Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

cs2 en pc

Gestart door D. Eshuis zondag 22 mei 2011, 11:28:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs2 en pc
D. Eshuis
gast

cs2 en pc
Wie kan mij helpen. Ik heb de proef versie van I-train en een cs2. Maar ik krijg de verbinding tussen de pc en e cs2 niet aan de praat
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Beste D,

Je geeft een beetje weinig informatie wat het exacte probleem is. Met alleen de mededeling "hij doet het niet" kan niemand je natuurlijk helpen. ;)

Begin even bij het begin; hoe heb je de CS2 aangesloten met jouw PC? Direct of via een netwerk router? Kan je (los van iTrain) vanaf jouw PC al een verbinding maken met de CS2?

Ik ben geen bezitter van een CS2, maar wel een CS1. Aansluiten op een netwerk is voor beiden, normaal gesproken, hetzelfde. Zet de CS eerst uit (mocht ie nog aan staan) en sluit een internet kabel aan tussen de CS en de (draadloze) netwerk router. Let op!: als je de CS2 direct op jouw PC wil aansluiten heb je een speciale internet kabel nodig (een crosslink kabel).

Via een netwerk router gaat het herkennen van de CS vervolgens meestal automagisch (via DHCP); de CS meldt zich aan op het netwerk en krijgt automatisch een adres toegewezen van de router. Dit adres, het IP-adres, heb je nodig om vanaf jouw PC verbinding te kunnen maken met de CS.

Voordat ik verder in detail ga, vertel eerst even waar je nu blijft steken.


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
Dag keesjan
pc is via een crossedlink kabel aangesloten op de pc.
Ik krijg geen verbinding met de cs2
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
op de cs2 staat bij setup op auto.
gateway is aangevinkt
doel adres ???????
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Misschien moet je ff op "?" klikken voor meer informatie.

Die handleiding is in ieder geval niet erg informatief.


Wat voor besturings systeem heb je op jouw computer? En gebruik je DHCP in jouw netwerk?
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
weet niet wat dhcp is
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Geen probleem.

Welk besturings systeem gebruik je? Windows XP, Vista, 7 of anders?
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
windows xp
Re:cs2 en pc
Nobody
gast

Re:cs2 en pc
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
ok, en nu?
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
OK.

Zie trouwens in een ander draadje (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27275.msg472020#msg472020) dat een directe kabel verbinding met PC nooit samenwerkt met DHCP.

We moeten dus handmatig een IP-adres toekennen aan de CS2.

Hiervoor moeten we weten welk netwerk domein er gebruikt wordt in jouw netwerk. Meestal is dat iets van "192.168.*"

Kun je een command prompt openen en dan het commando "ipconfig" typen. Dit verschaft ons informatie over jouw netwerk settings.
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
heb ik reeds gedaan
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Per netwerk verbinding zie je hier het IP-adres waaronder jouw PC bekend is.

Bijv.

Draadloos LAN-adapter (...):
   IPv4-adres......: 192.168.1.7

Ethernet-adapter (...):
   IPv4-adres......: etc.

We moeten dit IP-adres weten. Wat is het?
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
///
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Andere gegevens die je hierin terug kan vinden zijn:

Standaardgateway: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

Waarschuwing: het moet wel ergens in 192.168.* of 10.0.* bereik liggen, anders zit je direct te rommelen in het netwerk van jouw Internet provider en daarin kunnen we niet zomaar een IP-adres claimen!!!

Mocht dit niet het geval zijn dan moet je eerst de Internet router instellen dat hij NAT (Network Address Translation) gebruikt. Zie hiervoor de handleiding van jouw router. (Zie ook dit bericht.)

Volgende stap is om de PC een vast IP-adres te geven, anders moet je de CS telkens opnieuw instellen voor het gewijzigde IP-adres. :(

Staat hier uitgelegd: http://computertotaal.nl/article/21875/vast-ip-adres.html


Dan nu de CS:

Laten we aannemen dat jouw PC het (vaste) IP-adres 192.168.1.100 heeft gekregen.

Hiermee kunnen we een vast IP-adres instellen op de CS2 die binnen jouw netwerk (192.168.1.*) valt.

Dus komt er een vinkje bij "handmatig" en stellen we in:

ip-adres (computer): 192.168.1.100
subnet masker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.1
dns-server: 192.168.1.1 (meestal identiek aan standaardgateway)
doel-adres (CS2): 192.168.1.101 (101 is een willekeurig getal dat niet hetzelfde mag zijn als een adres van andere apparaten in het netwerk (dus in voorbeeld niet '100', want dat is het adres van de computer). Meestal is een getal tussen 20 en 255 veilig)

Klein voorbehoud. Zoals gezegd heb ik geen CS2 en wordt ik een beetje verward door ip-adres en doel-adres. Volgens mij wordt hier respectievelijk het computer adres en het CS2 adres bedoeld (dat laatste ben ik 99% zeker).

Ik ga hierbij af op de info uit dat andere draadje, waar staat:

CiteerDHCP wird aber nie mit einer direkten Kabelverbindung funktionieren, denn dann bekommen Geräte keine IP-Adresse mehr vom Router. Daher musst du bei einer direkten Kabelverbindung die IP-Adresse (192.168.2.x) , Subnetzmaske (255.255.255.0), Gateway (192.168.2.1), DNS-Server (192.168.2.1) manuell im REchner und der CS2 eintragen (inkl. Zieladresse 192.168.2.255 in der CS2).

Als je dit hebt ingesteld zou je met een web browser contact moeten kunnen maken met de CS2:

http://192.168.1.101

Ben benieuwd, want dit is ook voor mij onbekend terrein.


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:cs2 en pc
Spoorman
gast

Re:cs2 en pc
Ingewikkeld........  :?

Gr, Ben.
Re:cs2 en pc
Lid sinds: 2008

offline
Re:cs2 en pc
Ja, misschien iets té ingewikkeld, want het blijft akkelig stil.

Hoop niet dat D. Eshuis met deze info zijn netwerk connectie per ongeluk verhaspeld heeft en daardoor niet meer op het Internet kan komen. :(

Ik begin me al schuldig te voelen...  :?

Keesjan
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
hij leeft nog.

het werkt nu.
nu allen nog uitvogelen hoe Itrain werkt
Re:cs2 en pc
D. Eshuis
gast

Re:cs2 en pc
Ik ben nu zo ver dat alles goed staat. door te pingen is geconstateerd dat het goed is aangesloten en de juiste ip adressen zijn opgegeven.
Maar toch is er geen communicatie tussen de twee.
I train ziet geen treinen staan en ook geen meldingen van mijn bezet melders.
Wie weet wat ik fout doe!
Re:cs2 en pc
Edwin
gast

Re:cs2 en pc
Als je het ip adres van de CS2 in je browser invult heb je dan wel contact?

Edwin