Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

mini Station, opstel sporen, mini BW-tje

Gestart door TGVke woensdag 01 juni 2011, 13:14:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mini Station, opstel sporen, mini BW-tje
Hallo treinfreaks,

Ik was even een het teken, en voor ik het wist had ik vanalles en nog wat op me baantje.
- mini station "links"
- opstelsporen
- mini BW rechts

Dit baantje zou voornamelijk dienen voor opstellen van goederen wagen, ook klaar zetten van personen wagens zou kunnen.
Het BW-tje zou groten deels dienen voor het draaien van loc's.



dit is alvast de eerste tekening in grote lijnen.
Ook moet het BW-tje nog sporen bij krijgen en aansluiting voor een locloods "of 2"

Mag ik alvast jullie mening over dit eerste ontwerp?

m,v,g
Dieter
Re:mini Station, opstel sporen, mini BW-tje
Als ik heel eerlijk vind ik het maar niks. De draaischijf ligt daar overbodig daarnaast liggen er heel wat rangeersporen maar kan je niet fatsoenlijk rangeren omdat je.steeds de doorgaande sporen blokkeert. Op die ruimte is veel meer uit te halen. DaarnAst mis ik bij de draaischijf sporen voor onderhoud voor de slakken en voor kolen te laden

Wil biet erg negatief over komen maar dit is mijn mening. Denk dat he er snel op uit gekeken bent

Mvg
Reinder
Re:mini Station, opstel sporen, mini BW-tje
Heej,

Concept ziet er al goed uit :)
Ik denk wel dat je opstelsporen wat aan de "korte" kant zijn.
Je zou ze met de bocht mee kunnen laten lopen. Dit geeft tefens een mooier effect. "idee dat de sporen in het landschap liggen".

Als de draaischijf alleen dient voor het draaien dan voldoet hij zo. Echter zou een paar extra sporen voor onderhoud zeker op zijn plaats zijn ;)

Succes met de verdere opbouw.

Groeten Mark