Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Perronverlichting tijdperk III-IV

Gestart door jakeman maandag 09 mei 2011, 14:49:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Perronverlichting tijdperk III-IV
Omdat ik de keuze van perronverlichting toch niet makkelijk vond, heb ik een paar oude foto's gezocht, wat daar te zien is qua verlichting op stations. Op de foto's hieronder is te zien wat er werd gebruikt, ook al staan die lampen bij zowel Brawa als Viessmann ingedeeld als "Park und stadtsleuchten". Je kunt ook zien dat verlichting veel minder werd gebruikt dan menig modelbaanbouwer op zijn baan heeft staan;











Aangezien mijn rijdperk de periode III-IV betreft, zouden enigzins klassieke perronlampen op zijn plaats zijn, ook al klassificeren Brawa en Viessmann ze anders.
Groeten Jake


Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Dag Jake,

Ik gebruik zelf (periode III en ouder) voor mijn Rheingoldbaan (zie baanplannen) enkele dubbele perronlantaarns Viessmann 6041. Deze heb ik gekocht toen ik het dorp met sporen bouwde. De levensduur van de lampjes verleng ik hopelijk, omdat ik bij elke lamp een kleine weerstand heb gesoldeerd. Het licht wordt dan ook niet zo fel en komt de sfeer van periode III(-IV) denk ik toch beter naar voren: mooi zacht geel licht.
Hopelijk kunt u hiermee uit de voeten.

mvg   Henk
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
is dit niet wat, of zijn deze te modern: klikje



Rob
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Hoi Jake,

Ik gebruik dubbele lantaarns voor mijn perrons,



En nog eentje in zwart/wit voor de juiste tijdsgeest,



                                                                    Mvg. Bernard
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Hallo Jake,

Ik gebruik de dubbele perron lampen viessmann 6015,
Ik vind ze erg mooi, en zijn ook een klein beetje klassiek met een boogje,

MVG Clint
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Citaat van: bord op maandag 09 mei 2011, 16:18:04
is dit niet wat, of zijn deze te modern: klikje

Mooie voordeelset :) !!! Ik heb zelf ook een aantal van deze gaslantaarns (van Viessmann) in gebruik en ze bevallen mij erg goed. Zo'n ontstekingsmodule is trouwens ook erg leuk.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Citaat van: Marklinzolder op maandag 09 mei 2011, 16:39:00
Hoi Jake,

Ik gebruik dubbele lantaarns voor mijn perrons,



En nog eentje in zwart/wit voor de juiste tijdsgeest,



                                                                    Mvg. Bernard

Dag Bernard,

Dat zijn mooie lantaarns  :thumbup:! Zijn ze met een lampje of met LED? In het laatste geval zou ik graag willen weten van welk merk ze zijn en waar verkrijgbaar.

Alvast bedankt

mvg  Henk
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Hallo Henk,

De lantaarns zijn voorzien van een microlampje dus helaas geen Leds.



                                                                                         Mvg. Bernard
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Jake,

Stuur AJ eens een mail, daar heb je een grootte keuze van diverse lampjes voor een "mooie prijs"



gr Erik
Re:Perronverlichting tijdperk III-IV
Citaat van: Marklinzolder op maandag 09 mei 2011, 16:39:00
Hoi Jake,

Ik gebruik dubbele lantaarns voor mijn perrons,



En nog eentje in zwart/wit voor de juiste tijdsgeest,






                                                                    Mvg. Bernard

Dag Bernard,

Ook ik ben op zoek naar de juiste perronlantaarns en kwam na wat zoeken op jouw draadje terecht.
De lantaarns die jij hebt gebruikt, vind ik erg mooi en zouden ook goed op mijn baan staan.

Kun jij mij vertellen van welk merk deze lantaarns zijn? Via Google kom ik ze (nog) niet tegen.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: Perronverlichting tijdperk III-IV
Volgens mij van Viesmann oa gaslampen 6073 - 6075 - 6015 - 6041 - 60731 - enzv enzv .

Kijk is bv bij http://www.anw-modeltreinen.nl/vi_h0-straatverlichting.htm daar staan mooie grote plaatjes bij.

Mvg: Alex
Re: Perronverlichting tijdperk III-IV
Dank je wel Alex,

Ik heb gekeken bij de afbeeldingen. De perronverlichting met de twee bogen bovenin (staan iets uit elkaar) lijken er wel op, maar zijn het volgens mij niet. Het lijkt hier wel zelfbouw, ik twijfel.
Enfin, als ik er niet achter kom, heb ik nu in ieder geval een mooi overzicht.

Vriendelijke groet,
Henk163