Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

54801 Wagon met Fendt tractor 1:32

Gestart door erwinraaben55 dinsdag 13 februari 2007, 21:28:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
54801 Wagon met Fendt tractor 1:32
Hallo

Ik heb een vraag over de Märklin 54801 lageboordwagen? met Fendt tractor van Siku.

Ik heb totaal geen verstand van treinen en Märklin, en dat hoeft van mij ook niet zo percé, maar ik ben wel een verzamelaar van Siku trekkers, en dan metname van het merk Fendt.

De set waar ik het nu over heb, heb ik in mijn bezit, maar ik zou er graag nog wat meer over willen weten. Ik heb namelijk voor 1,5 jaar geleden voor het eerst van deze set gehoord, en direct gevonden op Ebay.de. Even later kwam er een andere set met deze trekker op ebay. Dit was een soort starters pakket ofzo, met rails en meerdere wagons etc. Veel weet ik hier niet over, en dat is nou juist wat ik wel wil. Ik weet namelijk niet zeker of dat een originele set is geweest van Märklin. De trekker met lageboordwagen leek wel mooi in de doos te passen, dus het leek wel echt. Ik zou informatie over dit pakket willen hebben, vooral het stocknummer, en waar ik er misschien nog 1 zou kunnen kopen.

Verder heb ik foto's gezien van de set 54801 met een andere kleur tractor op de wagen. Deze was namelijk niet geel, maar oranje, en had geen witte velgen, maar grijze. Is die ook origineel zo uitgebracht met oranje en grijze velgen??? Of is dat een ombouw geweest van een modelbouwer???

Verder zou ik nog graag info willen hebben over de samenwerking van Märklin met siku, hoe ze tot die samenwerking tot stand zijn gekomen etc.

Ik hoop dat ik op dit forum de juiste personen tref die mij wat meer over dit alles kunnen vertellen.

Mvg

Erwin, een Siku verzamelaar
Re: 54801 Wagon met Fendt tractor 1:32