Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

54801 Wagon met Fendt tractor 1:32

Gestart door erwinraaben55 dinsdag 13 februari 2007, 21:28:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Hallo

Ik heb een vraag over de Märklin 54801 lageboordwagen? met Fendt tractor van Siku.

Ik heb totaal geen verstand van treinen en Märklin, en dat hoeft van mij ook niet zo percé, maar ik ben wel een verzamelaar van Siku trekkers, en dan metname van het merk Fendt.

De set waar ik het nu over heb, heb ik in mijn bezit, maar ik zou er graag nog wat meer over willen weten. Ik heb namelijk voor 1,5 jaar geleden voor het eerst van deze set gehoord, en direct gevonden op Ebay.de. Even later kwam er een andere set met deze trekker op ebay. Dit was een soort starters pakket ofzo, met rails en meerdere wagons etc. Veel weet ik hier niet over, en dat is nou juist wat ik wel wil. Ik weet namelijk niet zeker of dat een originele set is geweest van Märklin. De trekker met lageboordwagen leek wel mooi in de doos te passen, dus het leek wel echt. Ik zou informatie over dit pakket willen hebben, vooral het stocknummer, en waar ik er misschien nog 1 zou kunnen kopen.

Verder heb ik foto's gezien van de set 54801 met een andere kleur tractor op de wagen. Deze was namelijk niet geel, maar oranje, en had geen witte velgen, maar grijze. Is die ook origineel zo uitgebracht met oranje en grijze velgen??? Of is dat een ombouw geweest van een modelbouwer???

Verder zou ik nog graag info willen hebben over de samenwerking van Märklin met siku, hoe ze tot die samenwerking tot stand zijn gekomen etc.

Ik hoop dat ik op dit forum de juiste personen tref die mij wat meer over dit alles kunnen vertellen.

Mvg

Erwin, een Siku verzamelaar
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Aan de wil om je te helpen zal het hier op het forum niet ontbreken. Desondanks denk ik niet dat je veel aan ons zult hebben. 99% van de forummers rijdt op schaal H0 en weet dus relatief weinig af van de activiteiten van Märklin in andere schalen.

Als je naar de Märklin site gaat, ( www.marklin.nl ) kun je eens proberen te zoeken in de productdatabank. Misschien levert dat nog nuttige informatie op.
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
okee, bedankt voor de snelle reactie.

Ik had al wel zo'n idee dat de spoor 1 schaal niet zo veel gebruikt was  :lol:

Helaas helpt de marklin site ook niet, die gaan meestal niet terug tot 1996 namelijk.

Misschien iemand een idee waar wel veel spoor 1 verzamelaars samen komen??

Mogen ook engelstalige of duitstalige fora zijn hoor.

mvg

Erwin
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Erwin,

Marklin 54801 zat in het Marklin Maxi programma,dit is spoor 1 maar in een simpele uitvoering,blikken locomotieven en zo.
Is een uitgave van 1996,is tot 2000 gemaakt.
Plaatjes op internet geven een groene wagon,een oranje tractor met witte kap en witte velgen.
Op de wagon staat de tekst: Wer Fendt fahrt-fuhrt.
Zie ook www.farmerforum.nl,hier wordt over modeltractoren geschreven.
Groet,
Paul.
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Oh wat een lol  :lol:

Ik weet dat het in 1996 gemaakt is, tot 2000 wist ik niet, bedankt daar voor.

over dat farmerforum, hehehe dat is HET forum waar ik ADMIN van ben, het is mede onstaan door mij :D. Ik zit er ook elke dag van 18-23 uur wel op :)

Wel leuk dat je dat zo aangeeft hehe :)

En ik heb dit model ook wel thuis staan, 2 zelfs. Maar het liefste had ik info gehad over dat starterspakket of wat het ook was, wat ik ooit op ebay was tegengekomen, doordat het te duur was was mijn interesse er niet voor, en dat spijt mij nu enorm, want ik heb zelfs de foto's niet bewaard :(

Maar ik zal in iedergeval wat meer op duitse sites gaan kijken, of daar wat te vinden is.


Heeft iemand misschien catalogussen van die Maxi modellen van 1996, en kan die persoon even de pagina voor mij scannen?? :)
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Erwin,

Wil je eens goed zoeken naar Marklin Maxi modellen en treinsets,zoek dan eens op het duitse E-bay,kies voor modelbouw,kies voor treinen,kies voor spoor 1,en er komen hele ritsen met Marklin Maxi wagons voorbij.
Marklin heeft ook elk jaar een speciale uitgave,de zogenaamde Marklin Museum wagon,deze wagons zijn niet in winkels te koop,maar op treinenbeurzen kom je ze wel tegen.
In dit kader is ook een serie circus wagons uitgebracht,zeker 1 daarvan had ook een tractor.
Gewoon een beetje door de E-bay aanbiedingen surfen en je komt ze wel tegen.
Voor wat betreft de samenwerking tussen Marklin en Siku (en Fendt!),ik denk dat dit  past in het promotieprogramma van Marklin,bedrijven mogen tegen betaling (aan Marklin) reclame maken op de treintjes van Marklin.
Een goed voorbeeld is het koelwagentje 4415 in schaal HO (1:87),dit wagentje is in ontelbare varianten uitgegeven,steeds met een andere firmareclame opdruk,er zijn zelfs Douwe Egberts varianten geweest.
Ik zal nog eens in mijn oude catalogi kijken of ik iets voor je kan vinden over tractors etc.

Groet,
Paul.
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Hmmm, ik heb er nog meer verstand van dan ik dacht, want bijna alles wat je opnoemt weet ik al, of heb ik al geprobeerd :D

Duitse ebay zit ik ook elke dag op, voor de siku trekkers :)
De varianten van marklin die ik al heb:
54801 wagen met trekker
54802 wagen met stalmeststrooier
54808 wagen met Fendt trekker met frontlader (dat museum circus ding, vorige weer trouwens nog 1 voor 230 euro zien weggaan op ebay, deze week voor 120 ofzo:))
85853 2 wagens, 1 met boomstammen (echt hout), 1 met boomstammentransporter van Göppingen

Dat zijn alle siku 1:32 modellen van spoor 1 bij Märklin waar ik weet van heb.

En reclame modellen, tja praat me er niet van, bij siku gaat het net zo, ook veel te veel soms per model ;)
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32