Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Oude Roco koppeling: vervangende?

Gestart door AnalogDriver donderdag 12 mei 2011, 22:18:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oude Roco koppeling: vervangende?

Ik heb hier een hele serie Roco wagons met Roco onderschroefkoppelingen, deels beugel, maar deels ook Roco koppelingen.
Voordat ik ze als 'miskoop' van de hand doe of voor meer geld van KK mechanisme voorzie, wil ik kijken of ik voor weinig aan vervangende oude koppelingen kan komen.


Ik wil in elk geval graag deze:




vervangen door deze met beugelkoppeling.



of door een NEM schacht houder.


Wie weet het oude Roco nummer van deze beugelkoppeling met schroefgat en 'staart' als veer of beugel met 'ioschuif' aansluiting?

Is er een NEM schacht met een dergelijk 'opschuif' aansluiting zoals die losliggende Roco koppeling hier op de foto boven?


Gr., Hajo
Re:Oude Roco koppeling: vervangende?
40200



Alternatieven.

Universal koppeling 40396 past in die zwaluwstaartschacht en is koppelbaar met oude beugelkoppelingen.
Verder heeft Roco al heel lang kortkoppelmechanieken 40343. Die kosten volgens de catalogus bijna 25 euro voor 12 stuks, maar op beurzen kom je ze nog weleens tegen in oudere verpakkingen voor veel minder geld.
Re:Oude Roco koppeling: vervangende?

Aha, duidelijk. Ook even op ebay gekeken.
Die Roco KK ken ik en heb ik er zelfs 4 van liggen, maar wist niet meer dat ze zo voordelig zijn, in vergelijking met de nog steeds via ebay 2e hands verkrijgbare 40200

Dank voor de uitleg, Hajo