Whow
Doe een beetje ingewikkeld zou ik zeggen.
Het proleem is al opgelost, maar wil even nog mijn visie erover laten gaan.
Om in het geval van een versleten anti-slipbandje helemaal te bedenken waaruit een antislipbandje gemaakt is en zodoende te verklaren WAAROM die eraf is gelopen vind ik wat ver gaan. Slipbandje is eraf gelopen... Waarom? Gewoon, omdat die eraf is gelopen.
Als je nieuwe slipbandjes hebt dan zijn die altijd 2 mater kleiner dan het wiel waar ze omheen moeten ongeveer. Na wat jaren rijden is de rek eruit en kunnen ze er opeens vanaf lopen. Geen probleem en gewoon nieuwe erop zetten. Vergroot je uiteindelijk de trekkracht ook mee.
Het vervangen van een slipbandje van een BR 012 kan niet zo heel moeilijk zijn. Je draait de schroefjes aan de laatste drijfwielen los en als de bandjes er al af liggen vallen ze dan zo eruit. Dan pak je een nieuw bandje, leg je hem om de koppelstang heen en draai je het schroefje een beetje vast. Dan pak je een dunne pincet en met je vinger houd je het bandje op één bepaalde plek. Met de pincet draai je het bandje om het wiel totdat je weer bij je vinger bent. Dan zit het bandje er op de meeste plaatsen op, alleen bij het remwerk waarschijnlijk niet. Met de pincet druk je ze ertussen en het zit als gegoten. Een tip, als je op de helft bent moet je ook daar even een vinger zetten, anders floept die er aan het begin weer vanaf het bandje. Maar het hele drijfwerk eraf halen en het plastice onderdeel met remwerk enzo, dat is wat te omslachtig voor het vervangen van een asb'tje