Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Keuze en aanleg bovenleiding

Gestart door Re460 maandag 09 mei 2011, 09:30:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Keuze en aanleg bovenleiding
Hallo,

Inmiddels ben ik gestart met de planning en ontwerp van een nieuwe modelbaan.
Nu ben ik aan het nadenken over de bovenleiding. Altijd heb ik de oude M-bovenleiding toegepast, maar nu denk ik aan iets anders. De nieuwe M-bovenleiding is mooi en Viessmann heeft ook mooi spullen.  Sommerfeldt lijkt me ook wel wat. Daar ik baan ga bouwen naar SBB-voorbeeld neig ik erg naar Sommerfeldt.
Ervaring heb ik echter niet met Sommerfeldt. Is dit erg lastig te bouwen of valt het wel mee?
De bovenleiding zal puur decoratief worden en dus geen stroom voeren.
Gaarne jullie tips en ervaringen.
Groet,
Erwin
Re:Keuze en aanleg bovenleiding
Sommerfeldt is niet lastig te monteren, maar je moet wel met de soldeerbout overweg kunnen. Als je Zwitserse bovenleiding wil, zit je bijna wel aan Sommerfeldt vast. Bij mijn weten is er geen ander merk dat Zwitserse bovenleiding maakt. Of je moet het zelf bouwen.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Keuze en aanleg bovenleiding
Erwin ik ben zelf ook aan het bouwen met de zwitserse bovenleiding van Sommerfeldt het is niet moeilijk om te bouwen, wel heel erg leuk, goed oefenen met de soldeerbout. kijk maar eens op mijn verslag.


Groeten Martin
Re:Keuze en aanleg bovenleiding
Hoi!

Bij het buurforum is een draadje over bovenleiding in Zwitserland, misschien is daar wat meer info te vinden: SBB Bovenleiding en seinen in H0 en dit draadje over een modelspoorder die de boel zelf bouwt op zijn modelbaan: Op bezoek bij Peter Spruit

Groeten Ronald.
Re:Keuze en aanleg bovenleiding
Hallo,

Ik heb in een ander draadje wat foto's van mjn diorama in aanbouw gezet:

KLIK

Groetjes

Harry