Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Re4/4 IV verlichting

Gestart door Dennis1984 donderdag 09 juni 2011, 23:25:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Re4/4 IV verlichting
Hoi,

Alweer een vraag... ik heb van een forumlid een prachtige Re4/4 IV (#3323) overgenomen. Een nieuwe decoder heeft hij al, dit weekend krijgt hij NEM koppelingschachten en ik overweeg nog om Sommerfeldt pantografen te plaatsen.

Deze Re 4/4 IV heeft nog gloeilampen. Meestal kijk ik dan naar recente uitvoeringen (via Spare parts) van het model omdat dan vaak LED is toegepast. Maar ook de 26567, de meest recente uitvoering ervan, heeft nog gloeilampen. En slechts één aan beide zijden, waardoor zelfs de Zwitserse verlichting niet mogelijk is. Ik ben dus benieuwd om iemand een Re 4/4 IV al eens heeft omgebouwd m.b.t. verlichting. Oftewel, het plaatsen van extra lampen of, beter nog, LED verlichting. Weet iemand hier iets van? Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Märklin Re4/4 IV verlichting
Blausee-Mitholz
gast

Re:Märklin Re4/4 IV verlichting
Niet geheel antwoord op jou vraag voor led toepassing maar kijk eens hier

Orgineel heeft HAG ook heel veel modellen met één gloeilamp zoals deze BLS Re 4/4
Ik vindt dat in deze modellen een gloeilamp hoort en geen koude leds
Op dit ogenblik ben een een zelfde BLS Re 4/4 ook weer op dezelfde manier aan het ombouwen met twee gloeilampjes waardoor het witte achterlicht realiseerbaar is.
Het sluitsein laat ik nu zitten, daar rijdt ik toch heel weinig mee.

Wie weet kun je hier wat mee.

Mvg, Johan
Re:Märklin Re4/4 IV verlichting
Johan,

Hier kan ik zeker wat mee. Hoewel ik het model al open heb gehad, heb ik de lichtgeleiders nog niet uitvoerig bestudeerd. Behalve via de exploded view. Het "doorzagen" ervan zou zeker geen probleem moeten zijn. Als je er gloeilampen achter zet zul je je geen zorgen hoeven maken over of de lichtgeleiders de hoeveelheid licht oppakken. Bij LED heb je daar misschien eerder 'last' van.

Eens kijken of nog meer mensen goeie tips hebben. Ik zal dit weekend een paar foto's maken van in de locomotief en dan zal ik maar eens moeten bedenken wat me haalbaar lijkt.

Met vriendelijke groet,
Dennis