Kijk een naar je screenshots.
Bij IP-adres van de CS2 heb je het IP-adres van je PC netwerkkaart ingevuld, n.l. 169.254.18.28.
Om te beginnen verander dat in je CS2 eens naar 169.254.29. En doe dat ook bij iTrain.
En vul bij de Doel-adres 169.254.18.255.
Moet de CS2 dan inderdaad
twee IP-adressen toegewezen krijgen?! Ik had zoveel begrepen dat het IP-adres in het sub-scherm "IP"
hetzelfde adres is als het doel-adres dat (automatisch) wordt ingevuld in het sub-scherm "CAN".
Bij een subnetmasker 255.255.0.0 moet het doel-adres
zekerste-weten eindigen op 2x 255. (Zie mijn vorige berichtje.)
En het zint mij nog steeds niet dat het netwerk segment niet valt binnen 192.168.*.* of 10.0.*.*.
[Zoeker-de-zoek.] Aha! Ook dit heeft speciale betekenis en is voor
Link-locaal adressen. Dit is een fall-back methode wanneer geen automatische (DHCP) netwerk configuratie plaats kan vinden en handmatige configuratie door een beheerder onwenselijk is. Het adres wordt dan pseudo-willekeurig toegewezen, waarbij nummer conflicten gracieus worden opgelost.
In dat geval kan het IP-adres van de PC dus elke keer verschillen (zelfde probleem als bij DHCP). Dat wil je niet! Tijd om die PC van een vast IP-adres te voorzien op die vaste netwerk verbinding; de LAN-verbinding (de netwerkkaart waarop de CS2 is aangesloten).
Staat hier uitgelegd:
http://computertotaal.nl/article/21875/vast-ip-adres.htmlKies hierbij een IP-adres voor een officieel locaal netwerk segment: staat ook op Wikipedia aangegeven;
alle IPv4 nummer bereiken die gebruikt kunnen worden voor locale/privé netwerken.
Let op: omdat jouw draadloze netwerk reeds het segment 192.168.
2.* heeft moet dit natuurlijk een
ander segment zijn dan deze.
Omdat je nu toch de PC handmatig configureert kun je ook dat subnetmasker wijzigen. Gebruik de volgende instellingen:
Netwerk instellingen voor de LAN-verbinding (= vaste netwerk kaart) op de PC:
Het volgende IP-adres gebruiken: aangevinkt
IP-adres: 192.168.
100.1IP-subnetmasker:
255.255.255.0Standaard gateway:
DNS-Server:
(Standaard gateway en DNS-server blijven verder leeg, want zijn niet relevant voor 1-op-1 communicatie.)
Configuratie op de CS2:
handmatig: aan
IP-adres: 192.168.
100.255 (Het hoogste adres als doel-adres voor CS2, deze zou ook automatisch opgepikt moeten worden als doel-adres in het sub-scherm "CAN". Controleer dit even voor de zekerheid en laat ff weten wanneer dit niet zo is.)
IP-subnetmasker:
255.255.255.0Standaard gateway:
DNS-Server:
Door de verwarring over IP-adres versus doel-adres kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat dit nu wél werkt. Maar daar komen we snel genoeg achter en het is dan razendsnel aangepast.
Vriendelijke groet,
Keesjan