Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Op een mooie lentedag in Oberhausen West

Gestart door Martijn Tiebie vrijdag 20 mei 2011, 21:40:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Beste mensen,

Van de week ben ik naar Oberhausen West geweest om daar treinen te spotten, het zonnetje deed zijn best om er een mooie dag van te maken.
Om 8 uur 's morgens was ik aangekomen op de plek van bestemming, en was daar nog als enigste. Later op de dag kwamen er een aantal spotters bij, waardoor we uiteindelijk met z'n vijven stonden te fotograferen.
Achteraf gezien stond er een instelling van de camera niet goed, wat als resultaat heeft dat de treinen wat wazig zijn gefotografeerd. Laat dit een wijze les voor me zijn om eerst alle camera instellingen te controleren bij een volgende sessie! :idea:
Ondanks dat de foto's niet puntgaaf zijn wil ik deze jullie niet onthouden.
Veel kijk plezier.

Groetjes Martijn



























Geen idee van welke vervoerder deze loc is, ik heb op internet gezocht maar helaas niks gevonden. Ik denk zelf dat het een ex DB 294 is, wie het weet mag het zeggen maar bijzonder vind ik hem wel.

Straks deel twee.

Groet Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
En we gaan weer verder met deel twee.









































Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden, ik zal straks de laatste serie uploaden.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
En hierbij deel drie.













Zo dit zijn de foto's.
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden ondanks de matige kwaliteit (camera instelling).

Met vriendelijke groet,

Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Martijn,

Er is toch één iemand die het moet zeggen fraaie, interessante sfeerbeelden van Duitse goederentreinen ! :P

Groeten Peter ;)
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
hoi Martijn, leuk om te zien die foto's! Wat had je fout gedaan met de instellingen van de camera? Voor treinen zou de sportstand met autofocus op het midden in eerste instantie goed moeten werken.
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Er zitten toch een hoop erg leuke platen bij.  :thumbup:

Het verbaast me overigens op hoe veel plekken in Duitsland nog armseinen staan. Mooi voor de nostalgie, maar toch echt niet meer van deze tijd eigenlijk. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Geweldige foto's Martijn.
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Mooie foto's hoor,
lekker Duits altijd goed :)

Groeten,
Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Citaat van: frank-103 op zaterdag 21 mei 2011, 00:11:34
hoi Martijn, leuk om te zien die foto's! Wat had je fout gedaan met de instellingen van de camera? Voor treinen zou de sportstand met autofocus op het midden in eerste instantie goed moeten werken.

Hoi Frank, ik had de camera op de stand AF-S (opname stand voor stilstaande objecten) in had de camera eigenlijk in de stand AF-C moeten zetten.
Citaat van: Rutger op zaterdag 21 mei 2011, 20:26:52
Er zitten toch een hoop erg leuke platen bij.  :thumbup:

Het verbaast me overigens op hoe veel plekken in Duitsland nog armseinen staan. Mooi voor de nostalgie, maar toch echt niet meer van deze tijd eigenlijk. ;)

Groetjes,

Rutger

Hoi Rutger, het leuke aan je opmerking is dat deze armseinen nu aan het verdwijnen zijn. Hiervan was ik op die dag ook getuige omdat ze met een werktrein reden beladen met oude armseinen. De foto is van slechte kwaliteit, maar ik wil hem toch aan je laten zien.



Met vriendelijke groet,

Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Mooie foto's Martijn maar inderdaad jammer van de verkeerde instelling.

Groet
Hans
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Citaat van: Martijn Tiebie op vrijdag 20 mei 2011, 21:40:10

Geen idee van welke vervoerder deze loc is, ik heb op internet gezocht maar helaas niks gevonden. Ik denk zelf dat het een ex DB 294 is, wie het weet mag het zeggen maar bijzonder vind ik hem wel.



Deze lok is in dienst bij de Dortmunder Eisenbahn en was groen/geel. Maar omdat Dortmunder Eisenbahn overgenomen is door Veolia zijn nu een aantal loks in de kleuren van Veolia gespoten. Het type wat ik niet maar dat ga ik wel ven opzoeken.. Ik heb het type lok inmiddels gevonden, zie link hieronder.

http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&lang=1&id=11982&action=portrait

Groeten,

Leon.
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Citaat van: Martijn Tiebie op zondag 22 mei 2011, 12:45:39
Hoi Rutger, het leuke aan je opmerking is dat deze armseinen nu aan het verdwijnen zijn.

Briljante timing weer. :D
Jammer, maar wel zeer begrijpelijk.

Je weet toevallig niet waar ze die dingen naar toe brengen? Best leuk voor in de tuin! ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Citaat van: kijfhoek rbf op zondag 22 mei 2011, 16:17:49
Citaat van: Martijn Tiebie op vrijdag 20 mei 2011, 21:40:10

Geen idee van welke vervoerder deze loc is, ik heb op internet gezocht maar helaas niks gevonden. Ik denk zelf dat het een ex DB 294 is, wie het weet mag het zeggen maar bijzonder vind ik hem wel.



Deze lok is in dienst bij de Dortmunder Eisenbahn en was groen/geel. Maar omdat Dortmunder Eisenbahn overgenomen is door Veolia zijn nu een aantal loks in de kleuren van Veolia gespoten. Het type wat ik niet maar dat ga ik wel ven opzoeken.. Ik heb het type lok inmiddels gevonden, zie link hieronder.

http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&lang=1&id=11982&action=portrait

Groeten,

Leon.

Hallo Leon, bedankt voor uw reactie. Dat probleem is meteen weer uit de wereld geholpen!
Mooie site trouwens, ik heb hem meteen in de favorieten gezet.

Groetjes Martijn
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Heej,

Wat heeft deze dan als lading :S ?



Gr Mark
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
Deze wagons zijn van het type Slps-u 725. - Platte wagen met draaistellen voor vervoer van grote platen staal.

Grt, Ronald.
Re:Op een mooie lentedag in Oberhausen West
toch nog wat geleerd vandaag
dank u :)

Gr Mark