Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

roco

Gestart door meclaren zaterdag 21 mei 2011, 18:40:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
roco
meclaren
gast

roco
Heb een vraag over roco loc`s.
Hoe kan je zien welke geschikt is voor marklin en zijn deze treinen betrouwbaar.
Re:roco
Freak
gast

Re:roco
Staat bij dat ze geschikt zijn voor AC, ook aangegeven  met ~ .
Roco loks zijn betrouwbaar.

Mvg,
Peter
Re:roco
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:roco
Hallo Meclaren

en ze hebben meestal een grijze verpakking (nieuwe dan)
Re:roco
Lid sinds: 2008

offline
Re:roco
Zit ook een sleper onder

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re:roco
meclaren
gast

Re:roco
dank jullie kon net 1 via ebay kopen maar was net te laat met een bieding.
ging om deze loc Roco H0 69341 Dampflok BR 01 DRG voor  euro 92,88

Re:roco
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:roco
Hallo Meclaren

dat is inderdaad een wisselstroom loc
Re:roco
AlexH
gast

Re:roco
Heb 1 roco loc tot nu toe. Rijd echt super! Soepel, kan heel langzaam en is erg sterk! (Heb hem gekocht zonder decoder en er zit nu een lopi v4 in). Hij kan al m'n wagons (28) trekken zonder moeite. Ondanks dat het een budget loc is van roco (playtime serie) vind ik hem mooier rijden dan de Märklin locs die ik heb. Ben tot nu toe nogal gecharmeerd geraakt van roco locs door deze. ;)
Re:roco
meclaren
gast

Re:roco
Jammer dat ik 5 seconden te laat was.
Re:roco
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:roco
Citaat van: meclaren op zaterdag 21 mei 2011, 19:36:05
Jammer dat ik 5 seconden te laat was.

Dat is inderdaad jammer. Ik heb zelf een NS 2400 in bruin van Roco en deze rijdt erg mooi. Zeer binnenkort komt er een BR 146.2 van de DB bij en ik sluit niet uit dat ik ooit ook nog eens een NS Plan V met Sound ga nemen. Ik heb ook een Fleischmann NS Sprinter, maar daarvan vallen de rijeigenschappen behoorlijk tegen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:roco
AnalogDriver
gast

Re:roco
Algemeen goed, trekkracht wat minder dan Märklin (BR 44 bijvoorbneeld) maar gedetailleerdere modellen.

Wat lastiger in demontage dan Märklin, in het algemeen

Rijden 'mooier'.

Ik heb onlangs voor 40 euro een E-18 gekocht met mankement. Dat hersteld (slippende overbrenging), maar dat ding rijdt slecht, ben nog  bezig met verbeteren.
Maar overige Roco loks die ik heb (stuk of 10): prima, zeer tevreden.

Hajo
Re:roco
Lid sinds: 2007

offline
Re:roco
Je herkent de drierailmodellen ook gewoon aan de catalogusnummers. Daarvoor zijn momenteel de nummers 68xxx en 69xxx gereserveerd.
Ter illustratie. De eerste bruine 2400 had als catalogusnummer 62790 en de drierailvariant werd 68790.
Re:roco
Nobody
gast

Re:roco
Ler er wel op dat de langere stoomlocmodellen niet door boog R1 kunnen rijden.
Re:roco
Lid sinds: 2011

offline
Re:roco
Ik heb een aantal Roco drierail wisselstroomlocs. Allemaal uitstekend. Rijden fantastisch, stil en soepel maar hebben door een iets lager gewicht wel iets minder trekkracht dan Marklin locs. Daarnaast beter detaillering maar daar staat dan weer een grotere kwetsbaarheid tegenover. Ik ben over al mijn Roco 3 rail locs zeer tevreden.
Re:roco
Bennie111
gast

Re:roco
Heb de nieuwe RAILJET van Roco lopen, subliem ook het geluid. :thumbup: Alleen vind ik de stroomafnemer een beetje slap, maar doet het goed.
Koppeling past niet op de Jagendorfer rijtuigen, :( dit probleem heb ik aangekaart bij Roco en ook bij Jagendorfer, ik wacht nog op antwoord.
Re:roco
TimT
gast

Re:roco
Citaat van: Bennie111 op zondag 07 augustus 2011, 19:37:13
Heb de nieuwe RAILJET van Roco lopen, subliem ook het geluid. :thumbup: Alleen vind ik de stroomafnemer een beetje slap, maar doet het goed.
Koppeling past niet op de Jagendorfer rijtuigen, :( dit probleem heb ik aangekaart bij Roco en ook bij Jagendorfer, ik wacht nog op antwoord.

Heb je er een filmpje of fotos van want ik vind het een pracht loc :D
Groeten Tim
Re:roco
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:roco
Je kan ze ook aan het artikelnummer herkennen. De loks/treinstellen hebben een artikelnummer die beginnen met 68xxx of 69xxx. (ongeveer vanaf 2001)

Groeten,

Leon.
Re:roco
Aliebengalie
gast

Re:roco
Citaat van: henkv op zaterdag 21 mei 2011, 20:18:22
Je herkent de drierailmodellen ook gewoon aan de catalogusnummers. Daarvoor zijn momenteel de nummers 68xxx en 69xxx gereserveerd.
Ter illustratie. De eerste bruine 2400 had als catalogusnummer 62790 en de drierailvariant werd 68790.

Stond er al Leon...... :D :D :D
Mvg: Alex
Re:roco
Spoorman
gast

Re:roco
Citaat van: marc-lin op zaterdag 16 juli 2011, 22:54:14

Ik heb een aantal Roco drierail wisselstroomlocs. Allemaal uitstekend. Rijden fantastisch, stil en soepel maar hebben door een iets lager gewicht wel iets minder trekkracht dan Marklin locs.


Doorgaans wordt bij draaistellok's één aandrijfas opgeofferd om ruimte te maken voor de slepert. Maar soms loont het een 2railer te kopen en die zelf om te bouwen met behoud van alle aandrijvingen. En je hebt dan tevens vrije decoderkeuze voor hen die willen MFX'en.

Gr, Ben.
Re:roco
Lid sinds: 2009

offline
Re:roco
Heb zelf meerdere ROCO AC machines, ben zeer tevreden over de rijeigenschappen en detailering. Trekkracht is ook voldoende voor de gemiddelde modelbaan. :thumbup:
Re:roco
Lid sinds: 2010

offline
Re:roco
Citaat van: Bennie111 op zondag 07 augustus 2011, 19:37:13
Heb de nieuwe RAILJET van Roco lopen, subliem ook het geluid. :thumbup: Alleen vind ik de stroomafnemer een beetje slap, maar doet het goed. Koppeling past niet op de Jagendorfer rijtuigen, :( dit probleem heb ik aangekaart bij Roco en ook bij Jagendorfer, ik wacht nog op antwoord.


Koppelingen gewoon vervangen door eigen exemplaren? Op alle rijtuigen en loks zit tegenwoordig NEM-schachten. Je kan er gewoon koppelingen in steken die je zelf er in wil hebben. Dus even de oude koppeling eruit en de nieuwe (kort)koppeling erin.

Groeten Ronald.