Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken

Gestart door robert9368 zondag 05 juni 2011, 17:36:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
@Marclin

De Bm 6/6, de Am 6/6 en de Bm 4/4 zijn al uitgebracht door LS Models. De Am 841 heb ik ook al eens in model gezien dacht ik. Die andere locs niet, maar zijn wel vreemde locs haha!

Groeten Dewey
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Hallo ik luister speciaal dit draadje maar even op met iets verschrikkelijks (mijn mening) dat ik hoorde:
De handelaren uit Nederland hebben vorig jaar (2015) bij een presentatie c.q. overleg met Märklin gezegd dat M geen serie 2200 of 2400 als NS diesellok hoefde te gaan ontwerpen. De M-rijders reden toch al met Roco.
Ze zien geen markt voor een Märklin versie.

Nou ja zeg, ik pofde bijna uiteen. Zou haast een poll willen gaan starten op alle fora om toch Märklin te bewegen een NS diesel 2200 en 2400 uit te laten brengen. Een zoektochtje leerde mij dat er vaker om deze series is gevraagd. Tis maar dat ik best een serie van deze loks in verschillende uitvoeringen wil bezitten. Net als de versies van de 1200 - 1600 - 6400 is hier een mooie markt voor dunkt mij. Een paar duizend zal er toch wel in de loop der tijd verkocht kunnen gaan worden? Dan zijn de ontwikkelingskosten er weer uit. Ik ben blij met de serie 1200 - 1800 - 6400 enz. hoor maar een echte Marklin geheel metalen 2200 - 2400 wil ik ook!
En voordat iemand daarover (er is toch al een goede versie van Roco) begint: de NS 186 is ook door ten minste 5 fabrikanten gemaakt. Ook andere fabrikanten maken een NS 1200, Cargo 6400, NS ICE, IRM-rijtuigen, kolenwagens of wat dan ook maar. Voor mij is er dan niets op tegen om van M een eigen diesel 2200 en 2400  te vragen!
Dus handelaren overdenk uw mening en dien het verzoek voor deze mooie diesellokseries in. Te beginnen met de 2225 en 2278 evt. 2368 en 2459;-)
Groet´n 
Dirk
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 22 januari 2016, 00:19:44

En voordat iemand daarover (er is toch al een goede versie van Roco) begint: de NS 186 is ook door ten minste 5 fabrikanten gemaakt.


Ik wil daar wel over beginnen hoor. Van een 186 kun je namelijk heel veel varianten maken voor zo'n beetje alle Europese landen en de ontwikkelingskosten kunnen er ruim uit. Met een 2200 of 2400 gaat dat niet lukken oftewel het model wordt erg duur en is dus niet te slijten door de NL handelaar/winkelier. Een Roco koop je immers al voor rond de ?100.

Maar van mij mogen ze bij MaTrix, maar dan wel een versie die wat toevoegt: bijvoorbeeld schakelbare (rangeer)seinen en een kortkoppelmechanisme. En natuurlijk voor max. ?150. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Welk buitenland? Hongarije?
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 januari 2016, 12:05:09
Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.

Onder welke steen kom jij vandaan?  ;) Märklin maakt al jaren gewoon loks met plastic opbouw.

Citaat van: Spoorman op vrijdag 22 januari 2016, 10:55:58
Met een 2200 of 2400 gaat dat niet lukken oftewel het model wordt erg duur en is dus niet te slijten door de NL handelaar/winkelier. Een Roco koop je immers al voor rond de ?100.

Misschien nog een belgische variant ;)  :) en voor de 2400 een franse variant extra. Maar daar ga je de omzetcijfers ook niet mee halen  :)

Goret Ronald.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: GTIBert op vrijdag 22 januari 2016, 12:05:09

Marklin moet Marklin blijven en niet van die plastic hoddelen gaan laten maken in het buitenland.


Zo is het. :thumbup:

Enne.....check je Made in China Piko Hondekop kap...... ;)

Met groet,
Ben.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ben het helemaal eens met die handelaren, Roco maakt nette en plezierig geprijsde modellen van de 2200 en 2400, laat Marklin alsjeblieft een mooie start up class 66 (of 77) maken met geluid! Is in meerdere landen uit te brengen en de concurrenten (fleischmann of roco) hebben er nog geen.....


Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Eisenbahn = ijzeren weg. Märklin maakt de weg deels van plastic... ;)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: robbie103 op vrijdag 22 januari 2016, 13:50:44
Kan me vergissen, maar vziw maken ze uitsluitend nog metalen loks, en terecht, in het Duits is het Eisenbahn. Leuk voor degene die prijs stellen op realistische modellen, die ook lekker zwaar aanvoelen ;-)

Er zijn nog een aantal modellen (DHG 500/700, Start up 218, BR 151 en enkele treinstellen) - oudere constructies - waarvan de bovenbouw nog van kunststof is. Bij enkele nieuwe rangeerdiesels is de cabine ook nog van kunststof, maar de voor- en achterbouw wel van metaal.

Groet, Marc
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: robbie103 op vrijdag 22 januari 2016, 13:50:44
Kan me vergissen, maar vziw maken ze uitsluitend nog metalen loks, en terecht, in het Duits is het Eisenbahn. Leuk voor degene die prijs stellen op realistische modellen, die ook lekker zwaar aanvoelen ;-)

Dan ga ik mijn mauszug van Trix eens een grondige inspectie geven. De lok heeft toch echt een plastic kap. Deze is er in een Märklin-versie en een Trix-versie gemaakt. Ze zullen vast geen twee lijnen voor dezelfde lok gemaakt hebben ;)

Groet Ronald.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: ronaldk op vrijdag 22 januari 2016, 15:06:45
Dan ga ik mijn mauszug van Trix eens een grondige inspectie geven. De lok heeft toch echt een plastic kap. Deze is er in een Märklin-versie en een Trix-versie gemaakt. Ze zullen vast geen twee lijnen voor dezelfde lok gemaakt hebben ;)

Groet Ronald.

Hoi Ronald,
Marklin heeft ook diverse modellen uitgebracht met plastic kappen, zoals de 103, 111, 120, 151, 215 en 152. De meer recente uitvoeringen van bijvoorbeeld de 103 en 120 hebben nu wel metalen kappen, waarschijnlijk wil marklin zich toch wat meer onderscheiden van de concurrenten.
Die bugelfalten 110 van de 'sendung mit der maus' is een oud Trix model op het onderstel van een 111, met een plastic kap dus.
Persoonlijk vind ik de plastic handrailingen op de roco 2200 en 2400 kwetsbaar en niet zo fraai, dat doen marklin en piko beter (met de 6400). Verder rijden mijn 2200 en 2400 uitstekend, ik zie daarom liever een aardig geprijsde class 66 / 77 komen, nu is er een mehano waarbij op internet gewaarschuwd wordt voor de kromtrekkende kap, een heljan met volgens internet belabberde rijeigenschappen en een kostbare Esu. Ruimte dus voor een goede marklin lok (of piko of roco)!

Vriendelijke groet,

Frank
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
He Fank,
de class 66 van heljan rijd alleen slecht op 2 rail, op 3 rail rijd die perfect !! rijd echt mooi en mooie sound :thumbup:
groet Robert
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
De "kappen" discussie blijft toch een beetje vermakelijk.

Na elke modelspoorbeurs zien we de filmpjes en foto's van mooie baantjes en niet alleen met Marklin materieel. De duimpjes, ohh's en aah's, vaak tot orgastische hoogten, zijn niet van de lucht. We bezoeken in heel Europa modelspoorbaantjes of erger nog stappen met z'n allen in een touringcar richting MiWuLaland waar ook de lelijke plastic Roco treintjes rondrijden. Maar thuis trekt een ieder zich weer in z'n merkentrouwe Marklin schulp terug en roepen we dat de mijne lekker mooier is dan die van jouw.

Blijft raar volk die 3railers met hun metalen 1200's met een sleep plastic containerkarren. :D  ;)

Met groet,
Ben.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Gezellige discussie hier, maar ik mis een raakvlak met de topic titel.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Even een afwijking van het topic, d'r staan al meer berichten over de Märklin en kunststof kappen hier.
Thema Märklin en kunststof kappen (is kunststof hetzelfde als plastic? (engels) die discussie is een ander draadje waard)

Begin 50er jaren begon M. met de productie van kunststof kappen. Een van de eersten al vanaf 1953is de BR 89 cat.nr. CM800 later 3000 en nu later 30000. Deze is miljoenen keer met een kunststof kap verkocht. Zie ook de elektrische rangeerlok E63 cat.nr. CE800 later 3001. Ook de kleine diesel Henschel DH/DGH uit de tegenwoordige startsets heeft een kunststof kap.
Märklin maakt dus al jaren kunststof en metalen kappen al vind ik ook de metalen kappen ook mooier.

Dus graag een diesellocomotief NS 2200 en 2400 van Märklin met metalen kap graag. Mag ook nog wel ? 200 kosten. Dat is nog in de buurt van de 36622 NS BR 186  ;)

nabrander @Ben> het frame van de containerwagens serie cat.nr 46xx, 48xx en 477xx etc. zijn gelukkig wel van metaal. Die 44xx kunststof wagen eenheidsserie heeft nog wel een metalen plaat is de bodem O:-D En ja Märklin-rijders zijn misschien wel heel anders, we hebben ja ook een eigen forum  >:-D
Dirk
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ik snap je betoog wel Dirk. Laat maar komen hoor die 22 en 2400's van Marklin of Trix. De Roco producties zijn al heel oud en technisch niet meer van deze tijd. Als er niets te wensen is wordt het leven saai. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Wat ik ook wel grappig vind is dat zodra het over Nederlands materieel gaat er ook heel veel discussies ontstaan maar ook dat is misschien voor een ander topic  :D

Wat betreft dit draadje ben ik al aardig verwent met de V 100.10. Nu nog hopen op een V36 in tijdperk II
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ben,

Ik ben het roerend met je eens wat je zegt in reactie 166. Het zijn ook dezelfde figuren die zo reageren bij de nieuwe aanwinsten, het liefst zoveel mogelijk duimpjes en oeh's en aahh's.

Wellicht een idee een nieuw topic te starten aangaande de discussie metalen/kunstof kappen?

Grt, Ronald.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ik vind de discussie nauwelijks interessant Ronald. :)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: Kappa op vrijdag 22 januari 2016, 17:13:18
Gezellige discussie hier, maar ik mis een raakvlak met de topic titel.

Ad, hier ben ik het hartgrondig mee eens!

Gr. Fred.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
En dus zijn we terug bij het onderwerp en mijn voorstel luidde Märklin maak een 2200 en 2400 ondanks de neezegging van de handelaren.
Niet dat ik jullie geen andere diesellok van M. gun hoor. De voorgestelde start up class 66 (of 77) van Frank-103 uit bericht nr. 157 vind ik ook heel mooi. In Amerika rijden er nog veel meer meer diesels rond die een Märklin 1:87 model waard zijn. En die diesels zijn echt niet allen door Athearn, Lifelike, Proto2000 of Brawa in productie genomen. uit post Victor Amerikaanse loks voor Marklin digitaal Q: M heeft nog geen mainline diesel,  road switchers zoals de EMD GP-XX'en, SD-XX'en of de Century Line van Alco gewaagd. Ook modellen van GE (zoals de B23-7 (Dash 7), C40-8 (Dash8) of de C44-9W (Dash 9)zijn nog nooit gemaakt door M*. EQ.
Rijden we ook niet met een Ludmilla? D´r zijn vast nog wel meer diesels die jullie kennen uit de (voormalige)Oostbloklanden en de USSR zelf die een model in H0 waard zijn.

Dus M. ga je gang met diesels produceren.
Groet´n
Dirk
En eh ik ben niet een type van de oeh en ahh en thuis andersom denken.

Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
En wat mag zo'n dieselloc dan kosten? Een compleet nieuwe dieselloc in metalen uitvoering, voor een relatief klein afzetgebied heb je niet voor 200 Euro, eerder 500 - 600 Euro en dan wordt het al snel minder interessant voor M*
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Waarom zou de afzetmarkt voor een 2200, of 2400 minder zijn dan die voor de 6400?
En een mooie metalen Trix versie zou wellicht veel 2-railers besluiten tot aankoop.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
'Tis net C-rails. :D

Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Gelukkig de link met Märklin is er weer. :)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
 :D :thumbup: >:-D
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: robbie103 op zondag 24 januari 2016, 18:14:37
Wordt nu nog meer tijd dat er een marklin versie komt. Wou net de kap van m'n roco plastic ding er af halen omdat het kreng voor geen meter reed :
Er zit, volgens mij, wel een goeie motor in.  ;)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: Kappa op zaterdag 23 januari 2016, 10:21:38
Waarom zou de afzetmarkt voor een 2200, of 2400 minder zijn dan die voor de 6400?
En een mooie metalen Trix versie zou wellicht veel 2-railers besluiten tot aankoop.
Hoi Ad,

Märklin zou zelfs de 3-railrijder ermee op de banken krijgen, want er zijn inmiddels wel wat versies van te maken, Zeker nu de Roco variant breekbaarder is dan ooit >:-D

Ook in N-schaal doet Piko zijn graantje meepikken en als ik het goed begrepen heb is dat model ook een goed lopend model qua verkoop.

Dus die lok is qua model nog lang niet uitgerangeerd, en ja als er een Märklin variant van komt dan zit ie zeker in de verzameling :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ik denk ook wel dat de andere systeemrijders een exemplaar willen kopen. Een Trixuitvoering met een multiprotocol-decoder erin vindt zijn weg wel vermoed ik zo. En anders ombouwen naar het systeem waarmee iemand rijdt. Andere lokdecoders zijn er genoeg. Prijsstelling: De NS BR 186 Traxx kon goedkoop worden geproduceerd vanwege het feit dat een bestaande zo mogelijk verkeerde mal van een Traxx variant ms2e c.q. ac2 is gebruikt. De Roco 58511 uit 2015 is digitaal rond de ? 135,00 te krijgen. Dan mag een geheel nieuwe metalen versie van Märklin van mij best rond de ? 250,00 liggen. Net als de NS BR 6400 nr. 37644 destijds. Dan heb je in de loop der jaren met 4000 verkochte stuks van deze leuke NS diesellok 1 miljoen aan ontwikkelingskosten binnen. En dan de rest nog...

D'r zijn nu ook al 3 versies van de G2000 BB als nieuwigheid 2016 aangekondigd. Dat model zal ook nog wel flink worden 'uitgemolken'. Van de 2200, 2300, 2400 en 2500 kan M. ook vele versies gaan maken. Zelfs een Belgische 2200 (zie de diverse wiki's) ;)  Van de serie 6400 etc. komen ook nog steeds nieuwe versies uit zoals in 2014 nog de 37697 dubbeltractie DB Schenker Rail Nederland NV.
:offtopic: dit hoort misschien in topic wensmodel 2016 thuis > Ik snap de handelaren niet. Voor zover ik dat hoorde kwam Märklin zelf met het idee voor een 2200. Dan denk ik dat M. al over het verwezenlijken van dit model nagedacht heeft. Dan grijp je als handelaar de kans toch met beide handen aan?

Dus wensmodel diesellok van Dirk blijft de 2225, 2278, 2459 of andere uitvoering.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: trein-ice3 op maandag 25 januari 2016, 12:38:49
Ik snap de handelaren niet. Voor zover ik dat hoorde kwam Märklin zelf met het idee voor een 2200. Dan denk ik dat M. al over het verwezenlijken van dit model nagedacht heeft. Dan grijp je als handelaar de kans toch met beide handen aan?
Als jij als handelaar er geen brood in ziet, is het dus geen kans, maar een risico. En zeker in deze tijden is dat iets dat handelaren zoveel als mogelijk proberen te vermijden. Märklin heeft niet als enige nagedacht over dit model, de handelaren evenzo.

Daarbij zal het mij echt een worst zijn welk merk stickertje er onder mijn loc zit. Een loc koop ik omdat ik hem mooi vind en daarbij weeg ik af of ik hem de prijs waard vind. Vandaar dat ik bijvoorbeeld, op de BLS Re 486 na, alleen maar 186's van Piko heb. Gunstig geprijsd (net als de Märklin TRAXX versies), meer conform werkelijkheid qua kast en leuke uitvoeringen, soms nog flink eerder beschikbaar dan bij Märklin.

Van mij hoeft het niet zo nodig. Als ik een 2200 wil koop ik een Roco, voldoende beschikbaar op de markt. Ik vind dat de vergelijking met een 6400 een beetje mank gaat. Die rijden nog steeds en in meer kleurvarianten. Natuurlijk zal een 2200 ook wel verkopen, maar ik vraag mij af of die net zo'n afzet zal genereren als de ICM of de 6400 des tijds. Ik zie liever dat Märklin zich bezig gaat houden met het uitbrengen van bijvoorbeeld ICR en ICRm zonder half raampje, eventueel met stuurstandrijtuig(en) erbij, om er maar even een zijstraat bij te pakken.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Kijk es aan, er komt beweging in de markt. Nu maar hopen dat MSW als fabrikant Märklin bedoeld. Thnx. Ben, ik had het bericht nog niet gespot.

@Laurent: ik ben geen handelaar hoor.
En d´r zijn zoveel tijdperk-epoche 3 en 4 rijders dat ik wel de stelling aandurf dat een NS diesel van M. uit die perioden wel een succes wordt. Roco bracht immers in 2015 ook weer een nieuwe versie uit, dus ik denk dat er een markt voor een 2200 inzit. En ook voor een 2400. Een 6400 uit TP 4, 5 en 6: klopt die rijden nog in vele uitvoeringen en wat je ziet rijden wordt door velen gekocht en op de baan gezet. Een laat TP 3 en TP 4 rijder zal denk ik toch liever een 2200 - 2500 lok willen laten rijden. Een oud AC railer zoals ik het liefst eentje van Märklin.
Dirk
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Matrijzen voor een lok zijn duurder, dan voor een railstukje :important:

Buiten het maken ervan, heb je ook met een ontwerp te maken, en een spoorwegmaatschappij die hem 1:1 heeft, dit doet de prijs van een model alleen maar stijgen.

Denk niet dat ze een onderstel hebben liggen voor een 2200 diesel, maar de kap leent zich zeker voor een metalen uitvoering :thumbup:

Wellicht ook maar eens een polletje hier op dit forum starten?
Misschien iets te laat voor de nieuwtjes van 2016, maar 2017 kan nog steeds ingepland worden  O:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: trein-ice3 op maandag 25 januari 2016, 21:49:34
@Laurent: ik ben geen handelaar hoor.
En d´r zijn zoveel tijdperk-epoche 3 en 4 rijders dat ik wel de stelling aandurf dat een NS diesel van M. uit die perioden wel een succes wordt. Roco bracht immers in 2015 ook weer een nieuwe versie uit, dus ik denk dat er een markt voor een 2200 inzit. En ook voor een 2400. Een 6400 uit TP 4, 5 en 6: klopt die rijden nog in vele uitvoeringen en wat je ziet rijden wordt door velen gekocht en op de baan gezet. Een laat TP 3 en TP 4 rijder zal denk ik toch liever een 2200 - 2500 lok willen laten rijden. Een oud AC railer zoals ik het liefst eentje van Märklin.
Dat jij geen handelaar bent, dat snap ik. Dat zei ik ook niet (of wilde ik niet zeggen), het was meer een counter op jouw "Märklin heeft er al over nagedacht". Stel nou dat jij er ook over nagedacht hebt en er geen brood in ziet. Dan ga je toch geen gat in de lucht springen?

Jij schrijft dat jij het liefste Märklin wilt. Voor mij geldt dat absoluut niet. Ik vind Märklin mooi, maar ik heb er geen problemen mee een ander merk te kopen, die heb ik nu ook al: Roco, Piko, Fleischmann en Electrotren. En ik denk dat er nog veel meer mensen zijn die zo denken. En wil je een model echt rendabel maken, dan zou je er eigenlijk ook voldoende in de gelijkstroom markt moeten kunnen zetten. En die is wel redelijk verzadigd door Roco. Märklin zal dan al met zo'n knaller van een model moeten komen die scherp de markt in gaat (ofwel scherp qua prijs ofwel scherp qua details), dat ik mij afvraag of Märklin dat wel rendabel kan gaan doen. Metalen modellen zijn duur, zeker zo'n specifiek. Ja, de die-hard Märklinisten zullen hem wel kopen, maar een ander deel van de markt zal toch naar Roco gaan. Immers, waarom heeft een fabrikant als Piko of Joueff nog steeds bestaansrecht. Door de relatief goedkope lijn. Waarom loopt de Märklin traxx zo goed? Omdat het een 13 in een dozijn model is, helemaal uit te persen, waardoor, naast het ontbreken van poespas, de prijs relatief laag blijft.

Even de parallel trekken met de koploper: een nieuw ontwikkeld model dat een grote wens in de markt vervulde. Die is ook in tweerailland goed ontvangen. Waarom? Omdat het vorige model een oude ontwikkeling van het prototype was, uitgegeven door Lima. Helemaal achterhaald. De markt snakte naar een koploper. Om een 2200 ook succesvol te maken, zul je hetzelfde recept moeten gebruiken. Märklin moet, om te overleven, ook afzetten in de tweerailmarkt. En ik heb nog steeds mijn twijfels of de tweerailmarkt, of uberhaupt de modelspoormarkt, net zo snakt naar een nieuwe 2200 als dat men een paar jaar terug snakte naar een koploper (immers, die is ondanks de lengteschaal van 1:93,5 door zeer veel tweerailers aangekocht), dat fouten/niet realistische weergaves op de koop toegenomen worden.

En ik zeg dit echt niet omdat ik een 2200 niet mooi vind of om jullie te pesten, maar gewoon uit eerlijkheid. Märklin is immers wel het merk dat ook ik gebruik voor mijn spoorwegmaterieel en dergelijke. Ik ben er dus ook bij gebaat dat ze blijven bestaan en een gezond merk blijven.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
als er dan toch gesproken wordt over een 2200/2400 van marklin (misschien zelfs de afwijkende 2530), doe er dan ook maar sound in en een paarl lichtfuncties, zoals eerder aangegeven rangeerlicht maar ook zwaailicht ;) bij de roco moet je dat er allemaal zelf in prutsen en niet iedereen is daar even goed in :(
en een hippeltje van marklin zou ook wel leuk zijn, als ze hem volledig van metaal maken, kunnen de drijfstangen ook niet breken.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Hallo Laurent, e.a.
Juist um, duidelijk. Klopt je gaat geen gat van in de lucht springen. M. zal wel blij geweest zijn met de verkopen van de Koploper. Toch hoop ik wel van harte dat M. het aandurft een nieuwe 2200 diesel uit te brengen. Net als bij de 6400 en de Traxx serie die ook door andere fabrikanten zijn en worden gemaakt in vele uitvoeringen denk ik dat van een 2200 flink wat varianten gemaakt kunnen worden die ook de modelbaanrijders van de andere besturingssystemen aan het denken zetten en doen overhalen de variant van M. te gaan kopen. Met die multiprotocol decoder rijdt een Trix ook op hun banen.
Tja, ik heb een voorkeur voor Märklin en weet ook dat hier fouten in modellen zitten. Echter dat hebben er wel meer modelspoorfabrikanten.
@ MarklinTim, gelijk meerdere functies moet kunnen. M. heeft die decoders immers al. Zo´n Hippel Feyenoord ja die mag nog wel komen.

Terug naar het onderwerp. Er zijn al je kijkt eigenlijk al heel wat diesels naar Nederlands voorbeeld. Een andere diesel voor de Nederlandse markt: de fictieve DHG500 van 3railforum. Kan van lijstje want die diesel komt. 250 stuks moeten er besteld worden. Als dat luttele aantal niet lukt bestel ik er graag twee. De gele fictieve NS-uitvoering is er al 3078.8. Verder heb ik geen wensen voor een buitenlandse diesel of het moet een Engelse lok of treinstel zijn.
Dirk
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: marklintim op donderdag 28 januari 2016, 19:50:40
als er dan toch gesproken wordt over een 2200/2400 van marklin (misschien zelfs de afwijkende 2530), doe er dan ook maar sound in en een paarl lichtfuncties, zoals eerder aangegeven rangeerlicht maar ook zwaailicht ;) bij de roco moet je dat er allemaal zelf in prutsen en niet iedereen is daar even goed in :(
en een hippeltje van marklin zou ook wel leuk zijn, als ze hem volledig van metaal maken, kunnen de drijfstangen ook niet breken.

Eeuhh, de drijfstangen zijn al van metaal.
En waarom moet hij geheel van metaal? Hoe moet je dan de diverse onderdelen dan vastmaken, zoals de handgrepen, handrails e.d.?


Drijfstangen zijn echt van metaal.

Grt, Ronald.
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
hmmm, geen idee welke versie jij hebt, maar ik vind de grijze mooier, op de site van de link staat bij foto 3 en 4 ook dat het om plastic koppelstangen gaat. (site:http://frank1631.blogspot.nl/2010/03/nr-50-de-roco-ns-634.html) ik geloof je wel. en volledig van metaal omdat ik heb begrepen dat de uitvoering die beschrefen wordt nog al moeilijk los te maken is (dus de kap eraf te halen) het zou mij niks verbazen dat er mensen zijn geweest die er veel kracht op hebben gezet en dat die losschoot waarbij ze de kap kapot maakten (zou anders wel ies zijn voor mij)
handgrepen e.d. kan je er op dezelfde manier in vast zetten als ze bij marklin met stoomlocs doen, gaatjes boren en dan erin drukken (eventueel vast lijmen aan de binnenkant zodat je er aan de buitenkant niks van ziet).
blijkbaar niet echt een marklin fan (hehe, marklin is 3rail en jij rijd 2 rail)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Met wat geluk maakt Marklin de 10 jarige 3Rail loc,  >:-D >:-D
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Als ze nou een 2200 of 2400 als 10-jaar-3-railforum-jubileumloc zouden maken >:-D
Gemiste kans... ;)
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Als m* die had, hadden ze dat vast wel gedaan. :D
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Denk pas dat als de mal die ze dan hebben van de 2200/2400, dat je deze pas kan verwachten als de mal versleten dreigt te raken ;)

Het klinkt niet eerbiedig maar bij Märklin kan er veel als je maar betaald en afneemt, en dat wordt lang niet altijd een succes.

Wellicht doet een jubileum van de lok of de serie een duit in het zakje, om hem in model te laten verschijnen 8o

Maar helemaal zeker is dat niet en toegegeven dat ik dan wel niks met de NS modellen heb , deze diesels zouden ook in mijn collectie niet ontbreken als die uit Göppingen zou komen :D

Het engelen geduld komt zoals vanouds weer eens om de hoek kijken, en misschien maken wij het niet eens meer mee.

Kijk maar naar hoelang het duurde eer de VT 11.5 er in metaal was, het grote voorbeeld was immers ook al ruim dertig jaar uit het zicht verdwenen.
Dus je ziet dat het lang kan duren, niet dat ik er blij mee ben dat het zo lang moet duren, maar het zegt wel iets over het tempo waarin het allemaal gaat.

Toch waren lok's van deze bouwseries geen eendagsvliegen, en hebben zich ook buiten hun carrière in verschillende landen hun dienst bewezen :thumbup:

Aan de variatie zal het niet liggen...........eerder aan het gebrek van lef B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
De NS 2400 serie is een standaard locomotief die door fabrikant Alstohm gebouwd werd.
Het lijkt mij dan ook mogelijk om dit model in andere landen varianten te maken.
Ook een versie maken als voormalige NS loc die gebruikt werden bij de aanleg van de TGV spoorlijn
is misschien een leuke optie. (o.a. de 2412 van de VSM die terug keerde als ex-TGV (602412) lijn loc.
Ik zou een NS 2400 van Märklin ook graag zien met metalen kap en full sound...
Re:Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Citaat van: lokpaint op vrijdag 10 juni 2011, 23:46:23
Citaat van: henkv op vrijdag 10 juni 2011, 21:36:29
Ja, doe die class 66 maar. De Mehano mallen zie ik niet meer opduiken.

Ik heb toch het vermoeden dat we in 2012 met een gloednieuwe Class verrast gaan worden. Ook al waarschijnlijk niet van marklin

En als er een captrain komt, dan wel een zwarte hè :D


Ik heb de 2 class 66 van heljan.
Goede kwaliteit van de locs.
Alleen jammer van de cabine verlichting

of grijs :P



En wie wil deze nou niet?



Bart
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Ik zie zelf graag de V100 van de RRF een keer komen
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
De Beel

Groetjes Bert
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
huh De Beel
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Welke Diesel Loc zou marklin moeten maken