Ik wil een Marklin #3043 (Oranje Zweedse E-loc) ombouwen naar digitaal. Hier zit zo'n 'grote' trommelcollectormoter in. Nu lees ik
Indien meer info gewenst, svp mailen.
Alleen heb ik gelezen dat de ESU lokpilot V4 in combinatie met grote schijfcollectormotor en permanentmagneet nogal wat problemen geeft.
hum, zie overigens op de Marklin site dat de stoplichten voor de nieuwe producten (dus ook de 60944 ombouw set) nog strak op rood en geel staan.
HoiDe Tams ld-w-33 heeft wel geen lastregeling.Bart
Die schijnt er dus wel in te zitten en Arconel heeft op dit forum uitgelegd hoe je die kunt activeren. Heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat ik net als hij vind dat een loc die een helling op rijdt of een bocht ingaat best iets langzamer mag lopen, veel natuurlijker.
Lastregelung (nur LD-G-33) Zusätzliche Belastungen (z.B. Fahrten an Steigungen, angekoppelte Waggons) verursachen - bei konstanter Motorspannung - eine Verringerung der Fahrgeschwindigkeit einer Lok, unter Umständen sogar bis zum Stillstand. Die Lastregelung beeinflußt die Motorspannung so, daß die Geschwindigkeit der Lok im Fahrbetrieb bei einer gewählten Fahrstufe konstant bleibt, unabhängig von der Größe zusätzlicher Belastungen.