Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loksound prijzen

Gestart door Dennis1984 donderdag 09 juni 2011, 19:37:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loksound prijzen
Dennis1984
gast

Loksound prijzen
Hallo,

In het zomernieuws van 2011 heeft Märklin aangekondigd met eigen geluidsdecoders te komen. Ik denk dat iedereen dit van harte toejuicht, want meer concurrentie is ten slotte beter voor de consument. De prijsstelling is ook goed, hebben we al gezien. De Märklin adviesprijzen zijn ? 99,95, wat betekent dat de winkelprijs bij sommige winkels nog wat lager zal liggen.

De ESU Loksound prijzen kun je bijna niet nieuw voor onder de ? 100,- vinden. Weet iemand of deze in Houten wél voor lagere prijzen verkrijgbaar zijn? Maar dan mijn grootste vraag... is het aannemelijk dat de prijzen van ESU straks onder de Märklin prijzen uit zullen komen? Of is het te vroeg daar iets over te zeggen, omdat we nog niet de precieze kwaliteit van de nieuwe Märklin decoders weten?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Loksound prijzen
Spoorman
gast

Re:Loksound prijzen
Citaat van: Dennis1984 op donderdag 09 juni 2011, 19:37:19

Maar dan mijn grootste vraag... is het aannemelijk dat de prijzen van ESU straks onder de Märklin prijzen uit zullen komen?


Lijkt me niet. De nieuwe Marklin sounddecoder is m.i. geen bedreiging voor ESU maar één van de vele merken die sounddecoders in hun assortiment hebben dus waarom zouden ze de prijs aanpassen?

In september zullen we het weten.

Gr, Ben.
Re:Loksound prijzen
Hallo

Net vandaag heb ik marklin magazin ontvangen met nieuws over de nieuwe decoders

De sound decoder van marklin kost marklin prijzen
60945 99,95 uitvoering met 21 polige aansluiting
60965 99,95 uitvoering met kabelboom

Er zijn 5 uitvoeringen kwa geluid:, stoom, diesel en elektro lok. voor 5 polige hochleistungsloks
en dan no 4 en 5 voor loks van de 36xxx serie met respectievelijk geluid van de hercules en Traxx
Als ik het zo lees dan zit er een stnadaard geluid in, wat dus niet te programmeren of te downloaden valt.
Dus de ESU geluid decoders zijn dan wel duurder maar kunnen geprogrammeerd wortden met de lokeigen geluiden en die van marklin niet.

De nieuwe lokdecoders van marklin de 60942 en 60962 koisten 39,95

Alle lokdecoders ondersteunen de formaten mfx, MM1, MM2 en DCC

De 5 polige sterren motors worden "los"verkocht voor 29,95 voor de uitvoeringen van DCM LFCM en SFCM

Een volledige ombouw met nieuwe marklin spul kost dus een kleine 70,00 euro

volledige ombouw met marklin sound kost dus 130 euro


groet teunis

PS mijn conclusie, ESU zal zijn prijzen niet gaan aanpassen. Wat heb je aan marklin stoom loks of diesel loks of elektroloks met allemaal hetzelfde geluid??
Re:Loksound prijzen
Dennis1984
gast

Re:Loksound prijzen
Teunis,

Märklin heeft aangekondigd dat er een CS2 update komt waarmee de geluiden te programmeren zullen zijn. Te zijner tijd zullen die op de Märklin site worden aangeboden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Loksound prijzen
Citaat van: Dennis1984 op donderdag 09 juni 2011, 20:34:15
Märklin heeft aangekondigd dat er een CS2 update komt waarmee de geluiden te programmeren zullen zijn. Te zijner tijd zullen die op de Märklin site worden aangeboden.

OK, dat maakt het stukken interessanter, maar dan heb je een CS2 nodig.
Dus als ik het nu goed begrijp dan worden de marklin sounddecoders verkocht met een "standaard"geluid die men later kan aanpassen via een (voorlopig) CS2.

teunis
Re:Loksound prijzen
Blausee-Mitholz
gast

Re:Loksound prijzen
Citaat van: teunistreinen op donderdag 09 juni 2011, 21:26:34
OK, dat maakt het stukken interessanter, maar dan heb je een CS2 nodig.

Tsja Märklin doet er alles aan om de klant exclucief aan zich te binden  :warning:

Mvg, Johan