Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?

Gestart door Wijbe woensdag 27 april 2011, 23:06:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hallo,

Inmiddels heb ik mijn hondekop van piko verbouwd met een esu locsound 3.0 m4. Nu is de standaart speaker eigenlijks veel te zacht, is het mogelijk er een betere luidere speaker in te bouwen? Of meardere speakers?

Groet, Wijbe
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Beste Wijbe,

Staat het volume uit de decoder wel op een hoge waarde, nee geen 100%, dat blaast, na verloop van tijd, de speaker op, is mijn ervaring.

Groet, Anne W
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Heb hem rond 70% gezet. Echter mag het wel iets harder. Zou de dubbele speaker van esu een optie zijn?
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Citaat van: wijbe op donderdag 28 april 2011, 23:03:01
Heb hem rond 70% gezet. Echter mag het wel iets harder. Zou de dubbele speaker van esu een optie zijn?
Heb je ook een speaker met de juiste impedantie genomen ?.

Mvg,
Peter
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Standaart speaker zit erin, oftewel 100 ohm. Heeft vervangen door 2x50 ohm, die van esu zin?
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Citaat van: wijbe op donderdag 28 april 2011, 23:34:50
Standaart speaker zit erin, oftewel 100 ohm. Heeft vervangen door 2x50 ohm, die van esu zin?
Dacht het niet. 2 x 50 Ohm in serie is ook 100 Ohm. Spanning over en dus stroom door de speakers blijft hetzelfde en dus het totale vermogen ook.

Mvg,
Peter
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Grote diameter beste ook geen zin?
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Heb je wel een klankkast aangebracht om de speaker (dat plastic bakje waar de speaker in past) ??? dat maakt een reuze verschil ! het kan ook helpen de speaker tegen de onderkant te monteren en wat gaatjes aan te brengen (ca 2mm, niet kleiner)

Walter
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hoi Wijbe.
Ik heb ook wat geëxperimenteerd met verschillende speakers maar mijn ervaring is dat een juiste (meestal grotere) klankkast het meeste resultaat geeft.
Vooral de kleinere locjes of tenders hebben weinig ruimte voor speaker en/of klankkast, maar meestal hoe groter de loc/tender des te harder het geluid.
Luister maar eens bij een spoor 1 loc, het geluid kan zo hard dat je dit gauw wat zachter zet! 8o
Maar ik heb ook wel eens een spoor N locje met full sound gehoord waarbij het geluid behoorlijk hard was, het kan dus blijkbaar allemaal wel.
Je moet gewoon maar eens wat gaan experimenteren, een speakertje kost 6-8 Euro en kan je de kop niet kosten.

Veel succes en wij horen wel wat het resultaat is! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hoi,

In mijn TEE RAm heb ik ESU LokSound met een grotere speaker (ESU 50448 Luidspreker 20mm x 40mm) geplaatst.



Hier komt echt een enorme bak herrie uit. :mrgreen:
Misschien kun je hier wat mee.

Gr.
René
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Deze speaker zit in mijn Br 221 en maakt een enorme bak herrie als je hem op 100% zet, staat in de praktijk op 40%.

De speaker in de V36 Doppellok is nog luidruchtiger, staat in de praktijk op 16%.

Groet, Anne W
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hmmm, veel tips. Die grote speaker ben ik bang dat die niet gaat passen. Verder gebruik op dit moemnt de klankenkast ook niet. Ik ga eerst eens proberen deze in te bouwen.
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Net geprobeerd met klankenkast, toch een stuk meer herrie:) Het is de kleine standaart speaker. Groter past er ook niet in ben ik bang.
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
kun je de loc zelf niet als klankkast gebruiken ?
door b.v. het speakertje omgekeerd op de bodem af te tekenenen op die plek een aantal gaatjes te boren en daar het speakertje te plakken ?
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hi Wijbe,

Zelf meerdere ESU-sound V3.5 ingebouwd deze zelfs vaak op 50% gezet.
Klinkt heel goed en luid, mits het standaard speakertje vast zit aan de loc (=klankkast).

zie voorbeeld:
http://www.railclubutrecht.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=53:marklin-loc-ombouwen-naar-digitaal&catid=35:bouwen-en-ombouwen&Itemid=25

groet Harald
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hallo Wijbe

in de hondekop zelf is zat ruimte voor een speaker
Re:Te zachte speaker in loc, luidere speaker oplossing?
Hey,

Inmiddels klinkt ie ook aardig.. Maar een voorwaarde is dat er niks word gesloopt. Dus hij hangt met het groefje precies oveer een bank.