Gerard.

Groet,
Ronald
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Leuk en origineel idee Gerard!
Komt er ook nog een plaatselijke (eredivisie-) voetbalclub?

Ronald
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Kijk de jeugd heeft in ieder geval niets te zeuren in Driehoven.
Leuk detail en dat maakt de boel lekker levendig! :)
Ik hoop dat er ook een jeu de boules baan komt voor de senioren van Driehoven? :D
Thanks voor je update ik vind het een geweldig detail! :)

groetjes,

Antal
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
 :thumbup:
Re: Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Ziet er leuk uit!


groeten Dylan
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Hallo Gerard,

Geweldig al die kleine dingen ( voor de jeugd  :D ).

Al die details masken je baan erg leuk.


Groet, Lesley


Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Citaat van: Charlie op zondag 19 juni 2011, 23:01:49
Je blijft meester in de kleine leuke dingen voor op een baan. De krenten in de pap.  :thumbup:
Dank je.

Citaat van: rorail op zondag 19 juni 2011, 23:57:22
De jeugd in Driehoven heeft toch maar niet te klagen. Een skatebaan, een poppodium en nu weer dit. Het moet niet gekker worden, hoewel ook hierna zal de burgemeester vast met vele nieuwe ideeën komen. :thumbup:

Het is weer een leuk alledaags tafereeltje Gerard.
Jeugd die zich niet verveelt kan ook geen herrie trappen of vernielingen aanrichten :wink:. Bovendien vind ik het leuk om zulke dingetjes te bedenken en te maken.

Citaat van: Ronald op maandag 20 juni 2011, 12:21:12
Leuk en origineel idee Gerard!
Komt er ook nog een plaatselijke (eredivisie-) voetbalclub?
Je bedoelt FCD? Die is er al lang, alleen het stadion staat buiten het stadscentrum :wink:.

Citaat van: kippenlijntje op maandag 20 juni 2011, 15:34:16
Kijk de jeugd heeft in ieder geval niets te zeuren in Driehoven.
Leuk detail en dat maakt de boel lekker levendig! :)
Dat was ook de bedoeling.
CiteerIk hoop dat er ook een jeu de boules baan komt voor de senioren van Driehoven? :D
Goed idee, bedankt. Als er ergens een plekje over is zal ik daar een jeu de boules-baan aanleggen.
CiteerThanks voor je update ik vind het een geweldig detail! :)
Bedankt.

Citaat van: julian op maandag 20 juni 2011, 15:41:30
:thumbup:
Dank je.

Citaat van: minitreintje op maandag 20 juni 2011, 16:17:50
Ziet er leuk uit!
Jij ook bedankt.

Citaat van: lesley001 op maandag 20 juni 2011, 16:44:22
Geweldig al die kleine dingen ( voor de jeugd  :D ).
Dacht ik ook. Als de jeugd nuttig bezig is kunnen ze ook geen rottigheid uithalen :wink:. Al blijven er natuurlijk uitzonderingen, zie de update :sad:
CiteerAl die details masken je baan erg leuk.
Dank je.

Deze keer een kleine update omdat ik gisteren niks aan dit project gedaan heb: samen met Richard heb ik Romar even opgezocht in het ziekenhuis in Alkmaar.

De schutting is 5 x 5 cm groot en gemaakt van roerhoutjes. Die zijn op een velletje papier van geplakt en aan de achterzijde is dit verstevigd met een paar roerhoutjes en 2 kaasprikkers die tevens dienst doen als staander: 2 gaatjes in de bodemplaat zorgen ervoor dat de schutting stevig verankerd is.
Na een kleine schilderbeurt is de eerste spuitbus-artiest ook al weer langsgeweest :sad:. En ongetwijfeld zullen er nog wel een paar volgen :biggrin:.


<het resultaat van schilderen en taggen>

De verticale zwarte lijn is om de paal met basket uit te lijnen en op te lijmen.
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Leuk dat je mijn idee mee neemt naar de gemeenteraad van Driehoven. :thumbup:
De tag ziet er leuk uit en heel ver weg heeft het wat weg van een Ichthus visje. :P
Ga zo door en ik zie vanzelf wanneer de senioren kunnen jeu de boulen. (zet er meteen wat bankjes bij dan hebben die ook een hangplek. ;))

groetjes,

Antal
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Citaat van: kippenlijntje op dinsdag 21 juni 2011, 15:28:03
Leuk dat je mijn idee mee neemt naar de gemeenteraad van Driehoven. :thumbup:
"Ooit" zal het ter sprake komen en uitgevoerd worden.

CiteerDe tag ziet er leuk uit en heel ver weg heeft het wat weg van een Ichthus visje. :P
Ik heb geen idee wat een Ichthusvis je is :oops:, dus je krijgt met onmiddellijke ingang gelijk van me :biggrin:.
Om eerlijk te zijn: een soortgelijke tag staat op een schuur schuin tegenover ons huis. Daar heb ik het van nagemaakt.

CiteerGa zo door en ik zie vanzelf wanneer de senioren kunnen jeu de boulen. (zet er meteen wat bankjes bij dan hebben die ook een hangplek. ;))
Het zal vanzelf wel in deze kolommen vermeld worden. Hier vlakbij (op 6 minuten loopafstand) is zo'n baan, dus ik ga eens kijken aan welke eisen de 1:87 versie moet voldoen :wink:. Uiteraard krijgen de oudjes een paar bankjes.

De laatste update alweer. Gegrafitieerd (wat een woord :mrgreen: ) en geweatherd:


<het linker "kunstwerk" is een tactische basketbal-manoeuvre (schat ik)>

Klaar om op zijn plaats gezet te worden en alweer is er een projectje klaar. Op naar het volgende.
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Hallo Gerard,

Ja, ik denk het ook.
Persoonlijk denk ik aan de dubbeltwistflipspin. ;)
Denk je ook niet ?

Mooi gedaan.
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Is dit dubbeltwistflipspin genoeg?
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Hoi Gerard,

Aan de foto's van Driehoven is te zien dat het er gemoedelijk aan toe gaat. De gemeente is er kennelijk in geslaagd om iedereen lekker ''bezig'' te houden. :biggrin: :biggrin:
En met de komst van dat nieuwe basketbal veldje (en wellicht een jeu de boules veld), gaat dat vast helemaal goed komen.

Erg mooi gemaakt weer, ben benieuwd naar het eindresultaat. Compliment aan de burgemeester. :mrgreen:

Mvg,

Jeroen

Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Eerst skaten en hangen, nu basketballen...
Komen er ook politie-auto's die er angstvallig voorbij/omheen rijden? :D