Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

BR01 van 5p naar Maxon motor

Gestart door Spoorman zondag 01 mei 2011, 17:34:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Ron21 op vrijdag 24 juni 2011, 18:55:29
Hoi allemaal,

Vandaag de marklin 3391 voorzien van maxon motor.
...loc rolt hier gewoon van de helling af als ik hem daarop stilzet....... :-( :-( :O 8o


pfff...... ik dacht dat ik het alleen had.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Ron21 op dinsdag 26 juli 2011, 22:46:09
Citaat van: Ron21 op vrijdag 24 juni 2011, 18:55:29
Hoi allemaal,

Vandaag de marklin 3391 voorzien van maxon motor.
...loc rolt hier gewoon van de helling af als ik hem daarop stilzet....... :-( :-( :O 8o


pfff...... ik dacht dat ik het alleen had.

Verkopen die lok, heb ik ook gedaan. :D
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Ben,

Had jij het dan zelf niet getest door hem op een stukje hellingsrails te plaatsen? Mijn maxon locomotief rijdt een meter als ik hem een slinger geef, terwijl geen enkele Märklin locomotief dat doet (niet in beweging te krijgen).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Jawel. Aan het einde van de klim is een stopsectie. De lok bleef daar keurig staan echter lag ook in een boog. Dat zal wel het verschil maken.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Yep. De helling waar hij bij mij op staat is recht. De lok loopt terug totdat de wagons in de bicht erachter komen. Nu ik dit allemaal doirgelezen heb, geef ik de lok gewoon een stopverbod in dat ene blok.

Probleem opgelost, zaak gesloten.

Ps wat rijdt dat mooi troywens met zo'n maxon :-)
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Spoorman op dinsdag 26 juli 2011, 22:47:44
Citaat van: Ron21 op dinsdag 26 juli 2011, 22:46:09
Citaat van: Ron21 op vrijdag 24 juni 2011, 18:55:29
Hoi allemaal,

Vandaag de marklin 3391 voorzien van maxon motor.
...loc rolt hier gewoon van de helling af als ik hem daarop stilzet....... :-( :-( :O 8o


pfff...... ik dacht dat ik het alleen had.

Verkopen die lok, heb ik ook gedaan. :D

hahaha...........en ook 2 railer worden zeker........ :o) 8o >:-D
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Zo, ook hier mijn eerste Maxon ombouw gedaan.

Een Delta BR 80. Ik krijg steeds meer een hekel aan dat horkerige rijgedrag van Delta. Geef maar analoog, óf digitaal aangestuurd door een ESU.
Daarnaast maakte deze 80er met 3 polig anker een zelfde geluid als een bekende Mä BR 89 / 3000-je.


Dus, deze Delta decoder er uit, Maxon er in met een ESU.




De ombouw in het kort:

Meer freeswerk dan gedacht. Ook in de kap, zelfs door de kap heen. Anderen zouden schrikken. Ik niet. Er was toch geen weg terug meer. Heb er een plaatje dun messing folie overheen geplakt, Zijdeglans zwart en klaar. Een 'reparatieplek'.

Meteen een stuk onnodig chassis ijzer weggezaagd voor betere doorkijk.
Ook een sillouet vuurkist, het deel in het lokhuis, gemaakt en er in geplakt.

Chassis en ketel vol lood ter verzwaring, ding is loeizwaar nu en trekt vreselijk goed. Vanmiddag 13 wagons de steile helling op van mijn testbaan (8-10% plaatselijk). Een BR 96 digi lukte dat met dezelfde trein maar nét, met veel slippen en doorslaan.


Stomme fouten: hele aandrijfgedeelte uit elkaar halen omdat je denkt dat er slijpsel in de tandwielen zit. Bleek verbogen drijfwerk te zijn dat aanliep. Vervolgens stonden er ook wielen niet meer helemaal netjes op kwartier. Wat een gepruts en verloren tijd.
2e stommiteit:  lok perfect, kap er op schroefjes er in. Kortsluiting  :?  Draadjes voor de lampjes niet netjes genoeg op de print gesoldeerd, maakte net contact met de massabaan  :idea:


Helaas is de weathering (poeders, nog niet gefixeerd met vernis) aan het chassis goeddeels verloren gegaan met al het spoelen en slijpgruis verwijderen.


En de lok loopt mooi stil. ESU heeft trouwens ook decoder waarden voor Märklin loks met Maxon motor in zijn boekje staan.
De lokprogrammer uit de kast gehaald, ingesteld en meteen ingesteld dat licht voor en achter altijd aan is, want Duitse rangeerlok (lijkt daar tegenwoordig normaal, weet niet hoe dit vroeger was, maar zo maar even ingesteld)

Lang leve de Maxon!








Vóór zaagwerk:







En na het zaagwerk










Het gat in de kap:






Ook hier de hot-glue ingezet. Docoder insolderen was echt een makkie.




Het verzwaren










Daarna alles afgetaped (isolatie) en zwart geschilderd aan bovenkant chassis en de motor.

Het stukje metaal wat imitatie ketelgedeelte in het lokhuis vormt.





En klaar.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
weer een blije Maxon rijder :D

Mooi gedaan Hajo,

Gr, Jan
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: AnalogDriver op dinsdag 09 augustus 2011, 23:10:25
Zo, ook hier mijn eerste Maxon ombouw gedaan.
...
En klaar

Tja, als je het zo leest lijkt het wel makkelijk.... B)
Complimenten voor de ombouwvoorbeelden in dit draadje!!
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hallo

Hele topic doorgelezen en heb ook nog wel wat locs waar dit denk ik wel zou kunnen.Maar wil graag zeker weten dat er wel het goeie motortje besteld wordt.Gebruiken jullie deze?

Suchbegriff in der Kategorie "Sonderposten" gefunden...   Artikelpreis

Art.Nr.: S1726F12
Glockenankermotor 12 Volt / 17 Ø x 26 mm / 2,3 Watt (1299009300)
Maxon Glockenankermotor 1726F012S
Maxon Glockenankermotor 1726F012S, Nennspannung 12 Volt, Betriebsspannung 0,2 - 15 Volt, Leistung 2,3 Watt, Leerlaufdrehzahl: 12 Volt, 8000 Upm, Leerlaufstrom 8 mA, I- max. 350 mA, Anlaufmoment 10,52 mNm. Maße: 17 Ø x 26 mm Länge, Ritzel M 0,2 / 10 Zähne, Gewicht 19,6 g.

Alvast bedankt voor de hulp.

Harald & Alex
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Zie #5.

Gr, Ben.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Spoorman op zondag 01 mei 2011, 21:53:04



Deze motoren bestel ik bij Lemo Solar onder online-shop/Neuheiten: Modelleisenbahn Motor 12 Volt / nach ''MIBA SPEZIAL 71'' Glockenankermotor 2017R012S / mit Ritzel M0,4 / 8 Z en kost ?15,90.

Gr, Ben.


En het is nu niet de (mijn) bedoeling om 'al' de Märklin loks om te bouwen. De motortjes van Märklin zijn best sterk.

Maar wel de probleemgevallen: 5* aandrijving die in veel modellen veel te veel herrie maakt, en zoals hier een analoog motortje bij digitaliseren wat je dus een permanent magneetje (5,-) uitspaart. Voor ? 10,- meer t.o.v. zo'n pernament magneet, heb je dan een stille en krachtige motor..


Deze ombouw was vanwege de kleine lok en het extra werk van verzwaren en ook digitaliseren natuuurlijk extra omslachtig. Bij andere type loks is het een relatief makkelijke motor wissel.

Gr., Hajo
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Ik denk dat ik nog altijd voor een compacte Faulhaber-motor zou gaan. OK, deze zijn iets duurder, maar al dat gefrees en geslijp is niets voor mij... Heeft iemand daar al ervaringen mee?
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hoi,

Ik heb van de week een BR86 omgebouwd met Maxon motor. :)
De motor kon zonder enig freeswerk geplaatst worden.



Het resultaat is super.
Van zeer lawaaierig naar bijna stil. :thumbup:

Gr.
René
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Wat gaaf dat het zo in de br86 past, ik heb hier ook een BR86 en die motor maakt een hoop lawaai. Het is een loc uit een startset (29xxx serie volgens mij) Zou hij met zo'n motor ook een tuk stiller worden???
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Zeker weten, want die van mij komt ook uit een startset (29530). :)

Gr.
René
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Dat word dus weer extra werk Jan...... :D

Mvg: Alex
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
ben er ook bang voor  :D, en ik heb mijn vriendin ook al beloofd wat klussen aan het huis af te maken. Dus ik ga het nog heel druk krijgen  :)
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Is er ook een nederlandse leveransier?? Kan namelijk maar weinig vinden over dit type motor  :?
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
 :)

Zover ik weet is deze alleen in Duitsland te bestellen B).

Maar, das toch geen probleem..., gezien al die andere hier,. op dit forum al reeds gedaan hebben.

Groet jan
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Ik heb er weer 3 besteld vandaag.
Je krijgt een mail ter bevestiging en daarop alle gegevens die je nodig hebt om het geld over te maken.
De vorige levering duurde ongeveer een week.

gr.

Ron
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: William027 op woensdag 10 augustus 2011, 08:15:50
Ik denk dat ik nog altijd voor een compacte Faulhaber-motor zou gaan. OK, deze zijn iets duurder, maar al dat gefrees en geslijp is niets voor mij... Heeft iemand daar al ervaringen mee?

Hallo william,
Heb een paar loks met faulhaber 1 zelf omgebouwd (roco, was een eitje) en Br78 , br 44 en br 41 en een V60
Bij de laatste 4 moest er echt worden gefreest, dat vreesde ik al, :D, dus kontakt opgenomen met, zie link.
kost wel wat maar ik vindt het dubbel en dwars waard , van herrie ergenis  naar fluistergenot :thumbup:
http://www.sb-modellbau.com/

Suk6,

Gr, Jan
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Klopt het dat FH wel duurder is?

Die Maxon  "Glockenankermotor 2017 R012S / mit Ritzel M0,4 / 8 Z"
is maar 16 euro

Heb nog even zitten kijken naar Maxon, ik kan een overdaad aan motortjes vinden:
http://shop.maxonmotor.com/ishop/motor/category/maxon%20EC%20motor.xml

Ik zou graag een slag kleiner (diameter en of lengte) willen proberen, zelfde reeks, maar vind de juiste reeks maar eens...
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hoi Hajo,

knappe ombouw :thumbup:

Ik heb er bij dit model vanaf gezien, durfde het namelijk niet aan :?

Groetjes, John
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Ron21 op woensdag 10 augustus 2011, 18:28:56
Ik heb er weer 3 besteld vandaag.
Je krijgt een mail ter bevestiging en daarop alle gegevens die je nodig hebt om het geld over te maken.
De vorige levering duurde ongeveer een week.

gr.

Ron

goed om te weten, ik heb vandaag m'n eerste bestelling geplaatst :) :) :) :)

Walter
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: AnalogDriver op woensdag 10 augustus 2011, 19:44:20
Klopt het dat FH wel duurder is?

Die Maxon  "Glockenankermotor 2017 R012S / mit Ritzel M0,4 / 8 Z"
is maar 16 euro

Heb nog even zitten kijken naar Maxon, ik kan een overdaad aan motortjes vinden:
http://shop.maxonmotor.com/ishop/motor/category/maxon%20EC%20motor.xml

Ik zou graag een slag kleiner (diameter en of lengte) willen proberen, zelfde reeks, maar vind de juiste reeks maar eens...

Hallo Hajo,

Daarvoor moet je weten welk toerental je nodig hebt,opdat je lok niet te snel,maar ook niet te langzaam rijdt.
Qua afmeting moet het ook passen,dus moet je weten hoeveel ruimte je hebt.

En zorg dat je ruimte over hebt,zodat je geen kortsluitingen kan maken,of kan krijgen.
Soms ontkom je niet aan frezen,maar dat geld niet voor iedere lok  :)

Nu begrijp ik je belangstelling in specificaties wel,want bij een dergelijk motoren-ombouwproject zijn die belangrijker dan ooit. B)
Succes met de zoektocht!

M.v.g.

Hans V200.0


Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Misschien moet ik de stap toch maar eens gaan wagen om over te grens te gaan met het aanschaffen van onderdelen, over het algemeen liggen de prijzen ook lager in Duitsland. Hoewel ik moet zeggen dat mijn gipsmallen van spörle ook goed gingen dus helemaal nieuw is het niet eens meer.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: AnalogDriver op woensdag 10 augustus 2011, 19:44:20
Klopt het dat FH wel duurder is?
Die Maxon  "Glockenankermotor 2017 R012S / mit Ritzel M0,4 / 8 Z"
is maar 16 euro
Heb nog even zitten kijken naar Maxon, ik kan een overdaad aan motortjes vinden:
http://shop.maxonmotor.com/ishop/motor/category/maxon%20EC%20motor.xml
Ik zou graag een slag kleiner (diameter en of lengte) willen proberen, zelfde reeks, maar vind de juiste reeks maar eens...

Hajo,

FH is duurder dan een Maxon , denk ook dat je hier met ander type motor te maken hebt.
Bij de ombouw sets van SB is de motor op een messing onderstel gemonteerd incl. nieuwe tandwielen passend voor de lok van ombouw, zoals ook te zien is op de website.

Het is een keuze , ik heb beide en ben met beide tevreden.

Gr, Jan

Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Zit ook te denken om er een paar bij lemo-solar te bestellen.
Welke verzendkosten rekenen ze voor Nederland?
Kon het op hun site niet vinden.
Ik ben alleen bang dat ze niet in een BR53 (M*3701) passen.
Er is niet toevallig iemand die dit al heeft geprobeerd? O:-D

Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
komen in een luchtkussenenvelope als brievenbuspost ongev. 3 a 4 euri
afhankelijk natuurlijk hoeveel je besteld
gr, Jan
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Mooi verslag en mooie ombouw Hajo!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hallo Hajo,

Dit is een geslaagt project  :thumbup: :thumbup:

Er duidelijk in beeld gebracht, de schade aan de kap valt niet eens op en de doorkijk is een stuk mooier geworden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citeer
Zeker weten, want die van mij komt ook uit een startset (29530).

Gr.
René

Rene, werkt de maxOn ook met de standaard decoder uit die lok of moet er een lopi in?

Roland
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 12 augustus 2011, 21:07:41

Dit is een geslaagt project  :thumbup: :thumbup:

Er duidelijk in beeld gebracht, de schade aan de kap valt niet eens op en de doorkijk is een stuk mooier geworden.

Peter / degeluidsman.


Peter, dank voor je compliment. Was ook weer even wat werk om er ook nog foto's steeds bij te maken en een leuk verslagje hier van te maken. Dus leuk te horen dat het gewaardeerd wordt :)

Hajo
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: bluey op vrijdag 12 augustus 2011, 23:49:10
Rene, werkt de maxOn ook met de standaard decoder uit die lok of moet er een lopi in?

Roland

Hoi Roland,

Dat weet ik niet. :(
Ik heb er een lopi ingezet omdat de standaard decoder niet lekker met koploper werkt.

Gr.
René
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Eergister zijn mijn 3 motortjes binnengekomen. Gister en vandaag maar twee loks ter hand genomen, meer decoders had ik niet meer liggen.
De eerste was 3610, BR 012. Wow, daar zat een heeeele oude 6080 decoder in, nog met gewone componenten, geen smd'tje te vinden, staande diodes enzo! Kan bij de verzameling antiek. Maxon motor geplaatst, geen probleem, maar de binnenkant van de behuizing moest wel worden uitgefreesd (net zoals de eerste ombouw uit dit draadje van Ben). Had nog één lopi 4 liggen, dus die maar in de tender. Omdat de motor het eneige gaatje in het frame van de lok waar ik het aardpunt kon maken vrijwel afdekte, heb ik maar een ander gaatje geboord en M2 draad in getapt. de motor loopt prachtig en is lekker stil. Niks aan de motor CV's gewijzigd, maar nog niet op een baan geprobeerd. Alles draait heel licht, dus achteruit rollen zal wel gebeuren.... jammer dan ;).
De tweede is de V160 003 Lollo uit de set 2854. Daar had ik in een grijs verleden de motor al eens uitgebouwd, maar had dus niet de juiste 5* motor. Vreemd motorframe trouwens, tenminste anders dan in dit artikel. Moest een stukje van het plastic motor voorzijde wegslijpen, en het gat van de oude motor opruimen van 2 naar 2,5 mm. Toen lag de motor netjes vlak op het frame, maar bevestigen...... ok, gaatje geboord in het motor huis, en een m2 schroefje er door, zo in één van de gaatjes in de voorkant van de motor. Zit prima, maar overweeg nog wel wat loctite te gebruiken. Als decoder had ik nog een M 60905 decoder iggen van een paar jaar terug. Deze decoder is gebaseerd op de 60901 hoogvermogen decoder, maar dan speciaal voor faulhaber motoren. Ik heb geen idee meer waar ik de decoder in het verleden voor heb gekocht, maar hij lag te verstoffen, en da's zonde. Tuurlijk, heeft maar 14 rijstappen en het adres stel je met een dipswitchje in, maar dat maakt mij niks uit. De lok rijdt nu echt schitterend, niks aan instellingen nodig (dat komt goed uit, want dat kan verder ook niet :) ).

Morgen zal ik een paar foto's plaatsen.

Walter

Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Walter,

Leuk dat het zo goed gelukt is! Ben benieuwd naar de foto's!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Dennis1984 op zondag 21 augustus 2011, 09:53:57
Walter,

Leuk dat het zo goed gelukt is! Ben benieuwd naar de foto's!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ik ook!


groeten Dylan
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
ok, ietsje later dan gepland, er kwam weer eens wat tussen gister........ de foto's zijn niet geweldig vind ik zelf, maar ik laat ze toch maar zien. Het toestel moet ik nog dichter bij de hand leggen!

als eerste de 012:



ik heb dus geen foto van het uitgefreesde huis, maar het lijkt verdacht veel op dat van Ben (surprise  :P)

het aardpunt kan je op de volgende foto boven de motor zien zitten op het frame



Dan de Lollo (voorserie V160):

weer alleen al ingebouwd, maar het schroefje in het draaistel houdt de motor op z'n plek. Ik heb (nog) geen lijm gebruikt.



en van de andere kant de bedrading (wel netjes gelukt al zeg ik het zelf). De decoder is een M 60905, zo van een afstandje zie je geen verschil met de 60901

Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hoi Walter,

ziet er top uit :thumbup:

De kabels heb je perfect gelegd met die hulzen. Goed idee :)

Groetjes, John
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Hallo Walter,

De bekabeling zit er super mooi in, de kleine stukjes krimpkous houden de boel soepel maar ook bij elkaar.

Complimenten dus  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: Wasmi op maandag 22 augustus 2011, 19:32:01

ik heb dus geen foto van het uitgefreesde huis, maar het lijkt verdacht veel op dat van Ben (surprise  :P)


:D

Heel verstandig. Niet alles hoeft aan het gehele forum tentoongesteld te worden. ;)

Gr, Ben.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Heb je deze motor's ook weer met hot glue vast gezet? Houdt dat voldoende op metaal om niet langzaam losgescheurd te worden. Er komen tenslotte best wel krachten vrij in zo'n aandrijving.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
In de 01 zit de motor vast met een beetje tweecomponentenlijm (krijg je nooooit mer los.... ja ik weet het..... ), en in de V160 met een schroefje. Van de week een V36 omgebouwd, daar zit de motor zo strak in het frame dat ik hem er niet eens meer uitkreeg om de aansluitingen horizontaal te zetten. Dat blijft dus ook wel zitten. Ben nu jammer genoeg door m'n motoren heen, denk dat ik er binnenkort nog maar een paar bestel. Het is eigenlijk een heel voordelige manier om perfecte rijeigenschappen te krijgen.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Walter, ik heb hier 2 locjes uit de set CCB = zelfde model als 3146 en ben ook van plan om er maxon motortjes in te bouwen. Welk motortje heb je daarvoor gebruikt?
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Johnny,

Link naar de motoren staat hier gewoon in het draadje.......even verder kijken dan de neus lang is.

Gr.

Ron
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
We hebben er ook twee besteld.Eentje om zelf te proberen en eentje voor Robin.Nu willen we proberen in een BR103 te bouwen.Dat is de loc met de slechtste rijeigenschappen.Morgen in Houten een decoder scoren en dan proberen dit er in te krijgen.Wat is verstandig qua decoder?We wilden een ESU doen maar moet het dan een 3 of 4 zijn?

Harald & Alex
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: harald en alex op vrijdag 26 augustus 2011, 21:46:09
We hebben er ook twee besteld.Eentje om zelf te proberen en eentje voor Robin.Nu willen we proberen in een BR103 te bouwen.Dat is de loc met de slechtste rijeigenschappen.Morgen in Houten een decoder scoren en dan proberen dit er in te krijgen.Wat is verstandig qua decoder?We wilden een ESU doen maar moet het dan een 3 of 4 zijn?

Harald & Alex

Kan met beiden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Citaat van: harald en alex op vrijdag 26 augustus 2011, 21:46:09
We hebben er ook twee besteld.Eentje om zelf te proberen en eentje voor Robin.Nu willen we proberen in een BR103 te bouwen.Dat is de loc met de slechtste rijeigenschappen.Morgen in Houten een decoder scoren en dan proberen dit er in te krijgen.Wat is verstandig qua decoder?We wilden een ESU doen maar moet het dan een 3 of 4 zijn?

Harald & Alex

Waarom niet eerst met de huidige decoder proberen ? Een lopi kan altijd nog.

Gr.
Ron
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:BR01 van 5p naar Maxon motor
Klopt het dat deze motoren even niet te bestellen zijn ?