Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

?Famous 5+1?

Gestart door Gerard zondag 12 juni 2011, 19:31:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
?Famous 5+1?
Gerard
gast

?Famous 5+1?
Wazegjemenou :eek:? Heb je nog nooit gehoord van de in Driehoven wereldberoemde band ?Famous 5+1? :cry:? Daar gaan we dan snel eens wat aan doen.
Laat ik om te beginnen de groep ?Famous 5+1? eens aan jullie voorstellen: 5 mannen en 1 vrouw (vandaar de naam) spelen al een paar jaar diverse soorten populaire muziek die ik mooi vind (dus jammer voor Romar: geen ?herrie? :wink:).
De band bestaat uit een zangeres, gitarist/zanger, gitarist, drummer, toetsenist en een saxofonist.

Bij mijn favoriete modelspoorwinkel kwam ik afgelopen zaterdag dit Noch-setje tegen:
en meteen wist ik dat ik hier iets mee moest gaan doen: een optreden van de wereldberoemde Driehovense band ?Famous 5+1? op een locatie ergens in Driehoven.
Maar dan moet er natuurlijk wel iets zijn waarop deze band op kan treden. Inderdaad, een openlucht podium. En de bouw daarvan wil ik hier laten zien.

Om te beginnen ben ik even uitgegaan van de basis van de verpakking. Daar staan de bandleden naast elkaar, de breedte kan dus minder. Daarentegen moet de diepte van het podium dus groter worden omdat de bandleden min of meer achter elkaar staan en zitten. Voorlopig hou ik 6 x 4 cm aan. Mocht dit te groot of te klein zijn dan pas ik het gewoon aan.
Re:?Famous 5+1?
Hendrik_marklin
gast

Re:?Famous 5+1?
Hoi Gerard,

leuk setje muzikanten :thumbup:
Mischien ook leuk om van een trailer een podium te maken. Nog ff een paar grote luidsprekers erbij maken. En je hebt weer een leuk stukje scenery erbij.

mvg
Henk
Re:?Famous 5+1?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:?Famous 5+1?
Hoi Gerard,

Leuk setje en nu weet ik waarom er in mijn gemeente zoveel famous 5+1 posters en sticker acties zijn.
De jeugd is diep onder de indruk en je hoort hem gedurig op de radio. (Smash FM)
Ze hebben in ieder geval publiciteit zat en zijn erg bekend hier. ;)
Veel plezier en hopelijk is het goed voor de Driehovense Middenstand aangezien het al voor mijn gemeente wat oplevert. ;)

Groetjes,

Antal
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2010

offline
Re:?Famous 5+1?
Leuk projectje!


groeten Dylan
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:?Famous 5+1?
Leuk setje,
ik ben benieuwd naar de rest :)

Re:?Famous 5+1?
Romar
gast

Re:?Famous 5+1?
Ja maar wacht eens even Gerard, deze Harry's maken hier juist de herrie, dat van mij is gewoon muziek gespeeld door musici die hun instrument meester zijn en bereid zijn om daar moeite voor te doen, om maar even met andermans woorden te spreken. :mrgreen:
Re:?Famous 5+1?
Remie
gast

Re:?Famous 5+1?
Je gaat weer met een leuk project beginnen! Ik zal inderdaad een paar grote boxen neer zetten. Ik zag dat er al 1 is, maar misschien kan je er nog 2 kopen/maken. Voor de plaatsen midden links en rechts van het podium. Als ze zo wereldberoemd zijn in de wereld stad driehoven :lol: dan verwachten de dat er een vol plein is met dringende mensen. Beveiliging bij de ingang waar de mensen dringen voor de laatste kaartjes :P
Re:?Famous 5+1?
rorail
gast

Re:?Famous 5+1?
Vergeet niet een verhoogd plekje midden op het plein waarin het mengpaneel staat waarvandaan men het geluid en het licht regelt. Daarnaast enkele kraampjes met bier en friet alsmede een kampeerterrein en het Driehovense alternatief op Pinkpop is een feit.
Op het podium een stapel luidsprekers met echt geluid en gáán met het festival. :thumbup:

Groet,
Ronald
(die basgitaar speelt in een jazzband)
Re:?Famous 5+1?
Remie
gast

Re:?Famous 5+1?
Of je doet net zo iets als bij rails in Rotterdam. Een groot scherm achter de band waarop ze te zien zijn. Dit kan met een porteble dvd spele :lol: volgens mij is het ahoi wat ze na hebben gemaakt bij rails
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2010

offline
Re:?Famous 5+1?
Citaat van: Remie op zondag 12 juni 2011, 23:52:27
Of je doet net zo iets als bij rails in Rotterdam. Een groot scherm achter de band waarop ze te zien zijn. Dit kan met een porteble dvd spele :lol: volgens mij is het ahoi wat ze na hebben gemaakt bij rails

Als je dat doet met een DVD speler kan je er misschien een dubbele functie aangeven! Een podium en een openlucht film...  >:-D


groeten Dylan
Re:?Famous 5+1?
rorail
gast

Re:?Famous 5+1?
En dan zoveel herrie maken (ik bedoel daarmee geen bepaalde muziekstijl maar gewoon het aantal dB's) dat het Driehovense publiek denkt:"Nou-nou-mot-dat-nou-zo-nodig-op-pinksterdag". :D

Groet,
Ronald
Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Als dat zo doorgaat met reacties :biggrin: is de band "Famous 5+1" straks nog wereldberoemd in heel modelsporend Nederland en aanpalende gemeenten :mrgreen:.
Ik zal eerst maar eens even een paar reacties beantwoorden.

Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 12 juni 2011, 19:37:16
leuk setje muzikanten :thumbup:
Mischien ook leuk om van een trailer een podium te maken. Nog ff een paar grote luidsprekers erbij maken. En je hebt weer een leuk stukje scenery erbij.
Dat van die podiumtrailer is een goed idee, dat zal er later zeker komen. Nu even niet, want ik heb geen trailer en ik was ondertussen al verder gegaan met het podium. Zie de update hieronder.

Citaat van: kippenlijntje op zondag 12 juni 2011, 19:48:13
Leuk setje en nu weet ik waarom er in mijn gemeente zoveel famous 5+1 posters en sticker acties zijn.
De jeugd is diep onder de indruk en je hoort hem gedurig op de radio. (Smash FM)
Ze hebben in ieder geval publiciteit zat en zijn erg bekend hier. ;)
Veel plezier en hopelijk is het goed voor de Driehovense Middenstand aangezien het al voor mijn gemeente wat oplevert. ;)
We zullen eens rond de tafel gaan zitten en kijken of er mogelijkheden zijn voor "Famous 5+1" om een optreden te regelen in Luntershoven.

Citaat van: minitreintje op zondag 12 juni 2011, 19:48:42
Leuk projectje!
Dank je.

Citaat van: Marklin5 op zondag 12 juni 2011, 21:25:07
Leuk setje,
ik ben benieuwd naar de rest :)
Stay tunded :wink:, hieronder vind je een kleine update.

Citaat van: Romar op zondag 12 juni 2011, 21:28:01
Ja maar wacht eens even Gerard, deze Harry's maken hier juist de herrie, dat van mij is gewoon muziek gespeeld door musici die hun instrument meester zijn en bereid zijn om daar moeite voor te doen, om maar even met andermans woorden te spreken. :mrgreen:
Jij durft de "Famous 5+1" Harry's te noemen :twisted:? Het is dat de omstandigheden voor jou iets anders zijn dan normaal, maar anders...

Citaat van: Remie op zondag 12 juni 2011, 22:58:25
Je gaat weer met een leuk project beginnen! Ik zal inderdaad een paar grote boxen neer zetten. Ik zag dat er al 1 is, maar misschien kan je er nog 2 kopen/maken. Voor de plaatsen midden links en rechts van het podium.
Dat wordt inderdaad de bedoeling.
CiteerAls ze zo wereldberoemd zijn in de wereld stad driehoven :lol: dan verwachten de dat er een vol plein is met dringende mensen. Beveiliging bij de ingang waar de mensen dringen voor de laatste kaartjes :P
Ze zijn inderdaad wereldberoemd in Driehoven e.o., maar dringen voor de laatste kaartjes is er niet bij: het mankement management heeft besloten een gratis openluchtconcert te organiseren om de trouwe fans te bedanken voor hun jarenlange steun :wink:.

Citaat van: rorail op zondag 12 juni 2011, 23:13:23
Vergeet niet een verhoogd plekje midden op het plein waarin het mengpaneel staat waarvandaan men het geluid en het licht regelt. Daarnaast enkele kraampjes met bier en friet alsmede een kampeerterrein en het Driehovense alternatief op Pinkpop is een feit.
Op het podium een stapel luidsprekers met echt geluid en gáán met het festival. :thumbup:
(die basgitaar speelt in een jazzband)
Die bier- en friekraampjes komen er wel, maar een camping midden in de stad zien B&W (nog) niet zo zitten.

Citaat van: rorail op maandag 13 juni 2011, 10:02:49
En dan zoveel herrie maken (ik bedoel daarmee geen bepaalde muziekstijl maar gewoon het aantal dB's) dat het Driehovense publiek denkt:"Nou-nou-mot-dat-nou-zo-nodig-op-pinksterdag". :D
Ik denk niet dat we Pinksteren 2011 nog gaan halen, maar voor Pinksteren 2012 is de bevolking van Driehoven al gewaarschuwd :cool:.

En dan nu over naar de update zelf: hout en karton vormen ook deze keer de basis. Het begin van het podium, met achterwand:


<heli view>


<preiser view>


<frontaanzicht in preiser view>

Of er nog een ?catwalk? komt weet ik op dit moment nog niet -dat hangt ook af van de plaats waar het podium komt te staan-, maar alle opties zijn wat dat betreft nog open.
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:?Famous 5+1?
misschien kun je een box onder het podium te proppen, werkt meteen als versterker
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:?Famous 5+1?
Hee leuke items Gerard!

Een gesloopte wenskaart zou kunnen voorzien in de
licht- en misschien ook wel de geluidseffekten :idea:

Groeten,

Erik.
Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Citaat van: julian op maandag 13 juni 2011, 21:00:56
misschien kun je een box onder het podium te proppen, werkt meteen als versterker

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 13 juni 2011, 21:20:51
Hee leuke items Gerard!

Een gesloopte wenskaart zou kunnen voorzien in de
licht- en misschien ook wel de geluidseffekten :idea:
Dat zijn 2 ideetjes die ik even moet onthouden. Julian en Erik, bedankt.

En alweer een update:


<de voorkant>


<de achterzijde met trap om op het podium te komen>


<3/4 aanzicht>

Nu wordt het tijd om het geheel een paar kleuren te geven en verder af te werken.
Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Zo, de schilders zijn langs en binnen geweest :biggrin: en "Famous 5+1" kan het podium opkomen en beginnen met een sound check.


<de voorkant>


<3/4 aanzicht van de voorzijde>


<3/4 aanzicht van de achterzijde>

Op naar de volgende update :wink:.
Re:?Famous 5+1?
Nobody
gast

Re:?Famous 5+1?
Beetje uitbundiger kleuren mag wel... :idea:
Nu lijkt 't erop of de Marine en de Landmacht, overtollige verf ter beschikking heeft gesteld. 8o
Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Marine en Landmacht gebruiken geen candy lime green of zilver metallic.
Re:?Famous 5+1?
rorail
gast

Re:?Famous 5+1?
Daarom was het ook overtollig. :D

Defensie had wellicht bij de aanschaf van een milioen hectoliter verf een verkeerde kleurcode opgegeven.

Groet,
Ronald
Re:?Famous 5+1?
Joost_B
gast

Re:?Famous 5+1?
Driehoven, de allerleukste rotstad die er is behoort zeker ook tot het repertoire? >:-D :D

Ziet er al leuk uit, misschien kun je wat van die kleine Viessmann schijnwerpers plaatsen straks?

Gr Joost
Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Citaat van: Joost_B op woensdag 15 juni 2011, 21:55:23
Driehoven, de allerleukste rotstad die er is behoort zeker ook tot het repertoire? >:-D :D
Uiteraard, met dat nummer zijn ze namelijk "groot" en wereldberoemd geworden in Driehoven e.o. :biggrin:.
CiteerZiet er al leuk uit, misschien kun je wat van die kleine Viessmann schijnwerpers plaatsen straks?
Er zit al verlichting in het podium zelf, maar dat zou ik inderdaad nog eens kunnen doen.

De band heeft haar plaats ingenomen voor de sound check. Als die in orde is kan het echte optreden beginnen.






Een proefopstelling:

<onder en boven: even 2 foto?s van het podium op de Markt>

Misschien dat ik hier en daar nog wat "versieringen" aanbreng, maar de basis zoals ik dat bedoeld had is nu klaar.
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:?Famous 5+1?
Waar is het hekje van het pleintje nu ineens naartoe?  :D

Leuk bandje en podiumpje,
Laat ze maar beginnen  :thumbup:

Groeten,
Martijn

Re:?Famous 5+1?
Gerard
gast

Re:?Famous 5+1?
Citaat van: Marklin5 op donderdag 16 juni 2011, 13:51:25
Waar is het hekje van het pleintje nu ineens naartoe?  :D
Dat is even opgerold en opgeruimd :biggrin:.

CiteerLeuk bandje en podiumpje,
Bedankt.
CiteerLaat ze maar beginnen  :thumbup:
Ik zal doorgeven dat ze wat jou betreft kunnen beginnen.
Re:?Famous 5+1?
Remie
gast

Re:?Famous 5+1?
Die is goed gelukt!! :thumbup:
Re:?Famous 5+1?
Aliebengalie
gast

Re:?Famous 5+1?
Gerard.
Ik zeg het niet vaak,en ben altijd erg voorzichtig.... :D :D :D Maar ziet er  :thumbup: uit.

Mvg: Alex
Re:?Famous 5+1?
veldkamp
gast

Re:?Famous 5+1?
Ja Gerard, de Huub van Dooren kiosk verbleekt bij deze mooie opstelling :D
Gr erik
Re:?Famous 5+1?
Lid sinds: 2009

offline
Re:?Famous 5+1?
De Huub van Dooren kiosk staat niet op zoon lullig pleintje. >:-D

gr hans