Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Happerende wissel

Gestart door TimT dinsdag 14 juni 2011, 11:53:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Happerende wissel
TimT
gast

Happerende wissel
Hallo nu ik volop bezig ben met koploper en alles te digitaliseren heb ik het volgende probleem
2wissels shakelen slecht (op dezelfde decoder) in de ecos zelf gebeurt dit minder maar in koploper schakelen ze soms gewoon niet
je hoort dat ze proberen te shakelen maar het klinkt of ze geblokeert zijn
ik heb al reeds nieuwe aandrijvingen erin gebouwd maar tevergeefs het probleem blijft
in de ecos staat de shakelduur op 250ms en in koploper op 1 sec
ik heb de decoder spanning al gemeten en het is hetzelfde als bij de andere decoders
Iemand een oplossing of een idee wat het probleem kan zijn .


Groeten Tim
Re:Happerende wissel
Seinwezen
gast

Re:Happerende wissel
Hoi Tim,

heb je misschien de wissels vastgeschroefd.
Want als ze te vast liggen, kunnen ze ook wat minder gaan schakelen.

Groeten Sander
Re:Happerende wissel
Lid sinds: 2009

offline
Re:Happerende wissel
Hallo Tim hier is al heel veel over geschreven .
Ik zou zeggen, zet hem eens op een zoek functie hierover.

Mvgr Ger

Re:Happerende wissel
ok heb het op de wiki gevonden ik moet wel zeggen mijn wissels hebben een zwart iets tussen de twee shakelaars denk dat het een smd weerstandje ofzoiets is moet ik die dan ook verwijderen ? .

Edit dat zal de vdr zijn  dus daar ligt het probleeem toch niet ofwel ?

Groeten Tim
Re:Happerende wissel
Lid sinds: 2006

offline
Re:Happerende wissel
Beste Tim,

Ik zou toch nog eens overwegen om op servo's over te stappen.
Heb je de demo in Wommelgem niet gevolgd ,

Mvg

Olivier
Re:Happerende wissel
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Happerende wissel
Hallo Tim,

De puls komt bij de wissel aan want de wissel bromt. controleer of er bij het funtioneren van de wissel niet iets stroef gaat.

als de wissel via de Ecos probleemloos schakelt zal er toch niks mee aan de hand zijn??

De schakeltijden die in de Ecos staan worden gebruikt om de wissel aan te sturen, het heeft dan voor mijn gevoel geen enkele zin om een puls van 1 sec. vanuit Koploper naar de Ecos te sturen. Een belangrijke opmerking voor Ecos/CS1 bezitters om nooit gebruik te maken van de knop fout aangesloten in Koploper. De wissel schakelt dan nooit synchroon met het scherm van de Ecos.

met vriendelijke groet,

Walter


Re:Happerende wissel
Citaat van: Olivier77 op dinsdag 14 juni 2011, 19:54:29
Beste Tim,
Ik zou toch nog eens overwegen om op servo's over te stappen.
Heb je de demo in Wommelgem niet gevolgd ,
Mvg
Olivier
Hoi Olivier
Ben nog niet lang in de digtale wereld  dus wist nog veel van de problemen met de wisselaandrijvingen en ik was later aangekomen


Citaat van: wissels op dinsdag 14 juni 2011, 19:56:14
Hallo Tim,
De puls komt bij de wissel aan want de wissel bromt. controleer of er bij het funtioneren van de wissel niet iets stroef gaat.
als de wissel via de Ecos probleemloos schakelt zal er toch niks mee aan de hand zijn??
De schakeltijden die in de Ecos staan worden gebruikt om de wissel aan te sturen, het heeft dan voor mijn gevoel geen enkele zin om een puls van 1 sec. vanuit Koploper naar de Ecos te sturen. Een belangrijke opmerking voor Ecos/CS1 bezitters om nooit gebruik te maken van de knop fout aangesloten in Koploper. De wissel schakelt dan nooit synchroon met het scherm van de Ecos.
met vriendelijke groet,
Walter

De wissel shakelt bvb 7 keer goed en shakelt dan 1 keer slecht met de ecos ik heb eens gekeken maar ik ziet niet direct iets dat blokeer :s tot hoeveel ms mag je puls veranderen in de ecos dat ik de wissel aandrijving niet kapot maak ?(misshien dat dit helpt )
Groeten Tim
Re:Happerende wissel
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Happerende wissel
Hallo Tim,

hou het als 250 msec. zowel in koploper als in de ecos, dit moet echt meer dan voldoende zijn. Wel moet het zo zijn als je een wissel 100 keer schakelt met automatisch rijden, dat hij eigenlijk ook even zo vele keren om moet gaan, als wissels niet betrouwbaar schakelen met computer gestuurd rijden, is de kans op problemen erg groot,

Probeer evt. de aandrijving in een andere wissel, dan zie je of het mechanisch is in de wissel, of dat de aandrijving wederom niet goed is, en het uitschakelcontact te vroeg in werking treed.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Happerende wissel
Heb zojuist de aandrijving in een andere wissel gestoken en voorlopig geen problemen meer :D
ik hou jullie op de hoogte
bedankt Walter :D
Re:Happerende wissel
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Happerende wissel
En anders de eindschakelingen doorsolderen als het de oudetype wisselaandrijving 74490 betreft.