Nieuws: Belangrijke informatie over foto's gehost bij Tinypic. Klik om het topic hierover op het forum te lezen.
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Modellen niet in de Märklin collectie?
| | |-+  Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken  (gelezen 61274 keer)

henkv

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #100 Gepost op: woensdag 07 december 2011, 14:02:31 »

Helaas, deze is er inmiddels: BUFFEL.

Grt, Ronald.

Nou, die is er nog lang niet. Als Märklin hier serieus werk van zou maken, dan zijn ze vast eerder. Wel graag op lengte.
Gelogd

wesleycockerill

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #101 Gepost op: donderdag 08 december 2011, 18:11:46 »

sorry, dan heb ik per ongeluk het verkeerde topic aangeklikt...

zal de foto ff bij "gewenste stoomlocs zetten.

Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #102 Gepost op: zaterdag 31 december 2011, 17:37:16 »

Als het al een treinstel mag/kan zijn,dan maar een SVT 175 :thumbup:

Die hebben ze nog nooit gehad :D

M.v.g.

Hans V200.0

Ja, die SVT 175 zou mooi zijn;





Hallo Staal,

Een foto is 1,een filmpje is.........     

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

staal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #103 Gepost op: zondag 01 januari 2012, 02:21:28 »

Hoi Hans,

Bedankt voor het filmpje, geweldig!

Vincent
Gelogd


Germaanse Diesels over alles!

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #104 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 01:20:02 »

Hoi Vincent,

Graag gedaan,en wat rondkijken op You-Tube wel niet oplevert :thumbup:

En als diesel-liefhebber,kun je daar wel eventjes zoet mee zijn :D

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

gerrie

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #105 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 05:24:11 »

Het loc type 2200/2300 van de ns
Mvgr Ger
« Laatst bewerkt op: woensdag 04 januari 2012, 05:37:50 door gerrie »
Gelogd
mvgr ger.



 

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #106 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 17:00:42 »

Hallo Ger,

Met je afbeelding verklaar je al de reden,waarom Märklin hem niet heeft.

Daarmee zal ik niet zeggen dat het er nooit van komt,alleen is die markt nu zo verzadigd,dat het moeilijk is om dit model uit te brengen :?

Het wiel is al uitgevonden,dus de lat ligt hoger,want je verwacht ook meteen een beter model van de fabriek uit Göppingen.

Je moet gewoon wachten tot je er haast bij neervalt,en dat is niet wat je horen wil :(

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

reeves

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #107 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 17:39:18 »

Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #108 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 17:55:28 »

Je moet gewoon wachten tot je er haast bij neervalt,en dat is niet wat je horen wil :(
Zo'n 25 jaar geleden heb ik alle gegevens die ik in mijn treinenarchiefje kon vinden over de 2200 verzameld en, vergezeld van een door mijn lerares Duits nagekeken getypte brief, naar Märklin gestuurd, denkende dat dat genoeg was om ze te bewegen ook een 2200 uit te brengen. Ik kreeg keurig een brief terug, in het Duits, waarin ik bedankt werd voor de moeite... maar een Märklin 2200 is er nog steeds niet :razz:
Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #109 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 18:27:42 »

Zo'n 25 jaar geleden heb ik alle gegevens die ik in mijn treinenarchiefje kon vinden over de 2200 verzameld en, vergezeld van een door mijn lerares Duits nagekeken getypte brief, naar Märklin gestuurd, denkende dat dat genoeg was om ze te bewegen ook een 2200 uit te brengen. Ik kreeg keurig een brief terug, in het Duits, waarin ik bedankt werd voor de moeite... maar een Märklin 2200 is er nog steeds niet :razz:

Hoi Acido,

Dat bedoelde ik dus,en Märklin mag best weleens wat internationaler gaan kijken.

Want modelspoorwensen houden niet op bij de landsgrenzen.

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

gerrie

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #110 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 19:48:05 »

Hoi Hans gelukkig heb ik deze lok zelf al (zie foto ) deze is natuurlijk ac  digitaal origineel van roco.
Op het verlang lijstje staat nu de bruine uitvoering .
Herringeringen aan mijn tijd toen ik nog zeer jong was.
Toch jammer voor de echte Marklin rijders die niet afwijken van hun merk.

Mvgr Ger
Gelogd
mvgr ger.



 

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #111 Gepost op: woensdag 04 januari 2012, 22:37:57 »

Hallo Ger,

Het is jammer dat Märklin hem niet produceert,anders lagen de verhoudingen misschien anders.

Het jammere is,dat er al vele 3railers zijn ,die bedient worden door Roco voor deze lok.

Die fabrikant speelde handig op de vraag in,en niet onverdienstelijk.

Je zou bijna kunnen zeggen dat Märklin geen belangstelling heeft om Nederlandse lokomotieven in model uit te brengen.

Het ligt ook een beetje aan de markt,en die is hier vele malen kleiner,en er liggen vele concurrenten op de loer.

Voor de 2200 kan dit weleens anders liggen,als we niet alleen naar de Nederlandse carrière denken.

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

krokodil68

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!
    • Mijn Nebenbahn, Falkensteiner Böckerl.
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #112 Gepost op: woensdag 07 maart 2012, 22:44:18 »

Maakt niet veel uit als het maar een mix blijft tussen veel voorkomende en betaal bare modellen voor iedereen en duurdere minder veelvuldig voorkomende modellen. En natuurlijk de keuze tussen geluid of geen geluid of een later inbouw mogelijkheid op de bestaande decoder. niet iedereen zit op een kakofonie te wachten en over smaak valt dan wel te twisten maar blijft persoonlijk.
Bijv V20 V45 V60 upgrade kleine plattelands stoomertjes DB/NS

DB

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • V65
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #113 Gepost op: maandag 02 april 2012, 22:22:56 »

nog een lokaalbaan diesel
of een V65?
Gelogd

wesleycockerill

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #114 Gepost op: maandag 02 april 2012, 22:28:21 »

De NS 451 lijkt me wel wat

Groetjes
Gelogd

MaK man

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #115 Gepost op: woensdag 04 april 2012, 09:27:53 »

V65 , heb er reeds 3 ( 2 x roco 1 x hobbytrain ) , maar altijd plek voor extra
Gelogd

fransspoor

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #116 Gepost op: woensdag 04 april 2012, 10:49:36 »

Het zo lijkt mij verstandig zijn van de fabrikanten om een de koppen bij elkaar te steken en een beleid te ontwikkelen met een duidelijke vorm van stadaarisatie. De treinhobby wordt als maar duurder en duurder zonder dat daar over het algemeen althans verbetering van het product tegenover staat. Beter lijkt mij dat het technise deel zo uitgevoerd zal zijn dat door bijna standaard (extra) producten een 2 rail gelijkstroom/ analoog omgezet kan worden in in 3rail wisselstroom digitaal of omgekeerd. De fabrikanten kunnen zich dan veel meer richten op de detaillering/kwaliteit van de kappen ed. Als de betreffende kappen dan ook nog uitwisselbaar zouden zijn wordt de mogelijheid om te kiezen voor een instap kwaliteit en tzt naar een hogere kwaliteit veel gemakkelijker. Instappers in de treinhobby zullen daar zeker blij mee zijn hun instapkwaliteit is dan niet direct verloren als men begint. Dit zou kunnen leiden tot een toenamen van treinhobbyisten waar door de afzetmarkt voor de fabrikanten ook toeneemt. Het wordt dan ook een stuk makkelijker om nieuwe modellen uit te gaan brengen.
De 3railrijders kopen dan bij hun M fabrikant de slepers en decoders of de metalenkappen etc en de 3railers hoeven dat niet dan niet. ZO zou je ook kunnen denken aan betere motoren en alwat niet meer zij.

De gedachte hierachter is dus meer modellen, betere detaillering en kwaliteit, als men als hobbyist dat tzt wenst. Dit verhaal is natuurlijk niet volledig. Ik vrees echter dat het te idealistisch is gedacht.

Fransspoor
Gelogd

henkv

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #117 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 09:00:09 »

Lijkt me eigenlijk een nieuw draadje en dan nog uitkijken dat we elkaar niet in de haren vliegen. Met zijn allen netjes blijven dus.
Ik zou er helemaal voor zijn mits het zoiets oplevert als in de VS: lekker natuurgetrouw met lage flenzen voor lekker lage rails, maar dat zit er natuurlijk niet in, want dat werkt niet op drierailbanen en op veel Europese tweerailbanen trouwens ook niet.
Ik denk dat je begrijpelijkerwijs onderschat welke extra concessies nodig zijn om een model geschikt te maken voor alle drierailbanen, ook die met m-rails, haakse wissels en R1 railspiralen. Een voorbeeldje, het vereist hoge flenzen en daardoor staat een drierailmodel gemakkelijk optisch hoog op de poten omdat de flenzen onder het model moeten passen. De meeste tweerailfabrikanten vertikken het tegenwoordig gelukkig om die concessie te doen met als gevolg dat de drierailvarianten niet op alle drierailbanen goed uit de voeten kunnen.

Drierail en tweerail zijn niet allen verschillende railsystemen, er is nog altijd ook verschil in de technische ontwerpfilosofie waar juist de klanten nogal aan hangen.
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #118 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 09:03:55 »

dit is natuurlijk een onzin verhaal, want alle onderstellen zijn ook verschillend, dus hoezo uitwisselbare kappen enzo. Er moeten dan veel te veel concessies worden gedaan. Zoals je al aangeeft, een utopie, dit gaat nooit wat worden.
Gelogd

fransspoor

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #119 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 17:42:04 »

Wasmi,

Ik wist niet dat u boos werd :-) :-) Was goed bedoeld. Wat de kappen betreft als alle onderstellen een correcte lengte en breedte zouden hebben zouden de kappen er op moeten kunnen passen toch? En wat is er mis met het stysteem dat er sleper ingeklikt kan worden, sommige fabrikanten hebben modellen waarbij dit mogelijk is. En motorisch is eigenlijk 3rail digitaal (wisselstroom) toch ook eigenlijk een beetje gelijkstroom. Waar een wil is is een weg is mij altijd geleerd.

Mvgr,
Fransspoor
Gelogd

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #120 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 18:19:45 »

Leuk idee, maar gaat in de praktijk niet werken.

De fabrikanten beconcureren elkaar zodat hun eigen product het meest verkocht wordt. Elk bedrijf heeft een andere visie, en/of systeem.

 Waarom zou je dan in vredesnaam willen samenwerken?

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Online Online
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #121 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 18:30:51 »

Waarom zou je dan in vredesnaam willen samenwerken?
Niet goedschiks, dan kwaadschiks...
Of ze gaan ten onder, of ze moeten samengaan... Voorbeelden te over.
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Spoorman

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #122 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 18:36:22 »

Gelogd

henkv

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #123 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 19:30:47 »

Ja nee, we bleven netjes. Ik heb het niet over klimmuren of industriebogen gehad.
Gelogd

wimdekker

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #124 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 19:45:18 »

Moeten we niet weer even on topic?

Welke Diesel loc zou marklin moeten maken?

Bij mij nog steeds de

  • V100.10
  • V36 tp II
  • V80 met geluid

Of een mooi diesel treinstel als een SVT 137 Berlin of VT 137 Ruhr
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Wim

DB

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • V65
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #125 Gepost op: donderdag 05 april 2012, 21:23:01 »

Jaa. een V100.1   Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.
Gelogd

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #126 Gepost op: vrijdag 06 april 2012, 11:14:28 »

Jaa. een V100.1   Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.


Ik vermoed dat die er binnenkort wel zal komen. Nu de Rh 2048 van de ÖBB al is aangekondigd, zal een V100.1/211 in een DB-jasje wel niet meer lang op zich laten wachten. Misschien al bij de zomernieuwigheden?

Groet, Marc

wimdekker

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #127 Gepost op: vrijdag 06 april 2012, 11:21:53 »

Jaa. een V100.1   Het begin van het einde voor al die zwart rode dure roet uitbrakende monsters.


Ik vermoed dat die er binnenkort wel zal komen. Nu de Rh 2048 van de ÖBB al is aangekondigd, zal een V100.1/211 in een DB-jasje wel niet meer lang op zich laten wachten. Misschien al bij de zomernieuwigheden?

Groet, Marc

Ik hoop het echt, ik wacht al behoorlijk lang op deze loc! Mijn vader had deze al van trix express en deze loc was dan ook mijn favoriet! Ik heb wel de V100.20 maar dat is het toch net niet he  ;)
Die maakt trouwens meer herrie Dan welke andere loc dan ook  :(
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Wim

staal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #128 Gepost op: vrijdag 06 april 2012, 18:28:36 »

of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)

Heeft tante M* wel eens digitale locs uit de DDR (ook in dat DDR- tijdperk) uitgebracht (ik ken alleen Ludmilla)
Gelogd


Germaanse Diesels over alles!

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #129 Gepost op: vrijdag 06 april 2012, 20:43:22 »

of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)

Heeft tante M* wel eens digitale locs uit de DDR (ook in dat DDR- tijdperk) uitgebracht (ik ken alleen Ludmilla)


Hoi Staal,

Even opletten,want Märklin heeft wel diverse DR E-lok's in het programma gehad,maar geen diesels.

Piko doet dat anders,en daar vind je dan ook meer DDR modellen,en ook daar het zwaartepunt op diesel.

En daar heb je meteen ook de reden,dat Märklin er minder aan doet,en het zal veel geduld vergen eer er een DDR lok uitkomt bij Märklin.

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Online Online
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #130 Gepost op: zaterdag 07 april 2012, 10:31:19 »

Logische verklaring: Märklin komt uit (ex) west Duitsland en PIKO komt uit (ex) oost Duitsland. ;)
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

staal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #131 Gepost op: zaterdag 07 april 2012, 11:08:26 »

of een treinset met een... (vanaf 2:16 tot 2:19)
Hmph, ben ik ff vergeten de link te plaatsen  :oops:

En nog erger kan 'm niet meer terugvinden, was in ieder geval een Doppelstock uit de DDR.

En inderdaad Piko,Brawa en Guetzold maken DDR diesels, maar ik zou weleens een M* diesel willen zien van de 118 of 119.
En dan hebben ze nog een V180 met een soort van Panorama cabine gemaakt, die vind ik helemaal geweldig.

Vincent

Gelogd


Germaanse Diesels over alles!

DB

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • V65
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #132 Gepost op: maandag 09 april 2012, 20:20:16 »

Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)
Gelogd

wimdekker

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #133 Gepost op: maandag 09 april 2012, 21:05:54 »

Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)

Beste DB,

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken! Het viel mij wel op dat zonder kap de loc al veel minder geluid maakte. Wel hoop ik dat bij een eventuele nieuwe uitgave hier toch meer aandacht aan geschonken is
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Wim

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #134 Gepost op: dinsdag 10 april 2012, 17:41:13 »

Wim, om het geluid van de V100.2 wat te reduceren kan je de onderkant van de kop van de schroef van de kap met houtlijm insmeren. Dit dempt de resonantie al een beetje. verder kan je de binnenkant nog met isolatiemateriaal bekleden. (tip uit een modeleisenbahner va ff terug)

Beste DB,

Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar kijken! Het viel mij wel op dat zonder kap de loc al veel minder geluid maakte. Wel hoop ik dat bij een eventuele nieuwe uitgave hier toch meer aandacht aan geschonken is

Mijn eigen oude 212 (3072) is ook zo'n herriemaker. Maar goed, die loc is eigenlijk ook al behoorlijk versleten. Het schroefje van de kap niet helemaal snoerstrak vastdraaien helpt ook al veel. Nadeel is alleen weer, dat er dan licht onder die plastic kap gaat doorschijnen. Met de nieuwe constructie - metalen kap - zal dat probleem in elk geval voorbij zijn. Met een moderne motor en kardan-aandrijving, verwacht ik verder een vrij stil modelletje. Ik hoop nog een beetje dat er een klokankermotor in komt zoals bij de min of meer vergelijkbare BR 290 (37905). Hoewel het daar ook niet wordt vermeld, zit er namelijk wel een Maxon/klokankermotor in.

Groet, Marc

julian

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Hovia, een stad vol verrassingen!
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #135 Gepost op: dinsdag 10 april 2012, 22:00:15 »

G2000 (NL versie o.i.d.)
Maxima

hm, dan wordt het denken voor mij.
maar deze zou ik nog wel willen zien (in een goedkoper vakje van de winkel (denk aan een tussenmaat van m* en My world, mehano kwaliteit zeg maar. als prijsvechtertje en krachtpatsertje))) (of spreek ik  nu waanzin  :?)
Gelogd
soms moet je met het onbegonnen beginnen, om te krijgen wat je wilt!

wimdekker

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #136 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 18:48:12 »

  • V100.10
  • V36 tp II
  • V80 met geluid

Of een mooi diesel treinstel als een SVT 137 Berlin of VT 137 Ruhr

Mijn lijstje wordt wat korter! Märklin komt bij de Herbstneuheiten met een V100.10 artikelnummer 37003.
Eindelijk!
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Wim

pieter4

  • Nieuwe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2012
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #137 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 19:02:03 »

wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7
Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #138 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 20:23:13 »

Logische verklaring: Märklin komt uit (ex) west Duitsland en PIKO komt uit (ex) oost Duitsland. ;)

Hoi Nobody,

Ook aan die logica komt een eind, getuige het feit dat Piko zich nu ook weer eens een West Duitse diesel uitbrengt, zoals de V200.
Het is ook niet het eerste model, want dat was de BR216/218 die de spits afbeet, en dus worden de West Duitse modellen ook meer en meer vertegenwoordigt in het Piko programma.

wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7
Hoi Pieter,

Er is al veel over gezegd, maar ik vrees dat je eerder voor variatie, bij andere merken mag kijken.
Met Amerikaanse modellen maken, zullen ze in Göppingen geen vrienden maken onder de klinknagel tellende Amerikaanse modelspoorder.

Daar zijn zelfs de meest gedetailleerde Märklin modellen nog "toy trains", al was het alleen al vanwege de sleper en andere afwijkende details.
De NMRA norm is ook strenger wat dat aangaat, en aangezien Märklin nog een grote schare wisselstroomfans heeft, zal je weinig nieuws kunnen verwachten uit Göppingen.

Ook vanwege de vele modellen die anderen al hebben uitgebracht, zal dat een rede kunnen vormen, deze modellen niet op nieuw uit te brengen.
Toch moet je de hoop niet helemaal opgeven, maar je mag wat dit aangaat meer dan engelengeduld hebben ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Gelogd

Nieuwenhuis

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #139 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 20:59:18 »

wat meer keus in amerikaanse diesel loc's zou niet verkeerd zijn i.p.v. alleen de alco en de f7

Dat geldt ook voor Italiaans materieel, bijvoorbeeld de FS ALn 668:


Bron: 3rail forum - Pascal (Flowerhill_1)

Groeten,

Erik.
Gelogd

Märklin - M-rail - Modelbaan     Topic     Website

pieter4

  • Nieuwe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2012
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #140 Gepost op: woensdag 11 september 2013, 17:51:16 »

hallo hans,
 
hoop blijf ik houden maar jammer is het wel als amerikaanse diesel fan en marklin rijder
gr. pieter   
Gelogd

marc-lin

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #141 Gepost op: woensdag 11 september 2013, 21:29:34 »

Een SBB model lijkt mij ook wel een idee. Hieronder wat mogelijkheden....

- Bm 6/6
- Em 6/6
- Am 6/6
- Bm 4/4
- Am 841
- Am 4/6 (gasturbine loc).

Gelogd

Bart

  • Gast
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #142 Gepost op: donderdag 12 september 2013, 21:47:32 »

Hoi

Vossloh G6.

Bart
Gelogd

Roy

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Het is allemaal de schuld van opa flodder!
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #143 Gepost op: zaterdag 14 september 2013, 12:52:50 »

Voith Maxima

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #144 Gepost op: zaterdag 14 september 2013, 17:51:46 »

hallo hans,
 
hoop blijf ik houden maar jammer is het wel als amerikaanse diesel fan en marklin rijder
gr. pieter   

Hoi Pieter,

De heer Löbich dacht wel aan Amerika als exportland, maar de nieuwe eigenaren zien dat niet zitten :(

Daarbij vergeten ze een grote groep Europese aanhangers van Amerikaanse treinen, die zich best wel een ander model van Märklin wensen :important:

Het heeft ook meer dan 20 jaar geduurd (na het laatste model,dan wel de elok's te verstaan) voor de GG1 van de Pennsylvania Railroad uitkwam, dus haast hebben ze er zeker niet mee :thumbdown:

M.v.g.

Hans V200.0
Gelogd

V200-G2000

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #145 Gepost op: dinsdag 31 december 2013, 11:50:40 »


Ik heb ooit eens een plaatje van zoiets in V200 kleur gezien.

bart

Is alweer een tijdje terug, BR warship class 42 in DB kleuren




En Bart (Lokpaint) heeft hem inmiddels ook zelf gemaakt (voor mij):

Dit is op basis van een Bachmann 32-050.
Gelogd

Catje

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik leef als ik lach. en lach als ik leef
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #146 Gepost op: dinsdag 31 december 2013, 12:05:19 »

Zou graag zien dat marklin voor de Nederlandse markt eens een mooie
2200 dieselloc of 2400 dieselloc uitbrengt. :idea:
Als marklin rijder houd ik aan dit merk vast, koop ook geen ander merk locs.

Groeten,
Willy


Gelogd


Digitale besturing met CS3, ÖBB materieel van Märklin, Jägerndorfer, Roco, Railad, Stängl HOe.

Frotter

  • Gast
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #147 Gepost op: dinsdag 31 december 2013, 12:11:33 »


Dit is op basis van een Bachmann 32-050.


Grappig. Wel effe de buffertjes nog vervangen.

Gr, Ben.
Gelogd

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #148 Gepost op: dinsdag 31 december 2013, 13:23:56 »

Zou graag zien dat marklin voor de Nederlandse markt eens een mooie
2200 dieselloc of 2400 dieselloc uitbrengt. :idea:
Als marklin rijder houd ik aan dit merk vast, koop ook geen ander merk locs.

Kun je héééél lang blijven dromen, zit geen markt in voor Märklin omdat een ander merk ze al heeft :mrgreen;

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2008
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
« Reactie #149 Gepost op: dinsdag 31 december 2013, 14:06:35 »

Tja blijft eng een ander merk kopen  >:-D
Maarja je moet ook dromen hebben hé , die dan wel nooit uitkomen  :D

Mvg Jan .
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.629 seconden met 23 queries.