Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

probleem LDT HSI88 en virusscanner

Gestart door Reinemanz maandag 06 juni 2011, 10:06:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem LDT HSI88 en virusscanner
Goedemorgen,

Ik heb iTrain draaien op een windows 7 pc.
Op deze pc heb ik de laatste versie van AVG virusscanner geïnstalleerd.

De HSI88 werkt niet als de virusscanner actief is. (het rode ledje op de HSI88 gaat uit als iTrain verbinding maakt met de HSI88 en de CS2). Als ik de virusscanner uit zet, is het probleem opgelost.

Is er iemand die weet of er iets in AVG in te stellen is, zodat de virusscanner actief kan blijven?

groetjes Rein

Re:probleem LDT HSI88 en AVG virusscanner
Heej,

Bij de virus scan kun je uitzonderingen maken. Via de instellingen -> programma's die wel toegang hebben.
Over het algemeen is het niet de virusscan maar de firewall die de toegang blokkeert.

Ook hier kun je de instellingen aanpassen. Wat ook een optie is, de virus scan in GAME modus zetten.
Bij online gamen komt het ook voor dat de virusscan de spellen blokkeert.

Succes

Gr Mark
Re:probleem LDT HSI88 en AVG virusscanner
Thanx Marc,

Volgens mij zit er bij de gratis versie van AVG geen Firewall.
Ik ga proberen om iTrain uit te sluiten in AVG.

grt Rein
Re:probleem LDT HSI88 en AVG virusscanner
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:probleem LDT HSI88 en AVG virusscanner
gooi die AVG eraf en zet er AVAST free edition op.Problemen weg en een betere gratis virusscanner.
Re:probleem LDT HSI88 en AVG virusscanner
Hi Belletje,

Thanx voor je reaktie.
Ga ik proberen!

grt Rein
Re:probleem LDT HSI88 en virusscanner
Ok Ik heb AVG verwijderd en Avast geinstalleerd.
Het maakt niets uit. Op de een of andere manier blokkeert de virusscanner de com-poort ofzo.

Als ik de virusscanner uitzet, is er niets aan de hand en werkt de HSI prima. Zodra ik vergeet om de virusscanner uit te zetten en ik maak via iTrain contact met de HSI, gaat de LED uit en werkt de HSI niet.

Ik heb ook geprobeerd om de iTrain map uit te sluiten in Avast. Ook dat geeft niet het gewenste resultaat.

Wat ik wel handig vind aan Avast is dat je het programma in een game modus kan zetten.
Dan werkt de HSI88 prima.

Maar dit is toch wel een raar iets zeg maar....

grt Rein

Re:probleem LDT HSI88 en virusscanner
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:probleem LDT HSI88 en virusscanner
dit heeft te maken met snelheid van scannen.In gaming mode wordt er 1 maal gekeken voor virussen en dan als trusted beschouwd.Avast gaat dan niet verder meer alles afscannen omdat het betrouwbaar "trusted" is geworden.Je bent dan volgens avast eigenlijk virusgevaarlijk free op internet en je PC , zolang je op hetzelfde blijft (ingelogd).
Re:probleem LDT HSI88 en virusscanner
Daarom zou ik graag willen dat de virusscanner gewoon actief blijft, en de HSI dus blijft werken.
Iemand nog een idee om dit voor elkaar te krijgen?

grt Rein