Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Het bouwen van een brug

Gestart door Marty01 zaterdag 28 mei 2011, 10:39:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het bouwen van een brug
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Het bouwen van een brug
Hallo allemaal.

Wie kan mij helpen? Ik wil graag een dijk maken die over een kanaal gaat. Met een brug
Even voor de brug rijdt de trein de dijk op. En even later natuurlijk er weer af. Nu is mijn vraag: hoe kan ik het beste een dijk maken, voor mijn brug. Ik zat te denken aan piepschuim, daar gaas overheen te doen en dat dan te verven. Maar omdat de rails ook moet aansluiten op de omhoog gaande dijk, moet daar dan een speciaal stuk rails voor zijn of niet? De schaal waar ik mee ga rijden is schaal N. Dit vanwege de beperkte ruimte in mijn kamer. 
Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven en dat ik geholpen kan worden.


Met Vriendelijke Groetjes;

Marty
Re:Het bouwen van een brug
Lid sinds: 2006

offline
Re:Het bouwen van een brug
Marty,

Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je ervan uit gaat dat er een knik in de rails moet komen tussen horizontaal en stijgend (de dijk). Dit kan echter niet. De overgang tussen vlak en hellend moet altijd heel vloeiend verlopen.

Lees eens een paar topics hier over modelbaanbouw en je weet al een stuk meer.

Je geeft aan dat je schaal N rijdt vanwege de beperkte ruimte. heb je wel genoeg ruimte om een spoor langzaam omhoog te laten lopen en daarna te laten dalen? Hoe groot wil je het hoogteverschil maken tussen het hoogste punt van de dijk en het platte vlak? En als laatste binnen hoeveel raillengte wil je dit hoogteverschil overbruggen?

Gr.

Roger
Re:Het bouwen van een brug
je kan ook een dal maken met daar een brug over dan kan je gewoon je rails vlak laten liggen en haal je een stuk uit de plaat op de voorgrond en daar maak je dan een dal met rotsen enzo......

mvg niKo