Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

CV's

Gestart door mathii72409 maandag 16 mei 2011, 15:47:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CV's
Lid sinds: 2010

offline
CV's
hallo mensen!

Ik heb recent een br89 omgebouwd en een br 361.
bijde met een lp4 en een hamo magneet.
Bij de br89 zijn de cv's toen even snel (had ik gevraagt..) ongeveer goed gezet, alleen nu rijdt ie heel schokkend..
maar wat nu het probleem is dat wanneer ik op mijn ms1 de loc halve snelheid geef deze al op volle snelheid rijdt..

nou mijn vraag welke cv's er meestal worden gebruikt bij een br 89 en een br 361?

Mvg,

Mathijs
Re:CV's
Lid sinds: 2009

offline
Re:CV's
ik zou de cv's voor de lastregeling even weizigen, er staat een tabel met standaard instellingen in de handleiding van decoder. En verder is het natuurlijk ook zaak zelf wat dingen te proberen.
Ook cv 5 en 6 zet ik altijd een heel stuk lager dan standaard, volgens mij staa die cv waardes bij mn loc's meestal op 25 voor cv5 en 14 voor 6 (of iets vin die geest)
Re:CV's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:CV's
Citaat van: mathii72409 op maandag 16 mei 2011, 15:47:19
Bij de br89 zijn de cv's toen even snel (had ik gevraagt..) ongeveer goed gezet, alleen nu rijdt ie heel schokkend..
CV54 verlagen, het kan zijn dat de proportionele regeling (K parameter) te sterk is.

Citaat van: mathii72409 op maandag 16 mei 2011, 15:47:19
maar wat nu het probleem is dat wanneer ik op mijn ms1 de loc halve snelheid geef deze al op volle snelheid rijdt..
CV53 verhogen, doe gerust in stappen van 10 of meer.
Met deze CV wordt de efficientie van de motor bepaalt.
Hoe hoger het EMF van de motor is des te efficienter de motor is.
Re:CV's
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:CV's
Hallo,

Bekende problemen. Indien in bezit van een lokprogammer eerst de nieuwste firmware op de decoders zetten. Verder de standaart waarde proberen aan te passen. Vooral de k-slow kan bijna op 0 worden gezet voor een goed resultaat.
Re:CV's
Lid sinds: 2010

offline
Re:CV's
kijk hier hebben we wat aan! komende vrijdag maar weer langs de winkel aangezien ik met mijn ms1 niet echt ver kom :P

staat dit eigenlijk in de wiki? want ik kon het niet vinden..

gegroet!
Re:CV's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:CV's
Mathijs, het staat niet in Wiki, maar wel in de gebruiksaanwijzing.
http://www.tsdbvba.be/handleidingen/LoPi4NL.pdf
En dan op blz. 37, Hfst 11.1 Lastregeling aanpassen.