Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Treinenfoto's van NS-Daniël--> 11-09-17: tijd voor een 'kleine' update!

Gestart door NS-Daniel zaterdag 28 mei 2011, 14:52:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 17-6-15: Heerenveen, Oldenzaal, de Kameel en meer
Hele mooie foto's weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Een goede aankoop die Nikon!!!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 17-6-15: Heerenveen, Oldenzaal, de Kameel en meer
Hoi Daniël, leuk die 4 rijtuigen hier te zien, ik loop dagelijks rond op Sloterdijk waar de voorbereidingen bijna klaar zijn om deze rijtuigen te kunnen plaatsen, ik verwacht ze eigenlijk een van de komende dagen. Als je misschien weet wanneer ze komen.....
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 17-6-15: Heerenveen, Oldenzaal, de Kameel en meer
@Brund55: Dat zou zomaar kunnen, ik heb het nog niet getest!...;)
@H0-miessie: Dankjewell!! :)
@Dicklz: Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee!  O:-D O:-D
@frank-103: Ze gaan dinsdag weg uit Uitwellingerga Nope, gaat niet door. Wordt een andere keer... Ik weet niet of ze dan direct naar Sloterdijk gaan. De draaistellen ontbreken immers nog...
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland!
Ja, Engeland en Duitsland komen zo. Maar ik zie dat ik de fotoserie voor wat betreft de TrainLodge rijtuigen nog niet heb afgemaakt...

Op maandag 13 juli was het dan eindelijk zover: de door Hooghiemstra BV opgeknapte oude Bergland Expres rijtuigen werden vanuit Uitwellingerga door transportbedrijf G.L. de Haan vervoerd naar hun nieuwe standplaats Amsterdam Sloterdijk. Zoals bekend zal Trainlodge de rijtuigen gaan gebruiken als hotel.

Transport Trainlodge-rijtuigen naar Amsterdam. Uitwellingerga, 13 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.

Maandag 13 juli was het eerste transport van de eerste twee rijtuigen, waarna een dag later de andere twee rijtuigen volgde:

Transport Trainlodge-rijtuigen naar Amsterdam. Uitwellingerga, 14 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.


Trainlodge is onderweg naar Amsterdam. Boornzwaag, 14 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.
De laatste foto is helaas niet de beste foto, maar deze kan natuurlijk niet ontbreken in deze serie. De laatste twee rijtuigen, bestemd voor TrainLodge in Amsterdam, zijn zojuist uit Uitwellingerga vertrokken. Erg leuk dat deze oude Bergland Express rijtuigen door een relatief klein bedrijf in Friesland zijn opgeknapt. Erg leuk ook om dit project van dichtbij mee heb mogen maken. Wellicht volgt er nu meer in Friesland?;-)

Dan nu Engeland: Eind juni ben ik een weekje op vakantie geweest naar London, en uiteraard werden er wat plaatsen bezocht. Helaas heeft London op veel bruggen hoge muren/hekken geplaatst, zodat je maar weinig kan zien... Tóch is het gelukt:

London Battersea Power Station with Southern and SouthEastern trains, july 2, 2015 by NS-Daniël, on Flickr.
Voor sommigen wellicht bekend: Op de achtergrond zie je het bekende London Battersea Power Station, dat ook op het album Animals uit 1977 van Pink Floyd stond. Op de voorgrond wat treintjes van Southern rail en SouthEastern.


Colas Rail 66864 en 66847 met ballasttrein te Clapham Junction, 3 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.
Een foto vanaf het drukste station van de UK: Clapham Junction.


Geen treinenplaatjes, wel mooi:

London Big Ben and the Westminster Pier. June 29, 2015 by NS-Daniël, on Flickr.

London Tower Bridge, june 29, 2015 by NS-Daniël, on Flickr.


Verder ben ik vorige week in Zuid-Duitsland geweest, waar de oude vertrouwde Baureihe 218 nog altijd trouw hun dienst doen. Een selectie van de gemaakte plaatjes:

DB BR 218 411-7 met RE 57592 te Kempten, 06-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.


DB BR 218 456-2 met IC 2084 te Immenstadt, 04-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.
Loc 218 456-2 van de DB met IC 2084 langs de spoorwegovergang Kirchbichl net buiten Immenstadt. Deze IC Nebelhorn (2084) rijdt één keer per dag tussen Oberstdorf en Augsburg, waarbij er een aantal rijtuigen doorrijden naar Hamburg Altona. Reistijd: ongeveer 9 uren?


DB BR 218 464-6 met IC Nebelhorn 2085 te Aldstädten, 06-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.
In de middag komt de IC Nebelhorn (2085) al weer terug in Oberstdorf. Op de foto komt de trein met loc BR 218 464-6 langs het dorpje Aldstädten als deze bijna de eindbestemming Oberstdorf heeft bereikt. Op de achtergrond de berg Grünten.


DB BR 218 419 & 218 433 met EC 192 te Sontheim, 04-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.
De spoorlijn tussen Memmingen en Buchloe is een van die spoorlijntjes in Duitsland waar de oude vertrouwde armseinen met de bijbehorende seinwachter nog altijd dienst doen. Samen met de ?oude? serie BR 218, dat op termijn vervangen wordt door de nieuwe diesels BR 245, levert dat een leuk plaatje op. BR 218 419 & 433 komen met EuroCity 192 uit München naar Zürich langs het kleine dorpje Sontheim op 4 augustus 2015.


Verder ben ik ook nog een dagje in Oberhausen geweest:

DBS Ludmilla 232 908-4 + staaltrein te Oberhausen West, 21 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.


DBS 155 148-0 + ketelwagens te Oberhausen West, 21 juli 2015 by NS-Daniël, on Flickr.


Als laatste nog wat binnenlandse foto's:

NSI 186 116 + ICd 964 te Amsterdam CS, 15-07-15 by NS-Daniël, on Flickr.


NS 1737 + DDAR 7375 te (Meppel) Broekhuizen, 27-06-15 by NS-Daniël, on Flickr.


RTS 6336 te Steenwijk, 27 juni 2015 by NS-Daniël, on Flickr.

Zo, dat waren ze weer! Twee maanden achterstand ingelopen... ;)

Alle foto's zijn aanklikbaar, waarna je een grotere versie kunt bekijken met meer informatie!
Verder staan op deze pagina nog vele andere foto's van mij:
https://www.flickr.com/photos/55301942@N08/

Groetjes, Daniël
Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Duitsland! (oa BR 218 en Oberhausen)
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Duitsland! (oa BR 218 en Oberhausen)
Hele mooie plaatjes Daniel. Jammer dat Londen zich op treingebied niet makkelijk laat fotograferen. Maar iig toch toffe foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Duitsland! (oa BR 218 en Oberhausen)
Bedankt voor het plaatsen van deze foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Heel fraai!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Daniel,
Dank voor het delen van je mooie beelden.  :thumbup:

Leuk om de treinlodge te zien waar in in een ander draadje de huidige opstelling heb gedeeld.

Groet,

Erik
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Mooie foto's Daniël, alleen lijkt mij de datum onder de IC direct foto op ASD CS niet te kloppen.
Het moet nog de 15-08-15 worden. ;)
Nog even op Flickr gekeken, het blijkt dus 15-07-15 zijn.


Frits
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Bedankt weer voor het kijkplezier Daniël. :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
 :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Hele mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 12-08-15: Engeland en Duitsland (BR 218!)
Allen dank voor de leuke reacties! De komende tijd (misschien?) weer wat rust...;)

Citaat van: erik01 op woensdag 12 augustus 2015, 21:53:02
Daniel,
Dank voor het delen van je mooie beelden.  :thumbup:

Leuk om de treinlodge te zien waar in in een ander draadje de huidige opstelling heb gedeeld.

Groet,

Erik
Hoi Erik, thanks! Je zal dan ongetwijfeld deze foto's ook hebben gezien: https://flic.kr/s/aHskaDB7U7


Citaat van: Mug op donderdag 13 augustus 2015, 00:43:09
Mooie foto's Daniël, alleen lijkt mij de datum onder de IC direct foto op ASD CS niet te kloppen.
Het moet nog de 15-08-15 worden. ;)
Nog even op Flickr gekeken, het blijkt dus 15-07-15 zijn.

Frits
Hoi Frits, Je hebt helemaal gelijk. Heb het gelijk aangepast! :) Het is inmiddels 15-08 geweest, maar dan nog.;) Dankjewel!


Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
Iets meer rust, maar lang niet genoeg:

Omdat iedereen naar de VSM ging, kon ik natuurlijk ook niet ontbreken op hét stoomevenement van West-Europa:

VSM 23 076 te Beekbergen, 05-09-15 by NS-Daniël, on Flickr.


Zoals ieder jaar rijden een aantal rijtuigen van de VSM mee in de dienstregeling die tijdens Terug naar Toen wordt gereden. Om de rijtuigen in Apeldoorn te krijgen zou oorspronkelijk de NS 1202 rijden, maar wegens een defect moest de NS 1312 in actie komen. Op de terugreis naar Utrecht Maliebaan heb ik de trein ter hoogte van Stroe gefotografeerd:
NS 1312 + rijtuigen als trein 801202 te Stroe, 07-09-15 by Daniël de Ruig, on Flickr
Overigens, voor de liefhebbers: Het perron van Stroe is een noodperron en werd/wordt alleen gebruikt bij bijvoorbeeld werkzaamheden of bijzondere ritten. Helaas zal dit binnenkort voorbij zijn, want het het perron van Stroe wordt in november verwijderd.


Als laatste kwamen er twee weken geleden leuke treintjes in Zwolle:

NS 186 004 + ICR-stam 16508 te Zwolle, 25-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.


NS 1770 + ICB 145 te Zwolle, 25-08-15 by NS-Daniël, on Flickr.

So, Das war es!

Zoals gebruikelijk vind je meer info over de foto door erop te klikken! :)

Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:, bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Toch jammer dat je de gevulde koek gemist hebt O:-D
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
Mooie foto's Daniël! Ik was daar ook en ik zag op de 2e foto zag ik m vader. Hij hangt net voor mij :( toch grappig. De 2412 vind ik erg mooi geworden en dat stammetje achter de nieuwe ns lok ziet er prima uit.
Treinenfoto's van NS-Daniël--> VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
Hallo Daniël,
Dat zijn erg mooie foto's.
Bedankt voor het kijk plezier.

Groeten,

Remco
Treinenfoto's van NS-Daniël> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD Berlijntrein te Zwolle
Prachtige foto's Daniël vooral de 2530 is prachtig in beeld gebracht. :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
Mooi!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-09-15: VSM, Plan V, ICD en Berlijntrein te Zwolle
 :thumbup:

Mooie foto's!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
@Gerard: dat was zeker jammer! Wellicht iets voor de volgende editie?...;)
@Marklintim: inderdaad grappig! Zo zie je maar hoe klein de wereld is. De treinen zien er inderdaad erg mooi uit, zoals altijd!
@Remco, h0-Miessie, dp en Marklin5: Dank allen voor de leuke reacties! Ik doe iedere keer weer mn best... :) :)




De afgelopen maand toch weer flink wat treinen gezien. Sommige onverwachts, sommige gepland:


Plan V 480, 441 en 464 als trein 4627 te Zwolle, 22-09-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
Zo ook deze. Op dinsdag 22-09-15 werden de Plan V's 480, 441 (de oudste dienstvaardige trein van NS) en 464 eenmalig in de sprinterserie 4600 tussen Zwolle en Amsterdam werden ingezet. Bij toeval had ik een tussenuur op het moment dat de Plan V's weer in Zwolle kwamen, dus toen ben ik maar even naar het station gefietst. Ach ja, je moet wat...;)

Nog meer Plan V:

NS Plan V 444 te 's-Hertogenbosch, 26-09-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.


NS Plan V 466 te Oosterbeek, 22-10-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.



NS Plan U 114 als trein 28203 te Zetten-Andelst, 26-09-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
Op 26 september 2015 reed de Plan U van het Spoorwegmuseum voor de vrienden van het NSM een rondrit door Nederland. Vanuit het Maliebaanstation ging de rit via Weesp over de Flevo- en Hanzelijn naar onder andere Deventer, Arnhem en Tiel. Hierbij werd ook de Betuwelijn tussen Elst en Tiel gebruikt. Zo komt het treinstel onder treinnummer 28203 op tijd langs de boomgaarden rond Zetten-Andelst.


De afgelopen maanden is defensie erg druk met het vervoeren en verplaatsen van divers militair materieel vanuit onder andere Steenwijk, 't Harde en Amersfoort naar Duitsland en vv. Zo ook 'n week geleden:

DBS 6469 met Militair vervoer te Steenwijk, 15-10-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

Op zaterdag 16 oktober 2015 organiseerde Het Spoorwegmuseum wederom een rit door Nederland, maar dit keer voor de vrijwilligers van het museum. De trein die hiervoor werd gebruikt was de 1312 met een aantal rijtuigen. Om dit mogelijk te maken moesten een aantal treinen tijdelijk even ruimte maken. Zo ook de mat'46 276 en de DE1 41, die op het laatste stukje spoor richting Lunetten staan. Oude tijden herleven!

NS Mat'46 276 + NS DE1 41 te Utrecht Maliebaan, 16-10-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

Afgelopen woensdag (21-10-15) ben ik maar weer even de laatste dieseltreinen van NS gaan bekijken tussen Kampen, Zwolle en Wierden:

NS DM'90 3448 te IJsselmuiden, 21-10-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

NS DM'90 3448 te Kampen, 21-10-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

Andere foto's zijn zoals altijd hier te vinden: https://www.flickr.com/photos/55301942@N08/

Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
Prachtige foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
-Daniel:
Dank voor het plaatsen van deze mooie plaatjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
Hoi Daniel,

bedankt weer voor het plaatsen van deze mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
Bedankt voor het plaatsen van deze reportage :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
Prachtig!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
Daniël,

Ik heb weer heerlijk kunnen genieten van je prachtige foto's, vakwerk!  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Treinenfoto's van NS-Daniël--> 23-10-15: Uitstervend- & museummaterieel in NL
De historie druipt er van af. Mooie foto's.  :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Wederom dank aan allen voor de leuke reacties, we gaan gewoon door!



Kijk maar, want deze keer bestaan de vijf foto's enkel uit een aantal Plan V treinstellen:

NS Plan V 457 en 963 te Utrecht CS, 14-11-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.


NS Plan V 457 en 963 te Utrecht Biltstraat, 14-11-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
Waarschijnlijk de laatste keer dat er Plan V in het centrum van Utrecht te vinden is: Op 14 november 2015 reden de Plan V?s 457 en 963  de pendel tussen Het Spoorwegmuseum en Utrecht Centraal. In de middag komen de treinstellen als trein 28317 langs het voormalig station Utrecht Biltstraat. Dit station werd geopend in 1885 door de HIJSM en heeft tot het stoppen van het reizigersvervoer op dit lijntje in 1939 dienstgedaan. Wat reeds nog over is, is de brede groenstrook van het vroegere perron. Op de achtergrond zijn de torens van de Paardenkathedraal te zien. Utrecht Biltstraat, 14-11-15.


NS Plan V 965 en 454 te Spaubeek, 18-11-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
Op 18 november 2015 komen de Plan V?s 965 en 454 met trein 6933 onder leiding van een vrolijke machinist het station van Spaubeek binnengereden. Groet terug aan de machinist! ✌️:-) Spaubeek, 18-11-15.


NS Plan V 454 en 965 te Spaubeek, 18-11-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
De NS Plan V?s 454 en 965 komen als trein 6944 het kleine stationnetje van Spaubeek binnengereden op 18 november 2015.


En als laatste een tijdloos plaatje:

NS Plan U 114 en NS Plan V 457 te Utrecht Maliebaan, 14-11-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

En ohja, bij de dag dat ik DM'90 spotte bij Raalte nog wat leuke capriolen uitgehaald:


Dat was 'm weer!

Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
leuke foto's weer daniel, zo'n mat 64 blijft mooi en toch jammer dat ze eruit gaan.
bij de laatste foto kan je nog een keer plan V met plan U vergelijken. plan u heeft lagere koppelingen, geen plastic zijruiten, en bredere kabine ramen.
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Hallo Daniël,
Dat zijn weer erg mooie foto's.
Bedankt voor het kijk plezier.

Groeten,

Remco
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Mooie foto's Daniel. :thumbup:
Nog een paar weekjes en dan is het gedaan met de inzet van Plan V. :-(

Citaat van: marklintim op vrijdag 20 november 2015, 23:40:02
...plan V met plan U vergelijken. plan u heeft lagere koppelingen, geen plastic zijruiten....
Die gele kapjes in de zijruitjes zijn pas in de jaren 90 geplaatst.
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Citaat van: marklintim op vrijdag 20 november 2015, 23:40:02
bij de laatste foto kan je nog een keer plan V met plan U vergelijken. plan u heeft lagere koppelingen

Plan U kan worden samengesteld met DE-1 en DE-2.
Tevens kunnen deze dieselstellen worden samengesteld met Mat-46 en Mat-54.

Stichting Mat-54 heeft in april 2005 een excursie gemaakt naar het noorden met de DE-1 van het spoorwegmuseum op sleep tot aan Meppel!

Gr. Fred.
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Maar wel alleen op sleep!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Fraai!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Dank allen weer voor de leuke reacties!!  :) :) O:-D

Binnenkort weer veel meer...
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
Het blijft mooi materieel op mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 20-11-15: Uitstervend materieel in NL
PS, ik zie net het filmpje pas wat je erbij plaatste.
Als je de link zonder 's' (dus http in plaats van https) post, dan geeft het forum een preview:



Hoe hadden jullie die cam's vastgezet?
Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
@dp, dank! Heb het aangepast. De camera's zijn onze telefoons, welke we in een bordje dat aan de biels is bevestigd leggen. Door middel van een steentje zit deze dan echt vast. Camera aanzetten, wachten, trein komt langs en dan weer pakken! :thumbup:




Maar weer even een nieuwe lading foto's, vooral van toen Plan V nog planmatig werd ingezet:


NMBS MS80 414 te Maastricht Randwyck, 02-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.
Onder verantwoordelijkheid van NS bedient de NMBS tussen Maastricht en de Belgische grens eens per uur het stationnetje dat verder niet door een andere vervoerder wordt bedient: Eijsden. In Zuid-Limburg schijnt altijd de zon, en zodoende komt MS80-treinstel 414 door Maastricht als deze onder treinnummer 5385 onderweg is naar België. Maastricht, 02-12-15.

Een foto met (helaas) veel schaduw, maar omdat je in het zuiden nog zoveel bergen tegenkomt...;)

NS Plan V 454 en 478 te Geulle, 02-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.


NS Plan V 458 te Boxtel, 05-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.


Op 8 december 2015 maakte de NS 2205 van de SHD samen met het CTO meetrijtuig (TU Delft) een rit richting het hoge noorden. Hierbij werden twee ritten tussen Zwolle en Onnen gemaakt. Na het kopmaken bij Zwolle Rangeer staat de trein te wachten om te starten aan de tweede slag naar Onnen.

NS SHD 2205 + CTO meetrijtuig te Zwolle, 08-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

Toevalligerwijs reed ook op 9 december 2015 de NS 2205 van de SHD samen met het CTO-Meetrijtuig door het land. Dit keer ging de rit naar het zuiden, waarbij Maastricht en Heerlen werden aangedaan. Op de terugweg richting Amersfoort komt de trein het station van Weert binnengereden. Deze foto werd door Flickr "ge-Explored"

NS SHD 2205 + CTO Meetrijtuig te Weert, 09-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

Het bijna futuristische station Nijmegen Goffert in combinatie met oude treinstellen zorgt altijd voor een leuke foto. Zo ook op 9 december 2015, waarbij de Plan V?s 480 en 447 in trein 9626 reden. Op de foto het vertrek van de treinstellen richting hun eindbestemming Nijmegen.

NS Plan V 480 en 447 te Nijmegen Goffert, 09-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.

En toen was 13 december geweest en daarmee eindigde de planmatige inzet van de Plan V. Zoals velen al verwachtte, zijn de treinstellen nog altijd onmisbaar voor NS en zodoende kon een plaatje worden gemaakt van een situatie dat aanvankelijk niet mogelijk was... (Per 13 december heet station Enschede Drienerlo station Enschede Kennispark)

NS Plan V 471, 463 en 443 te Enschede Kennispark, 18-12-15 by Daniël de Ruig, on Flickr.




Als laatste drie nachtplaatjes:


(@citaat Deze twee foto's werden door Flickr "ge-Explored")


Dat was 'm weer!
Allen een gezond en spoors 2016 toegewenst! :)

Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
Weer erg mooi. Vooral de eerste van de drie nachtplaatjes (eigenlijk avondopname) vind ik zeer stemmig. :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
Hele mooie foto's Daniel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, bedankt voor het plaatsen.

groeten Martin
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
Citaat van: NS-Daniel op zondag 03 januari 2016, 14:50:25
Een foto met (helaas) veel schaduw, maar omdat je in het zuiden nog zoveel bergen tegenkomt...;)
Tja, de combinatie bergen en zon geeft nu eenmaal schaduw... :wink:

Alweer mooie foto's, GZD in 2016.
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 03-01-16: De NMBS, NS 2205 en nightshots!
Fraai!
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-04-16: Van alles wat!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-04-16: Van alles wat!
Aan de leuke reacties te zien (Danke sehr!!) heb ik jullie weer een flink tijdje moeten laten wachten... Tijd voor een update dus!
Info over de foto: klik!

De écht laatste weken van Plan V kwamen ze zo ongeveer overal terecht:

NS Plan V 466, 464 en 451 te Eindhoven, 05-02-16.


NS Plan V 456 en 455 te Ede-Wageningen, 19-02-16.


NS Plan V 478, 479 en 458 te Schiphol Airport, 19-02-16.


NS Plan V 451 en 455 te Soest, 27-02-16.

En helaas staan ze een paar weken later afgedankt tussen al het andere afgedankte materieel:

Terzijdegesteld NS-materieel te Nijmegen, 03-04-16.


De Schaatsexpress bij Heerenveen IJsstadion, een station dat helaas niet meer gebruikt wordt tijdens evenementen in Thialf:

NS DDZ 7513 en 7526 te Heerenveen IJsstadion, 14-02-16.


DM'90 zonder bovenleiding:

NS DM'90 3429 en 3433 te Stadshagen, 08-02-16.


NS DM'90 3449 en 3441 te Nijverdal, 26-02-16.


NS DM'90 3426 te Kampen, 27-02-16.


(Ver)Nieuw(d)e meuk in Nederland:

Siemens BR189 823-8 en Vectron 193 902 te Zwolle, 17-02-16.


NS Flirt3 2501 te Zwolle Rangeer, 06-04-16.


NS DDM1 7201 met loc 1779 te Zwolle, 24-03-16.


Internationale omgeleide treinen:
:arrow:Vanwege werkzaamheden bij Amsterdam werden de ICE en CNL via Hilversum omgeleid, waardoor ze onder de historische Gotische bogen moesten rijden.

DB ICE 4610 te Hilversum Sportpark, 03-04-16


NSI BR186 238 met CNL 419 te Amsterdam CS, 03-04-16.


Militair materieel op het spoor:

DBC 6455 met MVV te Steenwijk, 07-03-16.


DBC 6461 met MVV te Steenwijk, 15-02-16.


DBC 6464 met MVV te Steenwijk, 22-01-16.


Je zou het bijna niet geloven, maar twee Plan V's die een defecte VIRM bij Meppel moesten komen redden, gaven het zelf ook op:

DBC 6411 met NS Plan V 479 & 455 en VIRM 9518 te Meppel, 05-03-16.


Als afsluiter een plaatje van de Muizenneus (Mat'46) van Het Spoorwegmuseum die speciaal voor een besloten gezelschap naar Heerenveen kwam:

NS Mat?46 273 te Heerenveen, 08-04-16.

Zo, dat was 'm weer! Dit is lang niet alles, dus check even: https://www.flickr.com/photos/55301942@N08/

Thanks!

Groetjes, Daniël
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-04-16: Van alles wat!
 @citaat Bedankt voor de mooie foto's :exclaim:
Re: Treinenfoto's van NS-Daniël--> 09-04-16: Van alles wat!
erug mooie platen weer daniel :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: