Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bedrijfswagens stage in 1:87

Gestart door Romar zondag 24 april 2011, 16:28:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bedrijfswagens stage in 1:87
Hallo,

ik heb al een tijdje het idee om de auto's van me stage na te gaan maken, en daar ben ik vandaag mee begonnen.
Het is niet de bedoeling om elke auto na te gaan maken, dat wordt wat te gek, maar ik ga wel van elk type auto een modelletje maken.

Het gaat dan om Volkswagen T4 & T5 en Mercedes Benz vito.
Het bedrijf waar ik stage loop is VEM Elektrotechniek te Texel. Het is het grootste elektrotechniek bedrijf op het eiland, maar niet het grootste bedrijf op het eiland, want dat zal ongetwijfeld wel AB Texel zijn. :mrgreen:

Goed, we gaan beginnen:

Via Ebay een MB Vito weten te vinden, want ik moest natuurlijk weer het oud model Vito hebben. En die zijn wat lastiger te krijgen dan de nieuwe versie van die Vito, daar wordt je in model mee dood gegooid.
Dit model klopt alleen niet helemaal, er moeten wat ramen opgemaakt gaan worden.


Om te beginnen maar met een willekeurig boortje het raam wat uitgeboord zodat het zich wat makkelijker laat verwijderen.


Vervolgens met een mes het raampje uitgesneden en het te veel aan materiaal weg gesneden.


En dan wordt het vijlen, vijlen en vijlen tot het een mooie opening is geworden.


Dit heb ik ook met het achterraam gedaan en met een ander busje, van de T4 heb ik ook het zijraam en het achterraam open gemaakt.


Toen heb ik de boel in een sopje gegooid om al het vijlsel en stof er af te poetsen.
De modellen in de zon te drogen gelegd en in de tussen tijd nog twee andere modellen uit elkaar gehaald, die kon ik dan mooi even mee spuiten met primer.



De primer is een bus die ik ooit eens bij de Action heb gekocht.
Nu staat het weer in de zon te drogen. Misschien dat ik vandaag de lak er nog op spuit en anders doe ik dat morgen.

De sprinters en bij horende onderdelen daarvan zijn voor een ander project, hier weet Gerard Kosterman wel meer van.
Of de mensen die een ander topic van me volgen. :mrgreen:

Mvg,

Romar
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Leuke update Romar!
Ik ga zelf ook eens wat omspuiten en kijken wat het oplevert.

Groetjes,

Antal
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Ah, iets met de PTT?
Maak je er dan wel een topic van, kunnen we het daar mooi volgen. (Antal's overspuitsels of zo. :mrgreen:)

Mvg,

Romar
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Hendrik_marklin
gast

Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Citaat van: Romar op zondag 24 april 2011, 16:28:28
maar niet het grootste bedrijf op het eiland, want dat zal ongetwijfeld wel AB Texel zijn. :mrgreen:


Die heeft zo onderhand met alle dochterondernemingen erbij, inderdaad meer auto's als het aantal inwoners op Texel bij elkaar  :D


Maar weer leuke project om te volgen.
Dit zijn de klusjes die ik bij deze weersomstandigheden ook lekker buiten doe.

succes met de ombouwwerkzaamheden.

mvg
Henk
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 24 april 2011, 17:20:42
Die heeft zo onderhand met alle dochterondernemingen erbij, inderdaad meer auto's als het aantal inwoners op Texel bij elkaar  :D
Dat zal mij helemaal niks verbazen als dat zo is. :mrgreen:

Net wat geprobeerd met de airbrush maar dat was nog niet echt een succes, hij ligt nu in de ultrasoon reiniger.
Misschien vanavond weer eens wat proberen.

Mvg,

Romar
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 24 april 2011, 17:20:42
Citaat van: Romar op zondag 24 april 2011, 16:28:28
maar niet het grootste bedrijf op het eiland, want dat zal ongetwijfeld wel AB Texel zijn. :mrgreen:


Die heeft zo onderhand met alle dochterondernemingen erbij, inderdaad meer auto's als het aantal inwoners op Texel bij elkaar  :D


is deze niet uit beers voortgekomen
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
@ Nero:
Dat zou ik eigenlijk niet weten.

@ iedereen
Verf werk gaat toch wat langer duren dan gepland, onderdeeltje van de airbrush is kapoet... :(

Mvg,

Romar
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
heb je geen tweede spuit :D
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Nope
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Citaat van: Romar op zondag 24 april 2011, 16:28:28
De sprinters en bij horende onderdelen daarvan zijn voor een ander project, hier weet Gerard Kosterman wel meer van.
:eek: Ohja? Ik ben (deze keer) onschuldig :cool:.

Jammer van het oponthoud vanwege de kapotte air brush :sad:, maar toch succes met projectnummer (hoeveel? :mrgreen:).
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
ben de tel kwijt geraakt... :mrgreen:
Re:Bedrijfswagens stage in 1:87
Even goed zoeken, misschien vind je de tel weer terug :mrgreen:.