Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.

Gestart door 3rail zaterdag 04 juni 2011, 23:27:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Hallo
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Heey Edward,

Netjes gedaan en dat ziet er goed uit.
Je mag erg trots zijn op het resultaat en ik vind het knap gedaan.
Dank je voor het laten zien en ik heb van je verslag als foto´s genoten.

Groetjes,

Antal
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Hoi Edward,

Ziet er goed uit, wat een mooie auto had z'n lelijk iemand!
Was zijn auto niet zwart?
En er horen nog flaggetjes op toch?

MVG Clint
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Ik neem mijn petje af voor deze verbouwing van deze auto (daarom heb ik het topic ook naar dit board verplaatst).

Citaat van: marklin1995 op zondag 05 juni 2011, 00:39:13
Was zijn auto niet zwart?
Dat dacht ik ook, maar dat zal heel moeilijk te veranderen of aan te passen zijn.

CiteerEn er horen nog flaggetjes op toch?
Die horen er inderdaad op, maar of het zo geslaagd zal zijn om dat hier te laten zien betwijfel ik...
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Met 'omgekeerd' kruisje wellicht??


Maar fraaie en gedurfde verbouwing. Zonneklep er ook af zie ik? EN nog stoelen en stuur gewisseld, wat een priegelwerk.
Fraai model die Mercedes zo open.


Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
erg mooi verbouwd
zeker mooi gedaan met zoals hajo al zegt het priegelwerk
groet robert
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Om te vergelijken staat op de site van Paul Wouters een foto van het echte model welke in het museum in Sinsheim staat.

http://www.paul-wouters.nl/sh23.jpg


Edit Gerard: link bruikbaar gemaakt
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Ha, dat museum heb ik al eens bezocht :) Erg tof.

Erg geslaagd Edward! Inderdaad nog vlaggetjes plaatsen en hij is helemaal af (tenzij je de kleur nog aan wil passen naar zwart natuurlijk).

Gewoon een foto posten.. Als er mensen een kruisje te aanstootgevend vinden, moeten ze beter ook maar niet buiten komen, daar zie je ze nog regelmatig op een lantaarnpaal of stoeptegel...
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
En anders post je niet de foto zelf, maar een link er naar toe (Waarschuwing erbij). Dan heeft iemand de keuze om er op te klikken.
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Mooi gedaan ;)

Klein detail, maar meestal heeft ie zijn hand achter zijn rug, of omhoog natuurlijk.

Gr Eddie
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Hallo Edward,

Dat je een historisch motief probeert juist weer te geven hoeft nog niet in te houden dat je het regiem van destijds bewondert.

Citaat van: 3rail op zondag 05 juni 2011, 08:01:21
De flaggen komen er nog op, maar die zet ik niet op het forum. Mischien is dit te aanstoot gevend.

Er zijn talrijke modellen te koop van tanks en vliegtuigen uit die tijd waarop de swastika overduidelijk is afgebeeld, doch verzamelaars van dergelijke modellen weten dat. Op een treinenforum is het wat minder vanzelfsprekend dergelijke symbolen tegen te komen. Daarom siert het Edward dat hij hiermee wat terughoudend omgaat. :thumbup:

Groet,
Ronald
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Citaat van: AnalogDriver op woensdag 08 juni 2011, 04:30:16
Met 'omgekeerd' kruisje wellicht??
Een oppervlakkige kijker zal zo 1-2-3 het verschil niet zien tussen een "echt" hakenkruis en een gespiegeld exemplaar. Daarom lijkt me ook dit geen goede optie. Ik ben het met Ronald eens:
Citaat van: rorail op maandag 13 juni 2011, 02:46:48
...Daarom siert het Edward dat hij hiermee wat terughoudend omgaat. :thumbup:
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Heb meegemaakt dat een modelbouwwinkel zo "politiek correct" was dat men de swastika's uit de decalls van een Duits WO2 jachtvliegtuigmodel had wegggeknipt.

Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Politiek correct of niet, in modelbouw probeer je de werkelijkheid na te bootsen zo ook met deze periode, wat o.a. te zien is OP DEZE SITE.
Citaat van: rorail op maandag 13 juni 2011, 02:46:48
Hallo Edward,

Dat je een historisch motief probeert juist weer te geven hoeft nog niet in te houden dat je het regiem van destijds bewondert.

Citaat van: 3rail op zondag 05 juni 2011, 08:01:21
De flaggen komen er nog op, maar die zet ik niet op het forum. Mischien is dit te aanstoot gevend.

Er zijn talrijke modellen te koop van tanks en vliegtuigen uit die tijd waarop de swastika overduidelijk is afgebeeld, doch verzamelaars van dergelijke modellen weten dat. Op een treinenforum is het wat minder vanzelfsprekend dergelijke symbolen tegen te komen. Daarom siert het Edward dat hij hiermee wat terughoudend omgaat. :thumbup:
Groet,
Ronald

Mooier kun je het niet omschrijven.

Grt, Ronald.
Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Ook de Duitse Revell fabriek is roomser dan de paus. Op WO2 modellen wordt de swastika consequent verdonkeremaand.
Revell U.S.A. is wél waarheidsgetrouw.

Re:Ombouw Mercedes van Ricko naar Cabriolet.
Citaat van: Nobody op maandag 13 juni 2011, 16:06:21
Ook de Duitse Revell fabriek is roomser dan de paus. Op WO2 modellen wordt de swastika consequent verdonkeremaand.
Revell U.S.A. is wél waarheidsgetrouw.

Is/was de swastika niet verboden in Duitsland.


Ik vind dat je op een schaalmodel best een hakenkruis mag zetten wanneer het bedoeld is als historisch symbool. Als je het uit ideologisch oogpunt doet, ben je wel verkeerd bezig.
Maar ik ben dan ook van mening dat als je censuur toepaste op duitse schaalmodellen, dat dan langzaam wordt vergeten waar het hakenkruis voor stond. Je kunt de geschiedenis uiteraard ontkennen,en dat doe je volgens mij door vooral de uiterlijke kentekenen te censureren.
Duitsland heeft dat gedaan,niet meer naar kijken,niet meer aandenken.
Nou kieper dan meteen heel de geschiedenis maar in de vuilnisbak.

Edward, ik vindt het in ieder geval een knap stukje modelbouw :thumbup:

mvg
Henk