Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

JOWI achtergronden CD, aankopen of niet

Gestart door zki zondag 15 mei 2011, 09:28:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
JOWI achtergronden CD, aankopen of niet
Hallo; twee vragen over Jowi CD; die ik misschien zou aankopen...

1 - Heeft iemand de JOWi cd met halfreliëfgebouwen aangekocht en is er tevreden mee?
2 - Dien je over een pro-fotoprinter te beschikken voor een mooi resultaat of foto's toch beter laten printen in een printshop?

Dank
zki
Re:JOWI achtergronden CD, aankopen of niet
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:JOWI achtergronden CD, aankopen of niet
Ik heb een hele reeks van die achtergronden en half-reliëf CDs.
Afdrukken doe ik op een kleurenlaser printer, gaat perfect.

De contouren van de huisjes, zet ik om in een DXF file, de bedoeling is om die te frezen in dun MDF.
(en de ramen ook "uitfrezen", zodoende kan ik LED verlichting voorzien in de ramen, en die zelfs "afzonderlijk" aansturen enzo :-)
De CDs met achtergronden en achtergrond-objecten, gebruik ik om zelf een achtergrond van 34 meter samen te stellen (in Photoshop - GIMP eigenlijk),
die ga ik dan op m'n eigen plotter afdrukken. Hiervoor komen "hier en daar" dan zo'n half-reliëf gebouwen.
(in m'n plotter passen rollen papier tot 50 meter lengte, 95 cm breed)

Indien je wil, kan ik je wel één halfreliëf huisje toesturen in PDF (daar kan toch niks op tegen zijn hé, zolang ik maar niet de hele CD aanbiedt),
dan kan je zelf oordelen of het zelf printen van voldoende kwaliteit is.


groeten,
Kris
Re:JOWI achtergronden CD, aankopen of niet
Ik heb 2 achtergrond cd's gekocht, en heb deze elementen samen met diverse van het internet afgeplukte plaatjes nu in Photoshop m'n eigen achtergrond gemaakt. Als de baan straks zover is wil ik deze achtergrond laten drukken op plastic of karton, zodat ik er zelf nog evt iets mee kan doen qua verlichting in de achtergrond, bijv in enkele ramen van huisjes in de verte. Ik vind de Jowi materialen echt heel erg mooi, maar heel erg duur. Zeker als je uiteindelijk een achtergrond van bij elkaar zo'n 12 bij 1 meter moet hebben.
Groeten Jake
Re:JOWI achtergronden CD, aankopen of niet
'k heb een halfreliëf voorbeeldpagina afgedrukt met mijn laserprinter (HP kleurendocumentenprinter) en afwerking is niet goed wat voor een bijkomende kost zal zorgen om deze kwaliteitsvol afgedrukt te krijgen.
Gezien jullie positieve ervaring met de Jowi halfreliëf kwaliteit ben ik er gerust in dat hun prijzige combineerbare achtergronden mij ook voldoening zullen geven;
dank voor reacties