Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Gekocht: BTW-vrije V300

Gestart door AlfaRent vrijdag 06 mei 2011, 09:58:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gekocht: BTW-vrije V300
AlfaRent
gast

Gekocht: BTW-vrije V300
Als ik sommige topics op deze site lees, vraag ik me af wat de hobby is om andere mensen aan te vallen of af te z@&?en...

Maar goed, ieder zijn hobby. Ik breng mijn vrije tijd deels door met modelspoorbouw. En omdat ik een selectieve perfectionist ben en niet van ICT-storingen hou, werk ik met Marklin MFX en CS1 en niets anders dan dat. 's Avonds als mijn vrouw (ochtendmens) en kinderen slapen en ik dus niet meer op mijn 06 wordt gebeld door zeurende klanten, er geen babygehuil is en mijn vrouw mij niet ongezellig vind vertrekt deze jongen naar zijn Neverland op zolder!

Vandaag heb ik een van mijn wensen nagenoeg in vervulling zien gaan: ik heb de Voorjaarsactie-V300 opgehaald! Nagenoeg, liever had ik de V200 gehad want die loc had mijn inmiddels overleden Oom Jan ook. Maar ik vind de cabine van de V300 mooier.

Hij is tot eind mei 'BTW-vrij' en dus adviesprijs EUR 319,95. Op de beurs in Dortmund zag ik 'm bij een handelaar nieuw voor EUR 280 staan maar ik ga voor zekerheid en gun mijn dealer ook wat.

Dat dieselgeluid is geweldig: je hoort het door het hele huis! (ik heb alleen toestemmming om het AAN te zetten als mijn vrouw toestemming geeft.

Geniet van het mooie weer en de treinen, ik moet mee naar een camping,

Groeten van een MODP (Man Onder De Plak), Floris
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
"een MODP (Man Onder De Plak)" In veel plaatsen ook gekend als man onder de sloef.  :D
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

online
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Citaat van: AlfaRent op vrijdag 06 mei 2011, 09:58:58
Als ik sommige topics op deze site lees, vraag ik me af wat de hobby is om andere mensen aan te vallen of af te z@&?en...

Waar je hier dus vrolijk aan meedoet.  :P ;)

Veel plezier op de camping Floris.  :)
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoogste tijd voor het MLF :important:

Gr.
René
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoi Floris,

Zeker mooi geluid die V300 en ik kan er over mee praten want de loc rijd ook op mijn baan naar volle tevredenheid:



groet,
PJ
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Wauw, PJ,

Wat een mooie baan! Mooi gefilmd trouwens ook. Echt inspirerend, de kwaliteit van werk en je railplan.

Gr. Floris
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2008

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Floris,

Er is een CV (ik dacht 75) die je kunt aanpassen om het volume van het geluid wat naar beneden te brengen. Dan kun je de hele tijd naar het geronk  luisteren.  :D

Mooie loc!
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hallo Floris,

Het is een mooie loc,heb er zelf ook twee van,maar zou ook zeker voor een V200 gaan.

Daar is het ook immers mee begonnen,en de cabines verschillen niet echt veel,behalve de inrichting van de cabine dan.

Dit is speciaal voor de man onder de plak,en als geintje bedoeld >:-D

MODP

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Handig apparaat, die "Manslater".

Gelijk maar besteld.  :D

gr. Marcel
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
  :-) :-) :-)
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Aliebengalie
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Toevallie eergister 35 jaartjes getrouwd,en natuurlijk vergeten..... :D :D :D

Maar dat apparaat zou dan hulp bieden,geloof je toch zelf niet.

Nee,blond is ze niet,maar na 35 jaar snap ik ze nog vaak niet (en zij mij ook niet).

Laat maar zitten dat ding voor 99,99 koop ik liever een lokie voor....... :thumbup: :D :D :D

Mvg: Alex
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
marklin1992
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
 :lol: :lol:
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Zal ik 'm bestellen of wachten tot de opvolger die ook tips geeft over hoe ik toch mijn zin kan krijgen? Vakantiegeld komt bijna binnen...

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Citaat van: AlfaRent op maandag 09 mei 2011, 23:08:39
Zal ik 'm bestellen of wachten tot de opvolger die ook tips geeft over hoe ik toch mijn zin kan krijgen? Vakantiegeld komt bijna binnen...



Volgens mij heb je het niet begrepen :?

Juist door te doen wat er "vertaald" wordt kom je een stukje dichter bij wat jij wilt :thumbup:

Voor wat hoort wat zegt het spreekwoord,en het is ook een kwestie van geven en nemen O:-D

Misschien moet je hier maar eens kijken:    www.handboekvoordemoderneman.nl

Veel succes met het streven naar je doel  ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Zelf ben ik nog op jacht naar een DB uitvoering,maar eerst had ik de speciale series op het oog.

Hier een afbeelding van èèn van hen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Beste Hans V200.0 er is op de site van de eisenbahn journaal een boek uitgebracht over de V200 misschien wel wat voor jou bij deze.
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoi Soultrain,

Het mag wel nieuw materiaal zijn ,want ik heb al enkele boeken/dvd's van dit loctype.

De V300 in DB uitvoering zoek ik nog,maar dat hoeft niet meteen hoor.

De V200 verzameling heeft ook nog gaten,en die worden ter zijner tijd opgevuld.

Dan hoop ik dus op een echte aanvulling op het boekfestijn wat ik al heb.

In ieder geval bedankt voor de tip,en ik zal daar op de site even gaan kijken :thumbup:

Heb toch even de stoute schoenen aangetrokken,en het tijdschrift aangeschaft.

Edit: Laatste regel toegevoegd op vrijdag 13-05-2011

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Die V 300 der Wismut-Werk­bahn
Mathias Buchner / Rainer Hein­rich

v300-wismut-werkbahnSeit Juni 1996 begleiten die V 300 der Wismut-Werk­bahn in Ost­t­hü­ringen die Sanie­rungs­ar­beiten des einst größten Uran­pro­du­zenten Europas. Bis Dezember 2001 erhielt das Unter­nehmen aus dem DB-Werk Cottbus ins­ge­samt fünf umge­baute und remo­to­ri­sierte ehe­ma­lige DB-232 in den typi­schen Farben der Wismut.

Erleben Sie in diesem Band den Alltag der Wismut-V 300 in weiter Flur vor ihren schweren Zügen zwi­schen Kayna und See­ling­s­tädt, aber auch in einer durch den Uran­bergbau geprägten und durch die Sanie­rung sich nach­haltig ver­än­derten Ron­ne­burger Land­schaft. Auf­nahmen vom Umbau im Werk Cottbus, aus der Trieb­fahr­zeug­un­ter­hal­tung der Wismut-Werk­bahn und den Kip­p­an­lagen im einst ver­bo­tenen Wismut-Areal runden dieses außer­ge­wöhn­liche Por­trät ab.

    Das Buch können Sie im ekshop.de unter der Nummer 476 bestellen.
    Wei­tere Buch-Neu­vor­stel­lungen finden Sie auf dieser Seite.
    Aktu­elle Aus­lie­fe­rungs­liste

misschien ook wat voor je hans v200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoi Soultrain,

Jaja jaag me maar op kosten :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Ik doe me best hans  :thumbup: :thumbup:
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoi Soultrain,

Eigenlijk ben ik DB georiënteerd,maar ook voor de ludmilla en aanverwante types heb ik een zwak :(

Bij de DR hebben ze ook indrukwekkende loc's,en misschien niet allemaal even mooi ontworpen.

Maar ook daar schuilt iets aantrekkelijks in,hetzij de eenvoud,of de robuustheid van deze loc's.

En het is ook niet zo gek,dat je soms de types door elkaar haalt,zeker als ze ook hetzelfde V nummer hebben :?

Maar dit topic draait om de V300 van de DB :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Dat dacht ik zelf ook al dat het om de db uitvoering ging, maar niet geschoten is altijd mis.

En misschien tot de volgende tip.

M.V.G.
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
robert9368
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
hallo allemaal

wat kost zo,n v300 met geluid en alles erop en der aan ?

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Citaat van: robert9368 op zondag 22 mei 2011, 16:59:05
hallo allemaal

wat kost zo,n v300 met geluid en alles erop en der aan ?



Dat loopt nogal een beetje uiteen,en als je de aanschaf overweegt,zou ik zeker goed rondkijken op beurzen zoals in Houten :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
319,95. Zie eerste bericht van dit topic.
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Citaat van: wijbe op zondag 22 mei 2011, 17:08:30
319,95. Zie eerste bericht van dit topic.

Dat is de huidige,en een actie van Märklin tot eind mei.

Daarna zal de normale prijs gehanteerd worden van ?399,95.

Maar op de beurzen zie je het eerste exemplaar liggen al dan niet tweedehands,voor andere prijzen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
robert9368
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
oke das dus nogal vrij duur
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Hoi Robert,

Helaas wel,maar Märklin had er al eerder een model van een V300 gemaakt,en deze vind je wel op beurzen.

En waarschijnlijk ook op E-bay of Marktplaats,en als ik jou was zou ik daar en op beurzen mijn ogen goed de kost geven ;)

Zoek er zelf ook nog eentje,maar wel tegen een prijs waar ik ja tegen kan zeggen.

Haast heb ik daarbij niet.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Tsja, wat is duur? Een F-16 is ook duur. Maar als ik nu een gloednieuwe loc voor EUR 319,95 ipv 399 of zelfs ik meen 480 als ik een paar maanden geleden die geweatherde V300 had gekocht, is het VOOR MIJ een aanbieding die ik niet wou laten lopen. Deze evergreen met mooie electronica, goede eindige schappen en ik weet wat er allemaal mee is gebeurd blijft wat mij betreft de komende tientallen jaren in de familie!
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Oh jee, op 25 juni heb ik de loc echt gekregen en ben ik ermee gaan rijden. Zodra ik echter de optrek- en remvertraging wijzig vanaf standaard, maakt de motor wel het aanzwellende dieselgeluid bij gas geven, maar komt ie geen centimeter van zijn plek. Als ik de schildpad uitdruk, gebeurt dat alsnog. En het geluid klinkt ook af en toe niet lekker. Ik denk dat de decoder niet helemaal 100% is...terug naar de dealer dus. Wordt vervolgd...goed weekend!
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Geen BTW betaalt zeker. :)

Gr, Ben.
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Heb je de lok al eens een BTW vrije reset gegeven?
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Yep, na de reset doet ie het weer volledig. Maar zodra ik de optrek-of te vertraging slechts 1 seconde trager zet, is het weer mis. Maar hij is zaterdag naar Steven Volp in Amersfoort Terug gegaan en die stuurt 'm morgen naar Keuterman. Wordt vervolgd! Gr. Floris
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Vorige week zaterdag heb ik 'm weer opgehaald. Alles prima. Alleen het slepertje maakt nogal herrie dus daar ga ik nog mee bezig.
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
theo kersten
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
hier nog een modp figuur.
het is ook overal het zelfde. :? :-( :-( :D
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Lid sinds: 2008

offline
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
Citaat van: theo kersten op maandag 03 oktober 2011, 17:59:03
hier nog een modp figuur.
het is ook overal het zelfde. :? :-( :-( :D

Het is al heel moedig om dàt toe te geven Theo !!

groeten, Willem. ( EOABM...! )  :oops:

( Een Op Afstand Bestuurbare Man )
Re:Gekocht: BTW-vrije V300
theo kersten
gast

Re:Gekocht: BTW-vrije V300
een eoabm is helemaal om te  :-( :-(.
sterkte ermee.
leef met je mee :-( :D
gr.theo